luchtcadetten

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

TC-MNE

luchtcadetten

Post by TC-MNE »

hallo,

ik heb me onlangs ingeschreven bij de BAC (Belgian air cadets), de luchtcadetten van België dus voor de sessie 2006... en ga dus deelnemen aan de selectieproeven in september en november...
maar naar het schijnt is er nogal veel corruptie rond die selecties (vb: als je vader officier is bij het leger, heb je meer kans)... is dat werkelijk zo?
zijn die selectieproeven (wiskunde en het dictee) en de sportproeven zo moeilijk... hoe kun je daarvoor gaan trainen...
hebben jullie anders nog raadgevingen, of zelf al ervaring hiermee?
alle hulp is welkom...

alvast bedankt...

Established02

Post by Established02 »

> naar het schijnt is er nogal veel corruptie rond die selecties
> (vb: als je vader officier is bij het leger, heb je meer kans)...
> is dat werkelijk zo?

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en we spreken hierbij wel over de Luchtkadetten anno midden jaren tachtig.

Ik herinner mij geen situaties die roken naar corruptie.

Persoonlijk had ik totaal geen connecties binnen het leger. Ik kon en wou absoluut geen beroep doen op "ne langen arm". Ik heb helemaal niet willen en kunnen sjoemelen. Maar desondanks heb ik -tot mijn eigen verbazing- uiteindelijk alle selectieproeven met succes doorstaan.

Ik was geen groot licht tijdens de fysieke proeven. Ik haalde nauwelijks het minimum aantal push and pull ups. Maar gelukkig heb ik nog net voldoende punten kunnen halen, omdat ik -met nog altijd enige trots- het loopnummer heb gewonnen. 8)

Ik was niet echt de meest bewame zweefpiloot en evenmin de meest populaire jongen onder de luchtkadetten. Maar uiteindelijk kreeg ik toch de eer om in het derde jaar deel te nemen aan de internationale uitwisseling met een 2 weken durende prachtige trip naar Washington DC en Oregon.

> en de sportproeven zo moeilijk... hoe kun je daarvoor gaan trainen...

De sportproeven zijn vooraf duidelijk gekend en uiteraard kan je hiervoor je conditie geleidelijk aan opbouwen.

Succes

Aviationfreak

Post by Aviationfreak »

Hallo,
Bij de luchtcadetten is geen sprake van corruptie.Ik ben zelf luchtcadet Prom2004 en er waren ook mensen niet toegelaten waarvan hun vader instructeur was.
Je moet goed trainen voor de sportproeven en de rest komt wel.Het beste is van voorbereid te zijn.Ik wens je hierbij veel succes.
PS:De kandidaten bij onze prom lagen rond de 500.Nu heb je eramper nog 100.
Grtz

BBKing

Post by BBKing »

Ben zelf ook ex-luchtkadet (1988) en heb er een geweldige tijd gehad. Corruptie of vriendjespolitiek heb ik niet gezien ...

Zorba

Post by Zorba »

Er wordt inderdaad gesproken over "corruptie", en het zal er zeker zijn, maar leer hier maar mee leven, want je zal dit nog héél veel tegenkomen in je leven.

Hopelijk zitten we dan in dezelfde prom, heb me nl ook ingeschreven!
Tot hier en verder

Aviationfreak

Post by Aviationfreak »

Beste Airbusfan,
Je bent nog niet eens een kandidaat-aspirant voor de luchtcadetten en je zegt nu al dat er corruptie is. Waar haal je dit argument als je er nog nooit bijgeweest bent. Ik kan hier enkel maar mee hopen dat ik dat je mentaliteit bij de Air Cadets zal veranderen.
:evil:
Grtz

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Aviationfreak wrote:Beste Airbusfan,
Je bent nog niet eens een kandidaat-aspirant voor de luchtcadetten en je zegt nu al dat er corruptie is. Waar haal je dit argument als je er nog nooit bijgeweest bent.
ik kan 'Airbusfan' geen ongelijk geven... er wordt op zeer veel andere websites en forums gesproken over corruptie... of het allemaal waar is weet ik niet, maar...
geen rook zonder vuur, toch?

yannickvw

Post by yannickvw »

Da's dus bullshit. Misschien gebeurt dit in 1 procent van de gevallen en die worden dan uitvergroot. Meestal zijn het diegenen die zelf hebben meegedaan aan de proeven, zich niet batig gerangschikt hebben, en dan al eens het argument "vriendjespolitiek" durven aanhalen.

Bereidt je er gewoon goed op voor. Vooral wiskunde en dictee zijn belangrijk, is dit goed ben je er met een beetje geluk wel bij.

Succes,

Check this;
http://home.tiscali.be/janelsmaes/final_cut2.wmv

http://groups.msn.com/bac2005

http://users.pandora.be/bac2003/

http://users.pandora.be/bac2002/

Bottie

Post by Bottie »

yannickvw wrote:Da's dus bullshit. Misschien gebeurt dit in 1 procent van de gevallen en die worden dan uitvergroot. Meestal zijn het diegenen die zelf hebben meegedaan aan de proeven, zich niet batig gerangschikt hebben, en dan al eens het argument "vriendjespolitiek" durven aanhalen.

En meestal zijn het degenen die er wel door waren die het woord 'vriendjespolitiek' niet willen horen, het feit dat er al dan niet sprake is/was/zal van 'vriendjespolitiek' laat ik tussen haakjes ...

BACRomeo

Corrupt or not corrupt? that's the question

Post by BACRomeo »

De grote meerderheid van de cadetten kenden niemand in het leger voordat ze werkelijk begonnen bij de cadetten. Als er mensen zijn die zogezegd gebruik gemaakt hebben van die lange arm, dan is dat enkel omdat ze de klappen van de zweep kennen. Ze kunnen zich dus voldoende voorbereiden. Is dat corrupt? Zoals reeds eerder verteld, zijn er ook waarvan pa instructructeur is,die er niet zijn doorgeraakt. Corruptie????

"korten arm " Senior Flight Cadet

Zorba

Post by Zorba »

Beste Airbusfan,
Je bent nog niet eens een kandidaat-aspirant voor de luchtcadetten en je zegt nu al dat er corruptie is. Waar haal je dit argument als je er nog nooit bijgeweest bent. Ik kan hier enkel maar mee hopen dat ik dat je mentaliteit bij de Air Cadets zal veranderen.
Ik vraag me af hoe jij, aan de hand van 1 post, mijn mentaliteit kan achterhalen. Ik zeg enkel wat ik lees! Ik vraag me af wie hier zijn mentaliteit moet veranderen :roll:

En je gaat me niet zeggen dat er totaal geen sprake is van "vriendjespolitiek" want die zal er altijd zijn. Eender waar, eender wanneer. En ik hoop, zoals ik hier lees, dat dit zeker niet het geval is :!:
Tot hier en verder

BACRomeo

Corrupt or not corrupt!

Post by BACRomeo »

Als ge enkel na zegt wat anderen nog niet eens zeker weten, dan zou je beter je mond houden.

Bottie

Re: Corrupt or not corrupt!

Post by Bottie »

BACRomeo wrote:Als ge enkel na zegt wat anderen nog niet eens zeker weten, dan zou je beter je mond houden.

Hold your horses ...

Of je houdt het hier 'peis en vree', of er komt een slot op ... aan jullie de keuze.

BACRomeo

Post by BACRomeo »

Hold your horses ...

Of je houdt het hier 'peis en vree', of er komt een slot op ... aan jullie de keuze.
Geen zorgen maken, bottie.
Tis vrij simpel, tis altijd hetzelfde gezaag van die vriendjespolitiek. Doe gewoon de moeite als ge echt bij de luchtcadetten wilt zijn.
Geloof mij, het loont de moeite. Ikzelf ben naar Finland geweest op uitwisseling en dat alleen al was het waart om bij de cadetten te zijn.

Bottie

Post by Bottie »

BACRomeo wrote:
Hold your horses ...

Geen zorgen maken, bottie.
Tis vrij simpel, tis altijd hetzelfde gezaag van die vriendjespolitiek. Doe gewoon de moeite als ge echt bij de luchtcadetten wilt zijn.
Geloof mij, het loont de moeite. Ikzelf ben naar Finland geweest op uitwisseling en dat alleen al was het waart om bij de cadetten te zijn.
Ik me zorgen maken ... in de verste verte niet ... zolang het beschaafd blijft dan toch ...

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Airbus_fan wrote:
Ik vraag me af hoe jij, aan de hand van 1 post, mijn mentaliteit kan achterhalen. Ik zeg enkel wat ik lees!
wij zeggen inderdaad maar wat we gelezen hebben op andere websites en forums, gelieve dus zij die deze uitspraken werkelijk gedaan hebben al jullie verwijten in de nek te gooien...

ik vroeg gewoon jullie mening, ik vroeg geen ruzie...

bij deze is de discussie gesloten (voor mij althans)

que20

Post by que20 »

n
Last edited by que20 on 03 Oct 2012, 20:21, edited 1 time in total.

Zorba

Post by Zorba »

En bij de prom 2004 waren der iet vn een 160 kandidate, allemaal me uw stoere praatjes!
Stoere praatjes? Ik zeg gewoon wat ik lees, en daar kan een discussie van komen en ik ben heel blij dat er nog mensen zijn die zeggen dat er geen gefoefel is bij de cadetten. Maar als je op zo'n manier gaat reageren 8O

Als ze niet foefelen, des te beter, maar ik vind het alleen maar logisch dat als mensen lezen dat het toch gebeurt, dit in de groep gooien en dat er reactie op kan komen van mensen die er anders over denken, misschien wel op een degelijke manier ...
En mr airbusfan, kdenk ni da gij de juiste cadette mentaliteit hebt , eerst zien en dan mening vormen.
Zelfde voor u, je kent me niet, dus beoordeel me aub niet op mijn mentaliteit! Lees wat ik net heb geschreven, ik wou hier gewoon bevestiging hebben dat het NIET zo was, nu heb ik die en kan ik toch met net iets meer plezier meedoen aan de selecties ... Is het nu echt nodig om op zulke manier te reageren? Alsjeblieft hé zeg ..

Voor mijn echte naam kan u altijd een PM zenden ...
Tot hier en verder

BBKing

Post by BBKing »

heb eind de jaren '80 de luchtkadetten onveilig gemaakt met mijn aanwezigheid en heb nooit enig gefoeffel of wat dan ook gemerkt ... wel reuze tijd gehad !!

que20

Post by que20 »

n
Last edited by que20 on 03 Oct 2012, 20:22, edited 1 time in total.

Post Reply