Verhofstadt wil rechtstreekse luchtverbinding met Japan
Moderator: Latest news team
Verhofstadt wil rechtstreekse luchtverbinding met Japan
BRUSSEL - Premier Guy Verhofstadt wil werk maken van een nieuwe rechtstreekse luchtverbinding met Japan. Dat heeft hij donderdag herhaald bij het bezoek van de Japanse eerste minister Shinzo Abe. Verhofstadt hoopt op een verbinding voor zowel passagiers- als vrachtvluchten.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 012007_108
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 012007_108
Als het door een Belgische carrier gaat moeten gevlogen worden, zal het toch niet voor de komende jaren zijn. Brussels Airlines heeft nu de intentie voor één bijkomende A330 voor waarschijnlijk vluchten naar Afrika met combinatie met Noord-Amerika.
Om deze lijn winstgevend te maken gaat men toch 3 à 4 retours per week moeten hebben.
Ik blijf er echter bij dat de uitbouw van Brucargo West in 2008 van doorslag gaat zijn voor het aantrekken van long haul carriers.
Om deze lijn winstgevend te maken gaat men toch 3 à 4 retours per week moeten hebben.
Ik blijf er echter bij dat de uitbouw van Brucargo West in 2008 van doorslag gaat zijn voor het aantrekken van long haul carriers.
Omdat de staat de kerstman niet is?Jacob330 wrote:Waarom geen staatssteun? Als de staat (om het even welke) nu geld geeft aan SN om uit te breiden...
Als ze geen meerderheidsaandeelhouder worden, hebben ze toch niet zoveel te zeggen? Toch
Omdat Europa deze staat dan aanklaagt wegens ilegale staatsteun?
Omdat de staat nu al uitverkoop moet houden om de begroting in evenwicht te houden?
Omdat de overheid bedrijven privatiseert, niet nationaliseert?
Omdat ...
Brussels Airlines is een bedrijf zoals een ander, en hoort ook zo behandeld te worden. De tijd van staatssteun ligt gelukkig achter ons...
(edit voor spelfout)
- Ozzie1969
- Location: Brugge, Flanders + Annan, Scotland + Ormoc,Philippines
Wijze woorden!Buzz wrote:Omdat de staat de kerstman niet is?Jacob330 wrote:Waarom geen staatssteun? Als de staat (om het even welke) nu geld geeft aan SN om uit te breiden...
Als ze geen meerderheidsaandeelhouder worden, hebben ze toch niet zoveel te zeggen? Toch
Omdat de staat nu al uitverkoop moet houden om de begroting in evenwicht te houden?
Omdat ...
Brussels Airlines is een bedrijf zoals een ander, en hoort ook zo behandeld te worden. De tijd van staatssteun ligt gelukkig achter ons...
(edit voor spelfout)
VlaanderenVakantielandAir
Waarom nioet* eigenlijk, Ford steunen ze bijvoorbeeld wel. Trouwens gans Wallonie wordt gesteund, waarom niet Ba?Jacob330 wrote:Waarom geen staatssteun? Als de staat (om het even welke) nu geld geeft aan SN om uit te breiden...
Verkoop dan datte, dan is er meer dan evenwicht.....Buzz wrote:Omdat de staat nu al uitverkoop moet houden om de begroting in evenwicht te houden?
imho, serieus nu, een lijn naar Japan is alleen maar rendabel, als de Jappen komen. En die komen in pakken, sorry met packages, alles kant en klaar.
Ik zou er gewoon een OASIS soort van low-cost van maken. En welcome to the many Japanese tourists, OK.
Geef dus oprichtingsgarantie aan zo'n maatschappij, die of het belgisch toerisme wil promoten in Japan, als het federaal moet. Maar de Jappen lopen het Zuiden des lands niet plat, of daar maar een VlaanderenVakantielandAir.
*eerlijk, er stond bijna noeth...
**het is bijna verkiezingen, zouden de politici wroeging hebben, en iets willen goedmaken in de belgische luchtvaart?
Dat wist ik dus allemaal nietBuzz wrote:Omdat de staat de kerstman niet is?Jacob330 wrote:Waarom geen staatssteun? Als de staat (om het even welke) nu geld geeft aan SN om uit te breiden...
Omdat ...
(edit voor spelfout)
Ik dacht ook aan de steun die CRL krijgt, en nog zoveel andere bedrijven...
Daarom zijn we hier, om te leren van elkaarJacob330 wrote:Dat wist ik dus allemaal nietBen geen kenner.
Ik dacht ook aan de steun die CRL krijgt, en nog zoveel andere bedrijven...
CRL krijgt geen steun, maar gaf steun aan FR. CRL is echter wel een overheidsbedrijf, en deze overheid wilde door de steun aan FR voor meer verkeer op CRL zorgen.
Hoewel dit gelukt is, was de Europese Commisie het niet eens met deze regeling, waardoor FR deze steun moest terugbetalen.
(heeft iemand enig idee of deze steun nu ook echt terugbetaald is, of ze nog steeds op een geblokkeerde rekening staat btw?)
Private luchthavens mogen echter wel exact hetzelfde doen als CRL deed, aangezien zij dit enkel vanuit een commercieel standpunt doen (met het oog op toekomstige winsten). Een van de oplossingen voorgesteld voor CRL was dan ook een privatisering, waardoor CRL geen verantwoording meer moest afleggen aan de EC. Hier is echter tot nu toe niets van in huis gekomen.
Welke zovele andere bedrijven krijgen staatssteun? Misschien als expansie- of opleidingskredieten, maar de tijd van staatssteun is voorbij...
Geef ons een VLF
Daar heb je gelijk Buzz, alleen politieke partijen en prinsen en prinsessen krijgen nog staatssteun.Buzz wrote:.... maar de tijd van staatssteun is voorbij...
Noem het dan fondsen... zoals voor de filmindustrie het VAF
Geef ons een VLF, Vlaams Luchtvaart Fonds! en ge zoudt eens wat zien.
Details ken ik niet, maar ik veronderstel dat Brucargo West de gebouwen van DHL gaat gebruiken als zij vertrekken?BMO wrote:Waar is de ligging van Brucargo West? En wat gaan ze daar precies uitbouwen?Atlantis wrote:
OK thanks, maar wat hebben een paar extra gebouwen te maken met long haul vluchten? we zijn toch al vrij modern uitgerust om de meeste vliegtuigen te ontvangen?Buzz wrote:Details ken ik niet, maar ik veronderstel dat Brucargo West de gebouwen van DHL gaat gebruiken als zij vertrekken?BMO wrote:Waar is de ligging van Brucargo West? En wat gaan ze daar precies uitbouwen?Atlantis wrote:
Graag reactie
De uitbouw van Brucargo West gaat plaatsvinden naast het gebouw van TNT. Dit beslaat 35ha en is momenteel voor het grootste stuk braakliggend terrein. Vorig jaar is men reeds begonnen met het volledig nivelleren van het stuk. Grondstalen zijn intussen allang genomen. Het containerpark dat een stukje verder gelegen is moet weg. Men is een grondruil overeengekomen. Intotaal gaan er daarmee ook drie straten verdwijen: Watertorenlaan, Ferdinand Campinestraat en de Felix Timmermanslaan en ook de "spottersplek" waar je Brucargo en een stuk van Abelag kan spotten wordt volledig opgeslokt.BMO wrote:Waar is de ligging van Brucargo West? En wat gaan ze daar precies uitbouwen?Atlantis wrote:
Wat er gaat komen? In eerste instantie een logistiek centrum van 30.000 vierkante meter dat er al moet staan in 2008. Lang heeft deze bouw echter niet nodig.
Het komt er eigenlijk op neer dat alle vracht gaat geconcentreerd worden langs Brucargo, evident. Als DHL voor een groot stuk gaat verdwijnen wil men het overgebleven stukje ook langs Brucargo brengen. Waar precies is nog niet duidelijk.
Of er daarmee ook bijkomende cargo spots gaan komen is eveneens nog niet 100% zeker, maar neem maar aan van wel. Men is duchtig op zoek naar nieuwe vrachtmaatschappijen.
Last edited by Atlantis on 24 Jan 2007, 18:56, edited 1 time in total.