Belgian Primary Flight Training

A place to discuss military aviation: airshows, stunning pictures, weapons, etc...

Moderator: Latest news team

Post Reply
Scratch

Belgian Primary Flight Training

Post by Scratch »

Hoi allemaal

eerst en vooral even dag zeggen ben namelijk nieuw hier op het forum maar altijd al gek geweest van vliegtuigen in het algemeen.

Welnu ik heb een vraagje en hoop eigelijk dat jullie me kunnen helpen??

Ben bezig met het opzetten van een virtueel opleidingstrajekt voor Belgische luchtmacht Piloten en maak daarvoor gebruik van FS2004 http://www.youtube.com/watch?v=I96s0VLB_rU en Open Falcon http://www.youtube.com/watch?v=LSOhfm9GF80 de links om jullie een idee te geven LOL

Welnu ik zit vast want vin geen informatie over de PFT Primaiy Flight Training van de belgische luchtmacht heb ergens gelezen dat dat ergens in zuid Europa doorgaat maar staat nergens juist waar hopelijk kan iemand van jullie me helpen. De belgische piloten halen in deze opleiding hun ppl brevet vandaar dat ik het wilde weten en ook op welk toestel en vliegveld militair of burger vliegveld.

Thankx

Scratch

Post by Scratch »

Hey everybody

Let me try to do this in English ok here we go...........

First of all just wanna to say hello because i am new on this board i have always been crazy about planes in general.

So i have a question and hope you guys can help me out

At the moment i am setting up a virtual flying course for Belgian Aiorforce pilots
I am using FS2004 and Open falcon

but i am looking for some intel about PFT of the belgian pilots on what field military or civilian on what type of plane enz.......
Thankx

Scratch

Post by Scratch »

well ok nobody of you guys know anything about the Primary Flight Training ????????

I thought if there is a place where people can know its on Luchtzak.be

:cry: :cry: :cry: :cry:

ElcoB

Post by ElcoB »

smurf2000

Post by smurf2000 »

Hello Scratch,

Join the Virtual Belgian Airforce ( www.vbaf.be ) and your Primary Flight Training will be your next step into virtual-aviation!

You're very welcome.

Bert
VBAF PR Officer

Scratch

Post by Scratch »

Ok guys thankx for the replays but i dont think you guys are understanding the stuff i am trying to say

you first are going to Fase 1

Fase I:
MIP + ATPL (A)
In-Flight Screening
Private Pilot License
(PPL)

look at the picture
http://home.scarlet.be/~jansensa/Het%20 ... fensie.htm

also read this about PFT
http://home.scarlet.be/~jansensa/Piloot ... fensie.htm

I really am not talking about BFT but i am talking about PFT so the future pilots do have ther PPL license if the pass the first fase

I think it all have been changed about 2004

I just wanna know where they do the first fase and on what field and ofcourse the plane they use

smurf2000

Post by smurf2000 »

Beste Scratch,

Naar mijn (bescheiden) mening vindt zowel de Primary Flight Training (Fase I) als de Basic Flight Training (Fase II) in België plaats, het vlieggedeelte van die opleiding in Beauvechain (EBBE), het theoretisch gedeelte aan de KMS te Brussel. Fase III (Advanced Flying Training/Basic Rotary Wing Flying Training) van de opleiding gaat door in Frankrijk; de piloten kiezen voor de Fighter, Transport of Helicopter Track en komen respectievelijk in Tours (AlphaJet), Avord (Xingu) en Dax (Gazelle) terecht. In Fase IV (Operational Initiation) gaan de Fighters verder naar Cazaux (Fr) voor hun verder opleiding op Alpha Jet, de piloten van de Transport Track komen terug naar Melsbroek voor hun opleiding op C130 en de piloten in de Helicopter Track naar Luik voor hun opleiding op A109. Hierna wordt hun opleiding afgerond en komen ze terecht in de diverse OCU-onderdelen van hun eenheden.

Je vindt meer info op de website van de KMS, www.rma.ac.be .

Bij VBAF (www.vbaf.be ; Virtual Belgian Airforce) hebben we de bedoeling van zo waarheidsgetrouw mogelijk onze beginnende piloten alle bovenstaande fasen te laten doorlopen en zo tot goedgevormde militaire jacht-, transport- en/of helikopterpiloten te laten doorstromen.

My apologies for this post being in Dutch.

Bert
VBAF PR Officer

liesje

Post by liesje »

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar over dit onderwerp weet ik veel. Mijn vriend is namelijk aan zijn opleiding bezig.

Er zijn dus 2 mogelijkheden om piloot te worden:

- een eerste is piloot via het hulpkader ( dit ken ik niet zo goed, omdat mijn vriend langs de andere weg bezig is)
Je volgt gedurende één jaar les aan de koninklijke militaire school te Brussel. Je bent doen in het prom pil zoals ze dat noemen.
Na dat jaar ga je vliegen op de Marchetti in 1W te Beauvechain.
Degene die de beste resultaten halen, mogen het eerst hun keuze maken.
ofwel kies je dan voor:
* gevechtspiloot: je volgt je eerste deel in Tours (Frankrijk) op de Alpha Jet. Daarna vervolledig je opleiding in Cazaux (Frankrijk) op Alpha Jet. Als je dit beëindigd hebt mag je naar je eenheid gaan voor een intensieve Opleiding op F16. Dit is kleine Broger of Florennes
* transportpiloot: je vliegt in Avord (Frankrijk) op het type Xinghu vliegtuig. Als je deze fase goed beëindigd hebt, ga je naar Melsbroek voor je verdere opleiding op C-130.
* helikopterpiloot: Je volgt je opleiding in Dax (Frankrijk) op Agusta. Dan ga ja naar Bierset of Koksijde voor verdere vervolmaking.

- een tweede mogelijkheid is piloot worden via de KMS. De voordelen hiervan is dat je later nog verder kunt doorgroeien. Een lln die hulpkader heeft gevolgd zal niet veel verder dan kapitein geraken.
Je volgt ofwel 5 jaar sociale militaire wetenschappen op de KMS, ofwel 5,5 jaar polytechniek op de KMS. Tijdens de kampperiodes mag je al vliegen. Als je afgestudeert bent aan de KMS ( = als je officier bent), ga je naar Beauvechain en zet je je vliegopleiding verder. Je hebt dus al een heel deel uren gevlogen, en je moet dus je uren verder vliegen daar in Beauvechain. En voor de rest is het dan hetzelfde als hulpkader.

Post Reply