www.airwork.nl uit de lucht?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
jan_olieslagers
Posts: 3049
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

www.airwork.nl uit de lucht?

Post by jan_olieslagers »

Reeds de hele dag krijg ik een error 403 ("forbidden") op www.airwork.nl. Nu was er reeds maanden sprake van dat er een wisseling zou moeten gaan gebeuren "in de cockpit", de zweefvliegster die het jarenlang gerund heeft had aangegeven dat ze erop uitgekeken was.
Zien we nu de overname door een nieuwe ploeg? Of is de overname niet gelukt en heeft ze er gewoon de stekker uitgetrokken? Dat ware wel zeer spijtig.

jan_olieslagers
Posts: 3049
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by jan_olieslagers »

24 uur later: nog steeds niet toegankelijk. En is er hier echt niemand die iets meer weet?

User avatar
luchtzak
Posts: 11728
Joined: 18 Sep 2002, 00:00
Location: Hofstade, Zemst - Belgium
Contact:

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by luchtzak »

jan_olieslagers wrote: 05 Aug 2019, 16:43 24 uur later: nog steeds niet toegankelijk. En is er hier echt niemand die iets meer weet?
We zullen eens op sociale media gaan:

stratofreighter
Posts: 829
Joined: 07 Sep 2006, 16:50

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by stratofreighter »

Reply op "Toekomst Airwork" van Diana op dinsdagavond 6 aug 2019 per mail ontvangen,
maar ik kan nog steeds niet bij het forum.
Kan dus ook niet lezen wat de mededeling/boodschap is.
stratofreighter,

Diana heeft zojuist gereageerd op een onderwerp waar je je voor hebt aangemeld met de titel - Toekomst Airwork - in het Crewroom forum van Airwork.

Dit onderwerp kun je vinden op:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/sho ... to=newpost

Het kan zijn dat er al meer reacties zijn, maar je zult geen e-mails hiervan ontvangen totdat je het forum weer bezoekt.

User avatar
luchtzak
Posts: 11728
Joined: 18 Sep 2002, 00:00
Location: Hofstade, Zemst - Belgium
Contact:

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by luchtzak »

Google cache is mijn vriend, volgend bericht van Diana:

Beste Airworkers,

Airwork is dit jaar 20 jaar. Het Piloten Bulletin Board begon ik in 1999, met de publicatie van Hoe word ik piloot. Daarna werd de site uitgebreid en Airwork genoemd. 20 jaar! Een eeuwigheid in internet-tijd. Het was de tijd van zoekmachines als AltaVista en Ilse, nog voor Google, Facebook en Instagram en zelfs nog voor Hyves.

Het hart van de site is altijd het bulletin board geweest. Snel na de start van het board vonden aspiranten en beroepspiloten hun weg naar het forum, bleven er of vertrokken – al dan niet met slaande deuren – en zo ging het al die jaren door. We hebben er roerige en bijzondere tijden beleefd. Voor mij is het een heel leerzame en mooie tijd geweest met veel interessante ontmoetingen. Men vergeet soms dat er mensen zitten achter de pseudoniemen en ik vind het een eer dat ik veel van jullie – soms ook persoonlijk – heb leren kennen. Ik hoop dat Airwork jullie geholpen heeft in jullie keuzes en loopbaan.

Maar nu. Airwork is al een tijdje een propellervliegtuig wat nog met een ‘on condition’ motor in de lucht is. Het had al een paar jaar geleden gerefurbished moeten worden, nieuwe propeller er op, nieuwe klokken, wat digitale instrumenten en nieuwe striping. Inmiddels is ook dat niet meer voldoende. Er moet gewoon een spiksplinternieuw vliegtuig komen waar we op kunnen overstappen. Groter en met straalmotoren wat mij betreft. Maar het gaat niet alleen om het vliegtuig, het is ook hoognodig dat er een nieuwe bemanning komt die Airwork mee de 21e eeuw in neemt. Ik ben dat niet. Ik heb afgelopen jaren wat halfslachtige pogingen gedaan om een geschikte partij te vinden, maar geen heeft tot een concreet resultaat geleid. Misschien ook omdat ik het zelf lastig vond om los te laten en heb ik daarom niet doorgepakt. Maar nu is het dan toch zover.

Er zijn twee mogelijkheden. Airwork gaat door of Airwork gaat niet door.

Als Airwork doorgaat, is dat omdat ik een partij heb gevonden aan wie ik Airwork toevertrouw. Iemand die in Airwork wil investeren en de digitale know-how heeft voor de broodnodige vernieuwing. Niet iemand die het als hobby er bij wil doen, want dat is het niet en dat wil ik vooral ook niemand aandoen. Serieuze geïnteresseerden kunnen me mailen met een voorstel: diana@airwork.nl.

Vind ik niemand, dan toosten we op de mooie jaren, pinken we een traantje weg bij de bijzondere mensen en verhalen die we voorbij hebben zien komen, en gaat Airwork per 1 mei op zwart.

Diana

User avatar
luchtzak
Posts: 11728
Joined: 18 Sep 2002, 00:00
Location: Hofstade, Zemst - Belgium
Contact:

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by luchtzak »

Na veel dankwoorden, antwoordt Diana met: "Dank iedereen voor de leuke berichten, word ik blij van! En heel leuk om ook Airworkers van het eerste uur terug te zien . Ja, deadline is alweer tijdje voorbij. Ik ben aan het mailen met enkele mensen die Airwork goed kennen, er actief zijn en ook "willing and able" zijn om er wat van te maken."

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=be

jan_olieslagers
Posts: 3049
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by jan_olieslagers »

Dankje, maar dat zijn berichten die ik op de site zelf nog wel gezien had...

stratofreighter
Posts: 829
Joined: 07 Sep 2006, 16:50

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by stratofreighter »

...inderdaad is vooral activiteit op of na 4 augustus 2019 nu interessant.
Want toen ging het fout, kennelijk :|

stratofreighter
Posts: 829
Joined: 07 Sep 2006, 16:50

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by stratofreighter »

...de website doet het weer :!:

Echter:
Een update wat betreft de voortzetting:
gesprekken worden nog steeds gevoerd, er zijn enkele mensen die het samen willen voortzetten.
Zodra er iets te melden valt, laat ik het weten.

En dan: afgelopen dagen lag Airwork er uit.

Dat ik Airwork overdraag is dan ook geen moment te vroeg,
want door achterstallig onderhoud is de site lek.

Hierdoor kwamen spambots op de site terecht.

De hostingprovider vond dat niet zo grappig
en door het hoge verkeer is de site tijdelijk afgesloten.

Inmiddels heb ik alle spambots er af gegooid en wat additionele maatregelen genomen.

Belangrijkste is qua beveiliging dat het forum wordt geüpgraded,
maar ik hoop dat aan de toekomstige beheerders over te laten.
Tsja, dit is een "side-project-je" geweest, dat na twintig jaar nog steeds bestaat.
En dat is een héééééééle lange tijd, op het internet :!:

User avatar
luchtzak
Posts: 11728
Joined: 18 Sep 2002, 00:00
Location: Hofstade, Zemst - Belgium
Contact:

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by luchtzak »

jan_olieslagers wrote: 07 Aug 2019, 06:21 Dankje, maar dat zijn berichten die ik op de site zelf nog wel gezien had...
Je kan to niet zomaar uit de ether verdwijnen 🤔

jan_olieslagers
Posts: 3049
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by jan_olieslagers »

luchtzak wrote: 07 Aug 2019, 09:24 Je kan to niet zomaar uit de ether verdwijnen 🤔
Hm, wat betekent dat lachsmoeleke nu eigenlijk?
In alle geval: nee, men verdwijnt niet zomaar uit de ether, dat is waar. De bagageband valt ook niet zomaar stil ;)
Alleen is de oorzaak niet altijd direct duidelijk, en soms wordt die zelfs nooit duidelijk. Shit happens zeggen we dan.

En bovenal: de site is terug in de lucht, en er was geen verband met de aangekondigde personeelswissel.

stratofreighter
Posts: 829
Joined: 07 Sep 2006, 16:50

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by stratofreighter »

:| ...en nu weer uit de lucht per half juni 2021, na een lange tijd van stilstand.
https://airwork.nl/
/
http://airwork.nl/

stratofreighter
Posts: 829
Joined: 07 Sep 2006, 16:50

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by stratofreighter »

stratofreighter wrote: 24 Jun 2021, 19:50 :| ...en nu weer uit de lucht per half juni 2021, na een lange tijd van stilstand.
https://airwork.nl/
/
http://airwork.nl/
En weer IN de lucht... :|
Nog steeds geen forum.

stratofreighter
Posts: 829
Joined: 07 Sep 2006, 16:50

Re: www.airwork.nl uit de lucht?

Post by stratofreighter »

...per 03 aug 2021 blijkt het forum van Airwork weer operationeel te zijn.

https://forum.airwork.nl/index.php ;)
Airwork - 03-08-2021
Welkom op Airwork, het piloten portaal sinds 1999 voor aspirant en beroepspiloten.

Goed nieuws! Het heeft even geduurd maar het is gelukt om het oude forum over te zetten op nieuwere techniek om zo een veiliger forum te draaien. We nemen afscheid van vBulletin om spammers te weren.

Met het forum werkend geeft dit weer ruimte om te werken aan een voorpagina met nieuwsoverzicht en laatste forum reacties.

Ga naar forum.airwork.nl voor het nieuwe forum.

Post Reply