Onderhouds administratie Virgin-Blue een wanorde

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
V-Bird

Onderhouds administratie Virgin-Blue een wanorde

Post by V-Bird »

SYDNEY - De Australische lagekostenmaatschappij Virgin Blue heeft toegegeven dat zijn onderhoudsadministratie een wanorde is. Dat meldt de Sydney Morning Herald woensdag (10 maart). De maatschappij heeft nu ingestemd dat het altijd binnen een uur vliegtijd van een luchthaven blijft. Hierdoor moeten vliegroutes worden aangepast en wordt de vliegtijd langer.

De Australische Civil Aviation Safety Authority (CASA) belet Virgin Blue met nieuwe vliegtuigen te gaan vliegen totdat het gegevens kan overleggen over elk onderdeel van de huidige Boeing 737-vloot. Daardoor wordt het onmogelijk om vijf nieuwe 737's, die Virgin Blue in mei ontvangt, in te schrijven in het luchtvaartregister. Ook wordt het onmogelijk het marktaandeel te vergroten, net nu Qantas start met concurrent Jetstar.

Volgens een woordvoerder van CASA is het probleem ontstaan omdat Virgin Blue sneller groeide dan het zelf verwachtte. Daardoor is de maatschappij het zicht op de 'levensgeschiedenis' van onderdelen kwijtgeraakt. Elke Boeing 737 heeft zo'n 367.000 onderdelen.

www.luchtvaartnieuws.nl

A318

Post by A318 »

Ik had het al gelezen, ik mag hopen dat het alleen de administratie betreft en niet het onderhoud zelf ook, fijne gedachte!

Erwin
A Whole Different Animal

AN124

Post by AN124 »

Gelijk heb je Erwin.
Echter als de administratie al een wanorde is zou het mij niks verbazen als er ook toestellen rondvliegen die hun beurten niet op tijd krijgen.
Lijkt me sterk dat iemand uit zijn hoofd weet wanneer een kist de laatste keer onderhoud gehad heeft en wanneer dit weer moet gebeuren.

Groetjes
Yvo

Post Reply