Noodlanding voor een Hellas Jet uit Brussel

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
airazurxtror

Noodlanding voor een Hellas Jet uit Brussel

Post by airazurxtror »

Volgens "De Zondag" vandaag :
Een Brussel opgestegen Airbus van Hellas Jet met 63 pax heeft zaterdag een noodlanding gemaakt op de luchthaven Heraklion op Kreta.
Het toestel was op weg naar Rhodos.
Niemand raakte gewond.

Omikros

Post by Omikros »

ik weet niet vanwaar "De Zondag" en VRT deze informatie halen, maar wat ik zeker weet is dat Hellas Jet sinds 10 Mei 2005 failliet is. Het was een dochtermaatschappij van Cyprus Airways, die vloog met 3 Airbussen van het type A320. Ook Brussel was een bestemming, uiteraard vanuit Athene en niet vanuit Rodos. Dus vanwaar ze deze info halen weet ik niet, deze vliegtuigen liggen al lang aan de grond of zijn verkocht aan andere maatschappijen met nieuwe kleuren.

Tommypilot

Post by Tommypilot »

Ik weet niet waar jij die informatie haalt, maar niet alle toestellen hebben al de kleuren van de maatschappijen waar Hellas Jet toestellen voor vliegen (veelal als charter). Er is zeker nog één toestel die in Hellas Jet kleuren vliegt dus zo een erge fout van de krant is het nu ook niet.
Ergerlijk is wel dat ze een hydraulisch probleempje of iets dergelijks al zien als een noodsituatie...maar ja...sensatie hé :wink:

Groetjes,

Omikros

Post by Omikros »

ahzo, wel dat was ook het eerste wat wij jier thuis zeiden ,het moet een toestel zijn in de kleuren van Hellas Jet die vliegt voor een andere maatschappije. Anyway, ze zijn spijtig genoeg failliet...als ik dat bericht op de radio hoorde dacht ik meteen, 'tis ni waar, vliege die terug? :D '...

Scoezie

Bewijs

Post by Scoezie »

Hier het bewijs dat Hellas Jet nog steeds vliegt als een charter maatschappij:
http://www.hellas-jet.com/

Dude320

Post by Dude320 »

I assume it was the A320 leased from Latcharter.

Or they still operate other A320's ?

Post Reply