Nieuwe "aanvliegroute" voor EBOS of EBBR
Moderator: Latest news team
Nieuwe "aanvliegroute" voor EBOS of EBBR
Hallo iedereen,
De laatste tijd merk ik in regio "meetjesland" (Waarschoot - Eeklo) heel wat vliegverkeer, die vliegen tussen 4500 - 10000 ft schat ik, is dit een nieuwe aanvliegroute voor EBBR of EBOS?
De laatste tijd merk ik in regio "meetjesland" (Waarschoot - Eeklo) heel wat vliegverkeer, die vliegen tussen 4500 - 10000 ft schat ik, is dit een nieuwe aanvliegroute voor EBBR of EBOS?
-
EBAW_flyer
Als het boven Aalter is, dan veronderstel ik dat dit allemaal voor EBOS is, maar bvb gisterenavond zag ik er een 4-tal op korte tijd, zo druk is EBOS nu toch ook weer niet denk ikBottie wrote:Kan ik bevestigen, ze komen dichter dan gewoonlijk, meestal zie ik de dichter bij Eeklo, nu komen er meer hier (Aalter-Brug) over (ongeveer parallel met de N44)
Ik zie ze meestal van Deinze richting Maldegem komen (mss gaan ze richting COA), soms (zoals overlaatst een AN12) zeggen ze op de scanner dat ze ter hoogte van EBUL zijn, die zijn dan wel voor OST. Maar boven Aalter zie je tamelijk veel trafiek hoor, de ANA-kisten van CDG, tamelijk wat voor AMS en RTM, maar die zitten dan wel wat hoger.
'Vroeger' zag ik ze meer aan de kanten van Eeklo, richting Nederland (Sluis), zo zag ik vaak de MSR's en SVA's die route nemen, terwijl ze de laatste tijd dichter komen, maar als dat wil zeggen dat het een nieuwe aanvliegroute is ... geen flauw idee eigenlijk
'Vroeger' zag ik ze meer aan de kanten van Eeklo, richting Nederland (Sluis), zo zag ik vaak de MSR's en SVA's die route nemen, terwijl ze de laatste tijd dichter komen, maar als dat wil zeggen dat het een nieuwe aanvliegroute is ... geen flauw idee eigenlijk
Hallo iedereen,
op de as Deinze - Aalter - Maldegem, zijn het idd meestal inbounds EBOS vanuit het zuiden, aangezien EBOS approach die meestal direct COA laat routen (is korter voor de vliegtuigen en makkelijk binnen te vectoren voor ILS 26).
De traffic boven Eeklo naar het westen zijn de arrivals EBOS die van het Oosten komen, maar is absoluut geen nieuwe route hoor...
En boven Aalter idd veel traffic inbound EHAM op een van de belangrijkste routes van Belgie...
Grtz
op de as Deinze - Aalter - Maldegem, zijn het idd meestal inbounds EBOS vanuit het zuiden, aangezien EBOS approach die meestal direct COA laat routen (is korter voor de vliegtuigen en makkelijk binnen te vectoren voor ILS 26).
De traffic boven Eeklo naar het westen zijn de arrivals EBOS die van het Oosten komen, maar is absoluut geen nieuwe route hoor...
En boven Aalter idd veel traffic inbound EHAM op een van de belangrijkste routes van Belgie...
Grtz
EBOSatc wrote:Hallo iedereen,
Grtz
Alez, weer 5 frank slimmer