Verlenging runway in Deurne moet doorgaan !!
Moderator: Latest news team
Verlenging runway in Deurne moet doorgaan !!
Beste collega-piloten en aanhangers,
De Antwerpse Luchthaven zal sluiten indien er geen tunnel komt!
Door woordbreuk van Minister D. Van Mechelen zullen er WEERAL 2000 jobs sneuvelen! :shakehead: Aub steun ons om de regionale luchthaven van Antwerpen te behouden, en onze jobs!!
U kunt ons helpen door massaal te antwoorden op dit forum met naam en adres en een steunbetuiging, en dit VOOR 21/01/04 WOENSDAG-MIDDERNACHT!!
Dan kunnen wij dit forum als petitie gebruiken voor onze zaak donderdag 22/01/04 te verdedigen bij de minister zelf!!
Met hoop op een massale reactie dank ik jullie allen op voorhand,
-Citation
Piloot Flying Group
Antwerpen Luchthaven
[ Admin did some changes in this topic according to forum-rules:
- moved to correct forum (Dutch forum),
- removed the red as black is better,
- changed shouty title in normal text. ]
De Antwerpse Luchthaven zal sluiten indien er geen tunnel komt!
Door woordbreuk van Minister D. Van Mechelen zullen er WEERAL 2000 jobs sneuvelen! :shakehead: Aub steun ons om de regionale luchthaven van Antwerpen te behouden, en onze jobs!!
U kunt ons helpen door massaal te antwoorden op dit forum met naam en adres en een steunbetuiging, en dit VOOR 21/01/04 WOENSDAG-MIDDERNACHT!!
Dan kunnen wij dit forum als petitie gebruiken voor onze zaak donderdag 22/01/04 te verdedigen bij de minister zelf!!
Met hoop op een massale reactie dank ik jullie allen op voorhand,
-Citation
Piloot Flying Group
Antwerpen Luchthaven
[ Admin did some changes in this topic according to forum-rules:
- moved to correct forum (Dutch forum),
- removed the red as black is better,
- changed shouty title in normal text. ]
-
-
Als ik het goed voor heb, KAN de runway in Deurne niet verlengd worden, omdat één of andere minister op de valreep het Fort (dat van Borsbeek) als een beschermd monument laten verklaren heeft. Door de ondertunneling kan de runway wel op zijn volle lengte gebruikt worden, wat betekent dat de meeste toestellen (f50, avro, ...) op max tow kunnen vertrekken. Vele omwonenden (en zij die tegen een regionale luchthaven zij ) denken bij het woord 'verlenging' automatisch dat ANR zal gebruikt worden door 747's met alle gevolgen vandien. Het wordt tijd dat iedereen eens duidelijke taal spreekt en de situatie in klare taal uitlegt aan alle betrokken partijen, in plaats van te goochelen met getallen zoals dB's, aantal vluchten, werkgelegenheid, ....
Wat betreft het reageren op deze site, om de resultaten te gebruiken als petitie lijkt mij geen goed idee (en waarschijnlijk van generlei waarde). Hier zitten volgens mij te veel mensen die moeten leven van de luchtvaart, en om deze reden anoniem willen blijven. Ik kan mij voorstellen dat je zoveel mogelijk mensen wil mobiliseren , maar het ware mischien beter om hier gewoon een link te vermelden naar een petitie van een gesprekspartner die deelneemt aan de gesprekken hier omtrent (als dat al bestaat).
Hopelijk kunnen de betrokken partijen voldoende gewicht in de schaal werpen om de luchthaven de behouden.

Wat betreft het reageren op deze site, om de resultaten te gebruiken als petitie lijkt mij geen goed idee (en waarschijnlijk van generlei waarde). Hier zitten volgens mij te veel mensen die moeten leven van de luchtvaart, en om deze reden anoniem willen blijven. Ik kan mij voorstellen dat je zoveel mogelijk mensen wil mobiliseren , maar het ware mischien beter om hier gewoon een link te vermelden naar een petitie van een gesprekspartner die deelneemt aan de gesprekken hier omtrent (als dat al bestaat).
Hopelijk kunnen de betrokken partijen voldoende gewicht in de schaal werpen om de luchthaven de behouden.

Mijn steun heb je! ANR is een interessante luchthaven met heel wat voordelen en mogelijkheden.
De voordelen
De voordelen spreken voor zich:
- korte inchecktijden
- een gunstige ligging
- werkgelegenheid
- ...
Zie ook: Economisch belang van de luchthaven van Antwerpen (VEV-nota)
De mogelijkheden
Een verlenging van de startbaan zal nieuwe luchtvaartmaatschappijen naar Antwerpen brengen. Vergeet niet dat Ryanair veel belangstelling toont voor (onze) regionale luchthavens! VLM zou haar vloot kunnen uitbreiden met grotere, recentere toestellen. Een mogelijke naam die hier genoemd wordt is de A319. Dit is een vliegtuigtype dat bijzonder weinig lawaai maakt.
Het is aan hun de keuze. Een sociaal drama OF een economische groeipool!
Ik kies voor het laatste
!
PS: Ik ken enkele mensen uit Mortsel, Deurne en zij beweren geen enkele last te hebben van de luchthaven.
Kristof
De voordelen
De voordelen spreken voor zich:
- korte inchecktijden
- een gunstige ligging
- werkgelegenheid
- ...
Zie ook: Economisch belang van de luchthaven van Antwerpen (VEV-nota)
De mogelijkheden
Een verlenging van de startbaan zal nieuwe luchtvaartmaatschappijen naar Antwerpen brengen. Vergeet niet dat Ryanair veel belangstelling toont voor (onze) regionale luchthavens! VLM zou haar vloot kunnen uitbreiden met grotere, recentere toestellen. Een mogelijke naam die hier genoemd wordt is de A319. Dit is een vliegtuigtype dat bijzonder weinig lawaai maakt.
Het is aan hun de keuze. Een sociaal drama OF een economische groeipool!
Ik kies voor het laatste

PS: Ik ken enkele mensen uit Mortsel, Deurne en zij beweren geen enkele last te hebben van de luchthaven.
Kristof
Antwerpen moet blijven bestaan , het heeft enorme economische troeven, die nog aantrekkelijker zoude worden als deze baan verlengd zou worden, niet te vergeten de jobs die er zouden kunnen bijkomen, als antwerpen een regionaal karakter kan hebben , en mogelijk uitbreidden.
Typische vb'en hiervan zijn VLM en Flying Partners , 2 succes verhalen in de Belgische Luchtvaart
Typische vb'en hiervan zijn VLM en Flying Partners , 2 succes verhalen in de Belgische Luchtvaart
Zoals zo vaak worden inderdaad de zaken niet goed uitgelegd en-of niet goed gepresenteerd.
Het zou jammer zijn moest Deurne gesloten worden.
naast de werkgelegenheid van de luchthaven zelf zijn vele passagiers die nu een snelle verbinding met weinig verkeerschaos moeten inwisselen voor een uur reistijd extra met diverse opstoppingen er nog eens bovenop. Laat staan de hogere landingsgelden, parking etc van Brussel...
Alleen daarom blijft ANR een goede luchthaven met vele mogelijkheden .... Het is toch niet voor niets dat VLM er goed mee tiert .... en het gebruik van de voledige baanlengte (door een tunnel) zou het economisch belang zelf vergroten .... en dat zelfs als het aantal movements niet verhoogd!
Het zou jammer zijn moest Deurne gesloten worden.
naast de werkgelegenheid van de luchthaven zelf zijn vele passagiers die nu een snelle verbinding met weinig verkeerschaos moeten inwisselen voor een uur reistijd extra met diverse opstoppingen er nog eens bovenop. Laat staan de hogere landingsgelden, parking etc van Brussel...
Alleen daarom blijft ANR een goede luchthaven met vele mogelijkheden .... Het is toch niet voor niets dat VLM er goed mee tiert .... en het gebruik van de voledige baanlengte (door een tunnel) zou het economisch belang zelf vergroten .... en dat zelfs als het aantal movements niet verhoogd!