SYDNEY - De Australische lagekostenmaatschappij Virgin Blue heeft toegegeven dat zijn onderhoudsadministratie een wanorde is. Dat meldt de Sydney Morning Herald woensdag (10 maart). De maatschappij heeft nu ingestemd dat het altijd binnen een uur vliegtijd van een luchthaven blijft. Hierdoor moeten vliegroutes worden aangepast en wordt de vliegtijd langer.
De Australische Civil Aviation Safety Authority (CASA) belet Virgin Blue met nieuwe vliegtuigen te gaan vliegen totdat het gegevens kan overleggen over elk onderdeel van de huidige Boeing 737-vloot. Daardoor wordt het onmogelijk om vijf nieuwe 737's, die Virgin Blue in mei ontvangt, in te schrijven in het luchtvaartregister. Ook wordt het onmogelijk het marktaandeel te vergroten, net nu Qantas start met concurrent Jetstar.
Volgens een woordvoerder van CASA is het probleem ontstaan omdat Virgin Blue sneller groeide dan het zelf verwachtte. Daardoor is de maatschappij het zicht op de 'levensgeschiedenis' van onderdelen kwijtgeraakt. Elke Boeing 737 heeft zo'n 367.000 onderdelen.
www.luchtvaartnieuws.nl
Onderhouds administratie Virgin-Blue een wanorde
Moderator: Latest news team
Gelijk heb je Erwin.
Echter als de administratie al een wanorde is zou het mij niks verbazen als er ook toestellen rondvliegen die hun beurten niet op tijd krijgen.
Lijkt me sterk dat iemand uit zijn hoofd weet wanneer een kist de laatste keer onderhoud gehad heeft en wanneer dit weer moet gebeuren.
Groetjes
Yvo
Echter als de administratie al een wanorde is zou het mij niks verbazen als er ook toestellen rondvliegen die hun beurten niet op tijd krijgen.
Lijkt me sterk dat iemand uit zijn hoofd weet wanneer een kist de laatste keer onderhoud gehad heeft en wanneer dit weer moet gebeuren.
Groetjes
Yvo