Ryanair wil op langere termijn bagagge bannen

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
B737229
Posts: 1175
Joined: 22 Jun 2003, 00:00

Ryanair wil op langere termijn bagagge bannen

Post by B737229 »

De lagekostenmaatschappij Ryaniar wil op termijn geen bagage meer inchecken van zijn passagiers. Alleen handbagage zou nog meemogen op het vliegtuig.

Omdat een ticket bij Ryanair zo goedkoop is, moeten de passagiers al wat ze nodig hebben maar ter plekke kopen, is de redenering. Topman Michael O'Leary van Ryanair oppert dat hij op die manier nog eens 50 miljoen euro extra per jaar kan besparen. De Ierse luchtvaartmaatschappij schafte ook al de neerklapbare zetels af in zijn vliegtuigen, omdat die te veel plaats zouden innemen. (FT)

www.hln.be

weer zo een 'typische' ryanair redenering als je het mij vraagt!

User avatar
sab319
Posts: 2142
Joined: 29 Nov 2003, 00:00
Location: Mortsel, antwerp, Flanders, Belgium, Europe, Earth, Milky way
Contact:

Post by sab319 »

Dan zullen ze volgens mij toch een heel groot deel van de vakantiegangers kwijtraken. Dit zou de doodsteek betekenen voor bestemmingen als Girona waar vooral zonj toeristen meevliegen.

User avatar
A318
Posts: 1721
Joined: 13 Aug 2003, 00:00
Location: Between here and there
Contact:

Post by A318 »

Meer als een short en een tandenborstel heb je in Spanje toch niet nodig? ;)

Ik denk dat Ryanair dit zegt uit de ervaring van de laatste jaren.
Over het algemeen zijn Ryanair passagiers mensen die leuke weekendtrips houden en niet meer nodig hebben dan spullen voor een dag of drie a vier. Gezien de toegestane 10kg handbagage lijkt me dit geen probleem, dus vanuit die optiek kan ik deze redenering zeer goed begrijpen.

Greetz,

Erwin
A Whole Different Animal

User avatar
luchtzak
Posts: 11744
Joined: 18 Sep 2002, 00:00
Location: Hofstade, Zemst - Belgium
Contact:

Post by luchtzak »

Ik dacht dat vanaf dan de baggage die in de cargoruimte moet betalend zal worden en niet dat ze deze volledig gingen afschaffen.

EB-Air
Posts: 89
Joined: 27 Apr 2003, 00:00
Location: Ghent, Belgium

Post by EB-Air »

luchtzak wrote:Ik dacht dat vanaf dan de baggage die in de cargoruimte moet betalend zal worden en niet dat ze deze volledig gingen afschaffen.
nee, nee, ze gaan dan in een later stadium ook zitjes in die cargoruimte verkopen... :lol:

Ik kan er wel inkomen dat dit op zich wel kostenbesparend kan zijn (snellere rotatietijden, want een vliegtuig op de grond brengt geen inkomsten...). Alhoewel... als iedereen nu enkel nog handbagage mag meedoen, zal dit misschien wel meer 'opstoppingen' veroorzaken bij het inschepen... Wat volgt nog na de zakjes in de zetels, de veiligheidskaarten en de zonneschermen?

Is dit niet gewoon een publiciteitsstunt van Ryanair, om weer op goedkope manier de pers te halen? :roll:

Groeten,
Ben

User avatar
TWA
Posts: 606
Joined: 04 Oct 2003, 00:00
Location: Thalahassee, FL -- Sint-Truiden, BE
Contact:

Post by TWA »

Ik vind 10 kg handbaggage toch ook redelijk veel, ik ben pas terug van een week uit de States en ik had ook maar voor 10 kg mee (en ik ben een heel propere jongen).


Hun cargo ruimte zou Ryanair kunnen verkopen als échte cargo-ruimte en zo concurreren tegen TNT, Fedex, UPS en DHL waarom niet!!

PS: Kan er mij iemand op de hoogte houden als Ryanair weer supperpromoties doet (gratis tickets) vanuit Charleroi of Eindhoven, kwestie van er vroeg bij te zijn. Dankuwel.

TWA

User avatar
sn26567
Posts: 40857
Joined: 13 Feb 2003, 00:00
Location: Rosières/Rozieren, Belgium
Contact:

Post by sn26567 »

Zie ook artikel in het Luchtzak Latest news: https://www.aviation24.be/modules.php?name ... =0&thold=0
André
ex Sabena #26567

B737229
Posts: 1175
Joined: 22 Jun 2003, 00:00

Post by B737229 »

Persoonlijk vind ik het een beetje absurd.
Misschien is het wel waar dat degenen die met R'air vliegen op verlengd weekend gaan, maar persoonlijk ken ik toch meerdere mensen die R'air gebruiken om op vakantie te gaan, en dan toch hun bagage meenemen..

Volgens mij zouden ze beter een afslag geven voor degenen die geen baggage meenemen, en degenen die wel baggage meenenmen hiervoor een surplus aanrekenen.

Persoonlijk zal ik nooit last van hebben , want ik ben totaal niet Ryanair minded.

Ik denk dat het tijd word dat Easyjet of andere naar Brussel komt om ryaniar wat concurrentie te geven hier in Belgie.

User avatar
A318
Posts: 1721
Joined: 13 Aug 2003, 00:00
Location: Between here and there
Contact:

Post by A318 »

TWA wrote:PS: Kan er mij iemand op de hoogte houden als Ryanair weer supperpromoties doet (gratis tickets) vanuit Charleroi of Eindhoven, kwestie van er vroeg bij te zijn. Dankuwel.
TWA
Je word weer op je wenken bedient TWA:

Image

Greetz,

Erwin
A Whole Different Animal

Post Reply