BRU/DUS - CAI via Istanbul (Turkish Airlines)

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
AF332

BRU/DUS - CAI via Istanbul (Turkish Airlines)

Post by AF332 »

Even een vraagje:

ik ben van plan een vlucht te boeken van BRU of DUS naar CAI. Als ik vanuit DUS vertrek, vlieg ik waarschijnlijk met Turkish Airlines via IST (transitvlucht). Nu mijn vraag is of ik in Istanbul Ataturk Airport een visum moet aankopen (voor de overstap) of niet... Als je als Belg Turkije binnenkomt via de luchthaven moet je zoals je weet een visum aankopen.

Wie weet meer...?

Philippe

sab319
Location: Mortsel, antwerp, Flanders, Belgium, Europe, Earth, Milky way

Post by sab319 »

als je in de transitzone blijft moet je geen visum kopen, dit is alleen nodig als je de transit zone verlaat en dus Turkije binnengaat. Je kan eigenlijk de Transitzone zien als een soort niemandsland...

zillox

Post by zillox »

Ik heb nog nooit een visum aangekocht. Paspoort gebruiken hee :?

AF332

Post by AF332 »

zillox wrote:Ik heb nog nooit een visum aangekocht. Paspoort gebruiken hee :?
Dan is de wetgeving hieromtrent toch veranderd. In 2004 was ik in Istanbul en moest ik eerst een visum aankopen om de grenscontrole te passeren. Dat was iets van een 15 euro p.p. Je moet natuurlijk ook in het bezit zijn van een geldig paspoort....

Zie ook URL: http://www.diplomatie.be/nl/travel/trav ... NL=TURKIJE

Philippe

Post Reply