Ik zat vanavond naar het nieuws te kijken op NED1 en hoorde daar een marine manetje zeggen dat ze een overlevingsplan hadden dmv meer civiele luchtvaart toe te laten op marine vliegkamp Valkenburg. Toen er werd gevraagd of er al partijen waren die interesse hadden werd dit bevestigd met:" Ja we hebben al een geinterresserde kandidaat en dit is Ryanair, die kunnen mede voor 10.000 extra vliegbewegingen per jaar zorgen".
Dit was even een nieuwtje zeg, nu moeten ze alleen de minister van defensie nog zover zien te krijgen maar die zegt al hier niets voor te voelen en wil het marine vliegkamp gewoon gaan sluiten.
Even wat extra info, marine vliegkamp Valkenburg ligt bij Ypenburg oftewel Den haag. Je kan je wel voorstellen wat voor reactie Rotterdam en Amsterdam gaan geven als tussen deze 2 luchthavens in Ryanair gaat opereren met zijn low cost maatschappij, dat word een stevige concurrentie.
Erwin
Ryanair naar Marine Vliegkamp Valkenburg?
Moderator: Latest news team
Ryanair naar Marine Vliegkamp Valkenburg?
A Whole Different Animal
lijkt me ook onwaarschijnlijk, toen ik daar vorige zomer op een feest in een oude loods moest zijn, reden we "per ongeluk" iets te ver, en zaten we recht op de landingsbaan... (de weg,net aangelegd voor nieuw industriepark, liep er gewoon overheen) We waren er juist op tijd terug af, want de militaire politie was even daarna aan de loods om te zeggen dat we moesten zorgen dat niemand verder reed dan de loodstopflipke wrote:over vernieuwde luchthavens gesproken... in de krant stond dat er op het militair vliegveld van Brustem te Sint-Truiden enkele kleinere toestellen zouden opstijgen volgend jaar n.a.v. de Olympische Spelen in Athene... kan volgens mij toch niet hoor.

Ze willen op termijn wel weer enkele luchtvaartgebonden bedrijven op het nieuwe bedrijvenpark vestigen, maar met de vergunningen hadden ze dacht ik enkele problemen...