Hewa Bora en Biman komen niet meer op Brussel?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
nilona
Posts: 5
Joined: 27 Mar 2006, 00:00

Hewa Bora en Biman komen niet meer op Brussel?

Post by nilona »

Ik vernam dat Biman (Bangladesh Airlines) vanaf de maand april niet meer op Zaventem te zien zal zijn. Het is niet helemaal duidelijk of ze vliegverbod kregen om nog langer over België te vliegen of dat het enkel om economische redenen zou gaan. Naar verluid zouden ze uitwijken naar een luchthaven als Liverpool of dergelijke. Weet iemand daar al het fijne van?

Voor de kongolese maatschappij Hewa Bora ligt de reden dan weer helemaal ergens anders. Elke zondagochtend verloopt de check-in zo chaotisch dat het de laatste maanden geregeld tot hevige vechtpartijen komt op incheckrij 12. Biac en de federale politie is het meer dan beu en overweegt nu een verbod voor deze maatschappij.

burner737
Posts: 420
Joined: 24 Dec 2004, 00:00
Location: Pulle

Post by burner737 »

Dit zou wel heel spijtig zijn ... Want ik dacht dat HBA met een ander toestel zou gaan vliegen op BRU ... Een oplossing voor dit probleem van HBA zou meer Security of de politie zijn ...

Groetjes Tim

User avatar
Atlantis
Posts: 5019
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Wat betreft Biman Bangladesh wisten we allemaal dat deze ging vertrekken. Zij vermoeden dat ze, het verlies dat ze maakten op de lijn Dhaka - Brussel - New York, kunnen omslagen naar minder verlies door te vliegen via (als ik me niet vergis) Manchester omdat de Bengalen daar in veel grotere aantallen aanwezig zijn. Via Man gaat de vlucht dan door naar New York. Biman Bangladesh spreekt dus niet over winst maken op deze route, maar over gewoon de put delven.

Wat betreft Hewa Bora zou ik me zeker geen zorgen maken. Een mtsch verbieden om op BRU te vliegen gewoon omdat er iedere week zou gevochten worden lijkt me overdreven. We spreken momenteel nog steeds over slechts één vlucht per week, tijdens het hoogseizoen 2 vluchten. Men kan hoogstens een sanctie of aanmaning geven aan de mtsch. Ik kan me vergissen, maar ik denk niet dat er bij BIAC kwistig wordt omgesprongen om zomaar een mtsch te verbieden. Dit zou lijnrecht staan in hetgeen ze willen verwezenlijken.
Last edited by Atlantis on 29 Mar 2006, 22:00, edited 1 time in total.

SAH9101
Posts: 83
Joined: 14 Apr 2003, 00:00

Post by SAH9101 »

Er klopt niets van het Hewa Bora verhaal. Die blijven gewoon op Brussel vliegen. Dat er regelmatig vechtpartijen zijn aan de check-in is sterk overdreven. Er heerst over het algemeen een gezellige Congolese drukte... zo waan je je al meteen in Afrika.

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

Voor de duidelijk : de laatste Biman-vlucht via BRU vond vorige zondag (26/03) plaats.

Groetjes, Robin Bamps.

EBAW_flyer
Posts: 557
Joined: 29 Sep 2003, 00:00

Post by EBAW_flyer »

De check-in van de Hewa Bora FIH is veel minder hectisch dan die van SNBA FIH.

User avatar
SN_fan
Posts: 244
Joined: 08 Sep 2005, 00:00
Location: Grimbergen

Post by SN_fan »

wie verzorgt de check-in van hewa bora FIH.

airbuske
Posts: 1618
Joined: 09 Mar 2003, 00:00
Location: Brussels
Contact:

Post by airbuske »

SN_fan wrote:wie verzorgt de check-in van hewa bora FIH.
Flightcare
Best regards,

Airbuske

DELETED

re:

Post by DELETED »

DELETED

User avatar
Atlantis
Posts: 5019
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Re: re:

Post by Atlantis »

nlspot2005 wrote:Afgelopen Zondag 2 April waren beide maatschapijen gewoon op Brussel dus ze komen nog steeds.

S2-ACR Dc10 Biman
9Q-CHC L1011 Hewa Bora
Voor Hewa Bora is er nooit sprake geweest dat deze niet meer ging komen. Zij zijn een uitzondering op de Europese regel.

Biman Bangladesh is iets anders, maar deze staan opnieuw op het programma vanaf de maand juli.

Post Reply