A380 test vleugel overleeft de belastingstest net niet

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
AF332

A380 test vleugel overleeft de belastingstest net niet

Post by AF332 »

Zorba

Post by Zorba »

Sorry, maar ik vind uw titel echt enorm misleidend! Precies of de vleugel is er zomaar afgevallen :roll:
Tot hier en verder

killerwhale65

Post by killerwhale65 »

voor alle duidelijk, het gaat om een statisch testmodel van de A380, dus geen exemplaar dat daadwerkelijk vliegt!
Matthias Thoen
MicroWings - Aviation Hobby Store

fokker_f27

Post by fokker_f27 »

Hopelijk was er een reservevleugel voorzien!
Ik denk echter niet dat die laatste test zo simpel zal zijn: het is al een ramp als je in 15 minuten een boeing 747 uit moet!

liebensd

Post by liebensd »

Hopelijk was er een reservevleugel voorzien!
Ik denk echter niet dat die laatste test zo simpel zal zijn: het is al een ramp als je in 15 minuten een boeing 747 uit moet!
Een reservevleugel zal niet veel gaan helpen, als je zo'n test doet is normaal het hele frame gekraakt en is alles voor de schroot.

Groeten,

Dave

Atlantis

Post by Atlantis »

fokker_f27 wrote:Hopelijk was er een reservevleugel voorzien!
Ik snap echt niet wat het één met het ander te maken heeft, dit is er maar gewoon op los posten zonder enige waarde!

Bon, back to topic. Inderdaad de titel is zeer misleidend. Wanneer de test zijn cruciale waarde bereikte trad er een scheur op. Dit is heel anders dan een vleugel die afbreekt.

Gladko

Post by Gladko »

Dit is echt niet alarmerend, denk ik.
Alles hangt ervan af wat de vastgestelde normen zijn voor certificatie.
Stel dat de normen bv. 1,25 x de limit load zijn, dan waren de testen ruimschoots voldoende. Bij sommige industriele testen is het gebruikelijk dat men druk blijft uitoefenen tot er iets kraakt of scheurt, gewoon om te zien hoeveel druk een bepaald object kan verdragen (ik weet alleen niet of dat in dit geval ook zo is...).

Groeten,

Koen

jal

Post by jal »

Here is the link to Flight International

http://www.flightglobal.com/Articles/20 ... +load.html

which states that the test fell just short off the standard on the wing between the engines.

PiperPA19

Post by PiperPA19 »

Ik ben er bijna zeker van dat dit een door Airbus zelf opgelegde limiet moet zijn, die hoger is dan de wettelijk nodige limiet. De wettelijke "ultimate wing load" zal wel bereikt zijn zoals het moest.

Wat ik mij nu wel afvraag is dat zo'n testen gebeuren als het vliegtuig al zijn eerste vlucht achter de rug heeft. Ik zou het logischer vinden dat ze eerst de grenzen van de vleugel vastleggen, en dan pas ermee gaan vliegen.

Post Reply