athos wrote:Helaba Fons, je hoeft je niet aangevallen te voelen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Desondanks, Thailand is een aanrader en zeker in deze koude tijden. En laat me als laatste zeggen dat het plaatselijke tijd bij jou nog lekker warm is en wij achter de verwarming zitten
![Sad :-(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
groeten van,
mij en mijn hond athos die schijnbaar buiten geniet van de koude en geloof het of niet di's ne fransman
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik voel me niet aangevallen, Athos. Het was maar een vraagje: is dit een marketing techniek. Stuntprijzen op de markt werpen en dan trachten duurder te verkopen?
Wat het weer betreft: het is hier 's nachts pretty cold, temperatuur gaat onder de tien graden. En voor deze nacht is er hoger in de bergen 3graden aangekondigd.
En erger, ik las in een thais dagblad dat een persoon is overleden door de koude...
athos wrote:groeten van, mij en mijn hond athos die schijnbaar buiten geniet van de koude en geloof het of niet di's ne fransman
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
geloof het of niet di's ne fransman... wie jij of je hond?
Indien jij fransman bent, waar woon je?
Ik herinner me een anecdote, echt waar gebeurt.
In de vroege 70's, had Air France een geweldige diversion op Brussel. Tientallen AF-toestellen naar EBBR. Het was gepland, dus stuurde AF een station manager. Wat was de verrasing, de charmante Francaise sprak perfect Nederlands, beter zelfs dan onze SN-chief-station manager. Hahahaha. (van een luchtzak geproken...)
Met haar plande ik de oa de parking positions. De 747's die binnenkwamen moesten zo geparkeerd worden dat ze ook konden vertrekken, maar die volgorde was dus niet de volgorde van de aankomsten. Intussen liep dus de gewone traffiek verder. Om onze puzzle op te lossen, gebruikten de Francaise en ik, de hulpmiddelen ter onzer beschikking: op een groene tafel tekenden we een grondplan van de luchthaven, aprons, taxiways, gates etc, met een viltstift. De vliegtuigen, tientallen, werden geplaatst op dit plan in de vorm van bootjes in papier gevouwd, in pagina's van een AF-timetable die zij bij zich had. We hadden elk een paar telefoons, een paar walkies en een groot blad papier. Meer niet, maar alle crews, catering, fuel en passagiers kwamen alle wel aan boord van de juiste toestellen.
Je moest je het gezicht van de AF commandants (AF heeft geen captains! wel c.- de bord) zien wanneer ze naar hun station manager (chef d'escale) kwamen voor instructies: alles werd daar gecoordineerd, aan die ene groene tafel met allemaal papieren bootjes... met daarachter een Francaise die met iedereen Nederlands sprak... en een petit Sabenien...
Maar feit was dat wij, Sabeners konden improviseren, en alles is dan ook goed afgelopen... met de middelen die er waren. Ik heb toen een job angeboden gekregen bij AF, niet gedaan... dom he!
Flying_Dutchman wrote:De reizen naar verre bestemmingen zijn/worden nu ook veel goedkoper, ondanks de hoge brandstofprijzen. Een complete reis (dus incl. vlucht, hotel...etc) naar Bali kan je nu al krijgen voor een bedrag rond de €650,- !! i.p.v. een prijsje van rond de duizend!!!
Ja een tijdje geleden ging het slecht met Indonesia als bestemming na de bomaanslagen: Garuda weg uit Amsterdam, nauwelijks nog traffiek... en de hotels die draaiden op ontvangsten die nauwelijks de kosten dekten... en niemand die zo'n hotel wilde overnemen. Ze moesten wel braderen... het was een bende muslim-extremisten bijna gelukt het land af te sluiten voor toeristen.
En het verhaal van de goedkope reizen naar Zuid Amerika is ons ook bekend uit het Air Holland avontuur.