Huiszoekingen bij tegenstanders vlieglawaai

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
blackhawk

Huiszoekingen bij tegenstanders vlieglawaai

Post by blackhawk »

BRUSSEL - Het gerecht heeft in december huiszoekingen gehouden bij een aantal tegenstanders van vlieglawaai boven de Oostrand. Daarbij werden enkele computers in beslag genomen.
De huiszoekingen kwamen er na klachten van onder andere ex-federaal minister van Mobiliteit Bert Anciaux (Spirit) tegen het misbruik van communicatiemiddelen. Het kabinet Anciaux kreeg duizenden e-mails te verwerken met harde kritiek tegen het spreidingsplan. De minister kreeg ook enkele persoonlijke mails waarin hij en zijn kinderen werden bedreigd. ,,Met het hele gerechtelijk onderzoek heb ik weinig te maken'', zegt Anciaux. ,,Toch was er één anonieme idioot die mij en mijn familie met de dood bedreigde, en dat kan niet. Daarom diende ik klacht in. De andere klachten komen van mensen die zich bedreigd voelen door de duizenden e-mails die zij ontvangen.''De huiszoekingen vallen niet in goede aarde bij de Actiegroep Oostrand. ,,Die huiszoekingen zijn pure intimidatie en volledig buiten proportie'', zegt Peggy Cortois van de actiegroep Oostrand. ,,Die mensen hebben alleen maar e-mails verstuurd waarin stond dat ze kritiek hadden op het spreidingsplan van ministers Anciaux en Landuyt. Het resultaat is dat er huiszoekingen zijn geweest waarbij computers in beslag werden genomen die de eigenaars nog altijd niet hebben teruggekregen. Er werden plots adsl-lijnen afgesloten en mensen werden ondervraagd door de politie. Dat is niet normaal en volledig onterecht. '' (vbm)

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =G1417LK21

:dance: :jumpy:

TWR

Post by TWR »

Mooi zo !

Zal wel tegenvallen nadat ze dachten lekker anoniem te blijven...

TWA

Post by TWA »

EINDELIJK

Koenie666

Post by Koenie666 »

Een beetje tegenwind kan geen kwaad.

Post Reply