Spottersgroep/club gezocht

Share pictures, log-reports, special aircraft, nice events, hints and tips from the Belgian airports

Moderator: Plane spotting team

Post Reply
canspot
Posts: 7
Joined: 02 Apr 2017, 18:48

Spottersgroep/club gezocht

Post by canspot »

Hallo,

Deze week heb ik na wikken en wegen besloten om mijn eerste reflexcamera aan te kopen voor het vliegtuig spotten. Natuurlijk is alleen maar alleen.
Bij deze wou ik dan ook eens horen of er hier groepen/clubs/... zijn die gaan spotten naar EBBR ( Brussel, Zaventem ) in eerste instantie.

Alvast dank

User avatar
sn26567
Posts: 40838
Joined: 13 Feb 2003, 00:00
Location: Rosières/Rozieren, Belgium
Contact:

Re: Spottersgroep/club gezocht

Post by sn26567 »

Hello canspot. Welcome to Luchtzak.
André
ex Sabena #26567

canspot
Posts: 7
Joined: 02 Apr 2017, 18:48

Re: Spottersgroep/club gezocht

Post by canspot »

sn26567 wrote: 02 Apr 2017, 18:56 Hello canspot. Welcome to Luchtzak.
Thank you!

User avatar
Bruspotter
Posts: 2068
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Location: (Antwerp/Belgium)
Contact:

Re: Spottersgroep/club gezocht

Post by Bruspotter »

Dag Canspot en welkom op luchtzak.

Geen idee of de topic exact hier thuishoort, zou m kunnen verplaatsen maar kan ik niet, misschien iemand anders?

Wat betreft spottersclubs wel er zijn wel groepen van spotters die elkaar al jaren door en door kennen die regelmatig wel eens meeten maar een 'club' echt... ik ken er maar een en dat is die van en op de luchthaven van Antwerpen, A-S-A (Aviation Society of Antwerp), kan je meer info over vinden op hun website. Maar behalve een aantal 'speciale' trips in het jaar worden niet echt uitjes naar BRU ofzo georganiseerd, denk dat dat nergens gebeurt.

We kijken gewoon naar het weer en de verwachtte traffiek en spreken dan eventueel wel met elkaar af maar met een hele groep als 'uitje' gaan... dat is eerder zeldzaam denk ik (gebeurd wel maar gewoon collectief agesproken dan).
Denk dat je eerst gewoon wat concacten zal moeten maken dan in Brussel, en denk dat de beste manier is wachten op een zonnige dag (liefst met wat traffiek) en dan keertje naar Brussel komen. Na een aantal keer heb je mogelijks al wel eens wat dezelfde mensen tegen gekomen, velen onder ons komen regelmatig dus...

Veel plezier ;)

canspot
Posts: 7
Joined: 02 Apr 2017, 18:48

Re: Spottersgroep/club gezocht

Post by canspot »

Leuk om te weten :D

Enig idee waar je traffiek voor een dag best kan opvolgen?

Alvast dank
Bruspotter wrote: 02 Apr 2017, 23:05 Dag Canspot en welkom op luchtzak.

Geen idee of de topic exact hier thuishoort, zou m kunnen verplaatsen maar kan ik niet, misschien iemand anders?

Wat betreft spottersclubs wel er zijn wel groepen van spotters die elkaar al jaren door en door kennen die regelmatig wel eens meeten maar een 'club' echt... ik ken er maar een en dat is die van en op de luchthaven van Antwerpen, A-S-A (Aviation Society of Antwerp), kan je meer info over vinden op hun website. Maar behalve een aantal 'speciale' trips in het jaar worden niet echt uitjes naar BRU ofzo georganiseerd, denk dat dat nergens gebeurt.

We kijken gewoon naar het weer en de verwachtte traffiek en spreken dan eventueel wel met elkaar af maar met een hele groep als 'uitje' gaan... dat is eerder zeldzaam denk ik (gebeurd wel maar gewoon collectief agesproken dan).
Denk dat je eerst gewoon wat concacten zal moeten maken dan in Brussel, en denk dat de beste manier is wachten op een zonnige dag (liefst met wat traffiek) en dan keertje naar Brussel komen. Na een aantal keer heb je mogelijks al wel eens wat dezelfde mensen tegen gekomen, velen onder ons komen regelmatig dus...

Veel plezier ;)

User avatar
sn26567
Posts: 40838
Joined: 13 Feb 2003, 00:00
Location: Rosières/Rozieren, Belgium
Contact:

Re: Spottersgroep/club gezocht

Post by sn26567 »

canspot wrote: 03 Apr 2017, 16:52 Enig idee waar je traffiek voor een dag best kan opvolgen?
viewtopic.php?f=21&t=56798
André
ex Sabena #26567

User avatar
Bruspotter
Posts: 2068
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Location: (Antwerp/Belgium)
Contact:

Re: Spottersgroep/club gezocht

Post by Bruspotter »

Ja, traffiek kan je in dit forum (of ook op andere voor zover van toepassing voor BRU) volgen.

Het is niet altijd makkelijk om aan alle info te geraken en om er tijdig aan te geraken maar we doen ons best.

Mvg,

jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Re: Spottersgroep/club gezocht

Post by jan_olieslagers »

Beginnen met te weten welke pistes gebruikt worden, op dat moment, en dan de beste plek vinden voor wat je het meeste interesseert. In de basisconfig landen de meeste airliners op de 25L, opstijgen vanaf de 25R maar daar landt nog wel eens een cargobak tussendoor soms zelfs een bizjet en natuurlijk ook alles wat naar de militaire terminal gaat.

Vandaag in de late namiddag heb ik eventjes het autoverkeer langs de Haachtsesteenweg gehinderd, om toch maar die C130 te volgen die een uitermate korte visual-right-hand-approach vloog op de 25R. Prachtig!

canspot
Posts: 7
Joined: 02 Apr 2017, 18:48

Re: Spottersgroep/club gezocht

Post by canspot »

Alvast bedankt voor de tip :)
Ik ga waarschijnlijk in steenokkerzeel gaan staan de 1e keer en daar wel zien ik heb nog niet meteen een voorkeur voor wat en hoe maar moet zeker eens men lens kunnen testen daar zelf :)

GoldenPlane
Posts: 89
Joined: 05 May 2015, 10:05

Re: Spottersgroep/club gezocht

Post by GoldenPlane »

Welliswaar geen spottersgroep wat betreft Brussel. Maar sinds enige tijd is woensdrechtas.nl in de lucht. Een spottersgroep aangaande Woensdrecht dus. Komen toch zo nu en dan leuke MIL l/CIV kisten!

Jordy
woensdrechtas.nl

Post Reply