Het leven zoals het is: Luchthaven

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Sabena320

Post by Sabena320 »

Hoeveel redcaps werken er ongeveer op Zaventem, als je de nodige vereisten hebt heb je dan een grote kans om het te worden omdat ze genoeg redcaps nodig hebben?
Zelf zou ik het ook graag will worden(ben wel nog maar 16) :D

Yannick

redcapjohan

Post by redcapjohan »

Sabena320 wrote:Hoeveel redcaps werken er ongeveer op Zaventem, als je de nodige vereisten hebt heb je dan een grote kans om het te worden omdat ze genoeg redcaps nodig hebben?
Hey Yannick,
We zijn bij Flightcare nu met een 90-tal redcaps. Je hebt zeker een kans om bij ons binnen te geraken. Er zijn regelmatig oudere redcaps die vertrekken. Daarenboven komen er altijd maar vluchten bij en zijn er dus geleidelijk aan steeds meer redcaps nodig. En dan is het ook zo dat er bij ons af en toe mensen beginnen die maar een paar jaar willen blijven, bv. omdat ze piloot zijn en wachten op een piloten-job.
Dus wees gerust, als je echt geinteresseerd bent gaat u dat zeker lukken. :)
grtz, Johan

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Cool... nen echten BV op luchtzak!!!
welkom redcapjohan!

BrusselsNick

Post by BrusselsNick »

Dag Redcap johan ,

Bedankt voor de inlichtingen , nu weet ik al wat op voorhand en als het zo ver is laat ik u zeker iets weten. Ik ken echter niet percies de naam van de redcapopleider. Ik weet wel dat hij homo is (niets erg aan , maar kan een herkenningspunt zijn). Ik ken deze man via mijn ouders. Zijn vriend werkt bij Mylene als verkoper aan huis met kuisproducten, beautydinges en al die rommel. Ik weet enkel via hem dat zijn vriend Redcap is en les geeft aan redcaps in wording,

voila ,

groetjes en nog eens bedankt ,

Nick

redcapjohan

Post by redcapjohan »

BrusselsNick wrote:Ik ken niet precies de naam van de redcapopleider
Oh ja, dat is Luc, hij is één van de twee instructeurs voor de redcaps. Hij geeft een groot deel van de theorie-lessen.
Had ik van je vorige bericht juist begrepen dat hij ook buiten de luchthaven mensen voorbereidt om redcap te worden? Dat lijkt me wat straf eigenlijk :) ook al zou dat wel een goed idee zijn, natuurlijk.
Ik zal anders een boekje schrijven: "Inleiding tot de job van Redcap" :wink:
groetjes, Johan

BrusselsNick

Post by BrusselsNick »

Hey Johan,

Dat klopt inderdaad , het is Luc , zijn vriend heet ook zo :wink: . Ik denk echter niet dat hij mensen opleid buiten de luchthaven , enkel in de luchthaven. Tof dat je hem kent :)

Dat boekje zou misschien wel een goed idee zijn , Ik ben alvast je eerste koper :wink:
In Augustus heb ik mijn nieuwe camera en dan zul je me ,als je misschien rondrijd met je auto wel zien staan aan het azielcentrum 8)

Weet jij misschien nog goede spottersplaatsen ?

groetjes en bedankt ,

Nick

Sabena320

Post by Sabena320 »

redcapjohan wrote:Hey Yannick,
We zijn bij Flightcare nu met een 90-tal redcaps. Je hebt zeker een kans om bij ons binnen te geraken. Er zijn regelmatig oudere redcaps die vertrekken. Daarenboven komen er altijd maar vluchten bij en zijn er dus geleidelijk aan steeds meer redcaps nodig. En dan is het ook zo dat er bij ons af en toe mensen beginnen die maar een paar jaar willen blijven, bv. omdat ze piloot zijn en wachten op een piloten-job.
Dus wees gerust, als je echt geinteresseerd bent gaat u dat zeker lukken. :)
grtz, Johan
Ok, bedankt. :wink:
Spijtig genoeg wel nog een paar jaar wachten :(

burner737

Post by burner737 »

Wel leuk HET gezicht van de reeks hier op luchtzak te horen :lol:

groetjes Tim

cherdt

Post by cherdt »

Kan er mij iemand zeggen waar de reeks 2 (DVD) van HLZI de luchthaven te koop is? Hier in het forum lees ik op kelkoo, maar daar staat hij niet meer op. Ik ben hier hevig naar op zoek.

Thx!

SNam

Post by SNam »

Ik kan ook al zeggen dat ze iemand van de bagagisten gevolgd hebben!!

wooywood

Post by wooywood »

redcapjohan wrote: We zijn bij Flightcare nu met een 90-tal redcaps.n
Redcap Johan werkte toch voor aviapartner in die serie :wink:

TC-MNE

Post by TC-MNE »

wooywood wrote:
redcapjohan wrote: We zijn bij Flightcare nu met een 90-tal redcaps.n
Redcap Johan werkte toch voor aviapartner in die serie :wink:
neen, helemaal niet
Redcap Johan werkte een tijd lang voor Sabena, later voor de curator, dan voor BGS, en nu voor flightcare...
zo is het toch éh?

rut-her

Post by rut-her »

en ook de dienst BIAC lost & found zal uitgebreid aan bod komen in de nieuwe reeks. Ze hebben ons namelijk een hele week gevolgd

redcapjohan

Post by redcapjohan »

Hey allemaal,

Voor wie t interesseert: vanaf 7 september komt *HLZHI - Luchthaven 2* terug op tv... lichtjes aangepast :) : aangevuld met n paar interviews.... één aflevering per week, 14 afleveringen... dus zeker tot in november...
En wat betreft de 3e reeks: de vrt twijfelt nu of ze de nieuwe serie uitzendt in het vóórjaar of in het nàjaar van 2007... t worden 10 uitzendingen of méér als de personages productief blijken :wink:

greetz, Johan.

Avro

Post by Avro »

Thx voor de info.

Dus goed productief blijven en veel grapjes doen hé Johan ;)

Cheers
Chris

luchtzak

Post by luchtzak »

En de Johan is niet vergeten om langs mijne vlieger te passeren! ;-)

Jense

Post by Jense »

SNam wrote:Ik kan ook al zeggen dat ze iemand van de bagagisten gevolgd hebben!!
Van welk bedrijf? Aviapartner of Flightcare?

redcapjohan

Post by redcapjohan »

Jense wrote:
SNam wrote:Ik kan ook al zeggen dat ze iemand van de bagagisten gevolgd hebben!!
Van welk bedrijf? Aviapartner of Flightcare?
Ze volgen ook een lader/syndicalist van Flightcare: Roger 8)

killerwhale65

Post by killerwhale65 »

redcapjohan wrote:één aflevering per week, 14 afleveringen... dus zeker tot in november...
In elk geval beter 1X per week dan elke dag (zoals bij Airline soms): anders is dat veel te rap voorbij.
Matthias Thoen
MicroWings - Aviation Hobby Store

redcapjohan

Post by redcapjohan »

De vrt denkt eraan om de aangepaste heruitzending van de 2e reeks (vanaf 07sep06) te noemen: "HLZHI-luchthaven - 5 jaar later" wat impliceert dat dit de nieuwe (3e) reeks zou zijn... geen goed idee vind ik, want dat gaat verwachtingen creeren voor n vervolg op de 2 vorige reeksen, verwachtingen die dan niet ingelost gaan worden... Die 3e reeks komt er, zoals gezegd pas in het vóór- of nàjaar van 2007.
In alle geval komt die heruitzending van de 2e reeks er, aangevuld met interviews dus... ondertussen zijn al geinterviewd: Philippe Van Rossem (piloot/indertijd woordvoerder vd piloten), ook de weduwe van die piloot die zich na het faillissement vh leven beroofde, redcap johan, .... en waarschijnlijk volgen ook: Maria Vindevogel (sabena-vakbondsafgevaardigde), Rik Daems en anderen....
niet verder vertellen, he :wink:

best greetz,

Post Reply