Wat houdt u tegen?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Wat houdt u tegen?

Post by SN30952 »

Ik lees bij een touroperator: KERST IN BANGKOK: AL VOOR 598 EURO!
Bangkok Grand China Princess met China Airlines - Startpakket
Dit startpakket bestaat uit:

* uw intercontinentale retourvlucht China Airlines.
* 1 hotelovernachting inclusief ontbijt
* de transfer van de luchthaven naar uw hotel

WAS EUR 938,- NU 598,-
of
Narai Hotel >>> WAS EUR 938,- NU 618,-
Marriott Royal Garden >>> WAS EUR 958,- NU EUR 648,-

:!: Er zijn dus nog plaatsen, anders was er geen last minute promo!
Image
De toeslag voor Dynasty Business Class bedraagt voor een retourvlucht Amsterdam - Bangkok slechts € 278,-! (Voor bepaalde periodes kan dit bedrag hoger zijn.) De heen- en/of terugreis mag na reservering (zowel voor als na ticketing) niet meer worden gewijzigd.

Zitruimte: 105 cm
Stoelbreedte: 50 cm
Verstelbaarheid: 131 graden

PS Betaalt u elders meer, dan betaalt u TEVEEL!!

athos
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2004, 00:00

Post by athos »

Fons,

Wij zijn pas geweest :-). Die goedkopere prijzen, wel probeer er maar eentje te vinden. Steeds hetzelfde: " Kijk andere datum na" De prijzen zijn steeds veel, veel hoger dan vooropgesteld.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

athos wrote:Fons, Wij zijn pas geweest :-). Die goedkopere prijzen, wel probeer er maar eentje te vinden. Steeds hetzelfde: " Kijk andere datum na" De prijzen zijn steeds veel, veel hoger dan vooropgesteld.
Volgens jou, Athos, is dat dus alleen maar een marketing gimmick?

athos
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2004, 00:00

Post by athos »

Helaba Fons,

Je hoeft je niet aangevallen te voelen :-)

Ik kijk regelmatig op : http://www.vliegtarieven.nl/

en bij hun aanbiedingen krijg ik in 99% van de gevallen het antwoord zoals ik boven heb vermeld.

'k Weet niet bij welke operator jij je info hebt gevonden. Desondanks, Thailand is een aanrader en zeker in deze koude tijden. En laat me als laatste zeggen dat het plaatselijke tijd bij jou nog lekker warm is en wij achter de verwarming zitten :-(

groeten van,

mij en mijn hond athos die schijnbaar buiten geniet van de koude en geloof het of niet di's ne fransman :-)

Flying_Dutchman
Posts: 639
Joined: 10 Dec 2003, 00:00
Location: The Netherlands, Les Pays-Bas

Post by Flying_Dutchman »

De reizen naar verre bestemmingen zijn/worden nu ook veel goedkoper, ondanks de hoge brandstofprijzen. Een complete reis (dus incl. vlucht, hotel...etc) naar bali kan je nu al krijgen voor een bedrag rond de €650,- !! i.p.v. een prijsje van rond de duizend!!!
Meen ik een tijdje gelezen te hebben op luchtvaartnieuws.nl

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

athos wrote:Helaba Fons, je hoeft je niet aangevallen te voelen :-)
Desondanks, Thailand is een aanrader en zeker in deze koude tijden. En laat me als laatste zeggen dat het plaatselijke tijd bij jou nog lekker warm is en wij achter de verwarming zitten :-(
groeten van,
mij en mijn hond athos die schijnbaar buiten geniet van de koude en geloof het of niet di's ne fransman :-)
Ik voel me niet aangevallen, Athos. Het was maar een vraagje: is dit een marketing techniek. Stuntprijzen op de markt werpen en dan trachten duurder te verkopen?

Wat het weer betreft: het is hier 's nachts pretty cold, temperatuur gaat onder de tien graden. En voor deze nacht is er hoger in de bergen 3graden aangekondigd.
En erger, ik las in een thais dagblad dat een persoon is overleden door de koude...
athos wrote:groeten van, mij en mijn hond athos die schijnbaar buiten geniet van de koude en geloof het of niet di's ne fransman :-)
geloof het of niet di's ne fransman... wie jij of je hond? :lol:
Indien jij fransman bent, waar woon je?
Ik herinner me een anecdote, echt waar gebeurt.
In de vroege 70's, had Air France een geweldige diversion op Brussel. Tientallen AF-toestellen naar EBBR. Het was gepland, dus stuurde AF een station manager. Wat was de verrasing, de charmante Francaise sprak perfect Nederlands, beter zelfs dan onze SN-chief-station manager. Hahahaha. (van een luchtzak geproken...)
Met haar plande ik de oa de parking positions. De 747's die binnenkwamen moesten zo geparkeerd worden dat ze ook konden vertrekken, maar die volgorde was dus niet de volgorde van de aankomsten. Intussen liep dus de gewone traffiek verder. Om onze puzzle op te lossen, gebruikten de Francaise en ik, de hulpmiddelen ter onzer beschikking: op een groene tafel tekenden we een grondplan van de luchthaven, aprons, taxiways, gates etc, met een viltstift. De vliegtuigen, tientallen, werden geplaatst op dit plan in de vorm van bootjes in papier gevouwd, in pagina's van een AF-timetable die zij bij zich had. We hadden elk een paar telefoons, een paar walkies en een groot blad papier. Meer niet, maar alle crews, catering, fuel en passagiers kwamen alle wel aan boord van de juiste toestellen.
Je moest je het gezicht van de AF commandants (AF heeft geen captains! wel c.- de bord) zien wanneer ze naar hun station manager (chef d'escale) kwamen voor instructies: alles werd daar gecoordineerd, aan die ene groene tafel met allemaal papieren bootjes... met daarachter een Francaise die met iedereen Nederlands sprak... en een petit Sabenien...
Maar feit was dat wij, Sabeners konden improviseren, en alles is dan ook goed afgelopen... met de middelen die er waren. Ik heb toen een job angeboden gekregen bij AF, niet gedaan... dom he!
Flying_Dutchman wrote:De reizen naar verre bestemmingen zijn/worden nu ook veel goedkoper, ondanks de hoge brandstofprijzen. Een complete reis (dus incl. vlucht, hotel...etc) naar Bali kan je nu al krijgen voor een bedrag rond de €650,- !! i.p.v. een prijsje van rond de duizend!!!
Ja een tijdje geleden ging het slecht met Indonesia als bestemming na de bomaanslagen: Garuda weg uit Amsterdam, nauwelijks nog traffiek... en de hotels die draaiden op ontvangsten die nauwelijks de kosten dekten... en niemand die zo'n hotel wilde overnemen. Ze moesten wel braderen... het was een bende muslim-extremisten bijna gelukt het land af te sluiten voor toeristen.
En het verhaal van de goedkope reizen naar Zuid Amerika is ons ook bekend uit het Air Holland avontuur.

athos
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2004, 00:00

Post by athos »

Ik voel me niet aangevallen, Athos. Het was maar een vraagje: is dit een marketing techniek. Stuntprijzen op de markt werpen en dan trachten duurder te verkopen?

Neem me niet kwalijk Fons, waarschijnlijk ietwat verkeerd begrepen :-)

Wat die marketing techniek betreft, ik denk dat je juist zit. Het is net dezelfde tacktiek die supermarkten wel eens durven gebruiken. Goedkope producten zogezegd uitverkocht, maar je ben dan toch ter plaatse en koopt het duurdere product. Ik ben er nooit in gelukt om via de website, die ik in vorig bericht heb opgegeven, een vlucht te vinden aan de door hun voorgestelde prijs.

Wat betreft Frankrijk, het "merk" :-) van mijn hond is een beauceron, een, franse herdershond. Prachtig beest en een goede waker. Dat laatste heb ik wel nodig vermits afgelopen vrijdag mijn jeep is gestolen. 's Morgens omstreeks 06.00h krant halen, babeltje doen, buiten gaan et voila, rebedebie. Had mijn wagen afgesloten met mijn reserve sleutels, die amerikanen sluiten blijkbaar automatisch en had mijn originele met huissleutel in de wagen liggen. Enfin dit is wel off-topic, maar het moest me even van het hart :-)

Prachtig verhaal daar met AF :-)
Dit typeert ons kleine belgskes maar weer, als het op improvisatie aankomt, niet te kloppen :-)

groeten uit koud en nat belgenlandje,

athos

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

athos wrote:... afgelopen vrijdag mijn jeep is gestolen. 's Morgens omstreeks 06.00h krant halen, babeltje doen, buiten gaan et voila, rebedebie. ... athos
Hopelijk was die goed verzekerd.

athos
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2004, 00:00

Post by athos »

Toch wel,

Maar ja, je verliest uiteraard steeds geld en het is toch een inbreuk op je privé en dat is wel "vies" moet ik toegeven. MAAR, er bestaan ergere dingen in het leven dan dat, dus troost ik me maar :-)

ps

het is geen babeltje, maar babbeltje :-)

twan01
Posts: 157
Joined: 04 Apr 2003, 00:00
Location: Keerbergen

Post by twan01 »

Fons,

Prachtig verhaal over de planning in "the early good old day's"

Heb in de jaren (97>99) toen SOBELAIR nog op Thailand vloog, ook verscheidene keren de kans gehad om dat prachtig land te verkennen. Spijtig genoeg allemaal voorbij nu :cry: :cry: :cry:

Hoop toch in de toekomst, -als ik wat minder in de "States" zit- nog eens tot in Thailand te komen.

PS : Hoe ben je feitelijk in Doi Saket terecht gekomen ??
Keep 'Em Flying !!

"Twan"

www.iapa.be

athos
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2004, 00:00

Post by athos »

Twan01,

Je verhaal doet me denken aan die VRT journalist, waarvan zijn gezicht me voor de ogen staat, maar zijn naam mij ontsnapt, die voor zijn "fin de carrière" naar de States mag gaan :-)

Je PS, daar ben ik ook benieuwd naar, maar ik vrees, of beter gezegd, ik vermoed dat dit niet voor onze ogen, oren bestemd is :-)

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

twan01 wrote: Hoe ben je feitelijk in Doi Saket terecht gekomen ??
Ik ken Chiang Mai al meer dan 30 jaar. Nog van tijdens de Vietnam oorlog. (Lees ook mijn verhaal met de Air Lao Caravelle over Hanoi)
Toen dacht ik: dat wordt het wanneer ik (verplicht) retire.
Later toen ik in Afrika kwam, dacht hier is het. Maar met de toestanden daar, kwam ik dan maar op mijn eerste gedacht terug.
In Doi Saket ben ik dus met de motorfiets terecht gekomen.
Doi betekent berg. Aan de voet de Doi Suthep ligt CNX oftewel VTCC.

Doi Suthep, Doi Inthanon, Doi Saket zijn van de laatste belangrijke bergen van de Hymalayas.
Ik heb geen website, maar deze wel. Zo kunt ge zien hoe het hier (een beetje verder) in de buurt is.

Image Lees hier wat soort toerisme hier wordt gedaan en je ziet met welke ingesteldheid men naar hier komt.
Let wel, als je wat verder in de bergen door de jungle rijdt, zou je je in collines van Rwanda kunnen wanen, of richting de Virunga.
Maar de beschaving galopeert vooruit, en je ziet zoals in Rwanda al wat meer telefoonkabels hangen, en links en rechts een bierblik in de berm.
Er zijn plekken waar ik niet meer durf terugkeren, uit vrees dat mijn beste herinneringen worden stuk geslagen door de 'beschaving', maar daar moet men ook mee leren leven...

athos
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2004, 00:00

Post by athos »

Fons,

Jeep is terug en zijn ze aan 't onderzoeken. Blijkbaar gebruikt voor "andere" dingen.

Morgen op mijn gemakje die links even lezen. Gisteren horizontaal gedaan, maar te interessant op zo maar aan voorbij te gaan :-)

Post Reply