Spotten in Belgie

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

BrusselsNick

Post by BrusselsNick »

Mannen ,

laten we bij de zaak blijven e , Jan heeft wel een punt over dat VTM feuilletonneke maar veel rascistisch was er niet aan wat Skyfighter schreef. :wink:

Racistisch= het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

(letterlijke betekenis uit vandale) dat was volgens mij niet wat skyfighter deed !! :? :D
Ik zou de mensen die echt nog iets willen weten over scanners en toestanden nu maar gewoon verder helpen ,

vriendelijke groetjes ,

Nick :wink:

BrusselsNick

Post by BrusselsNick »

om nog op de vraag van "Princegoldfreak" te antwoorden over het vinde van sites :

www.airshowtrips.com

Wat spotten in Belgie betreft heeft "Vonsmalhausen" zeker gelijk , Ik zou zelf geen scanner gebruike hier in Belgie , als de Politie hier in Belgie zelfs al boetes uitdeelt voor spotters die hun auto langs de weg zetten dan denkik persoonlijk dat een scanner wel een serieuze straf zal inhoude ( al dan niet een boete of gevangenisstraf). Al je je scanner wil blijven gebruiken dan is Nederland misschien nog de beste oplossing , daar was hij Legaal heb ik op deze topic vernomen.

veel succes nog "princegoldfreak" Ik ben ook spotter en ga vaak met men maat naar EBBR , welk toestel heb jij om te fotografere ?

grtz , Nick

sn26567

Post by sn26567 »

Ik vind dat er te veel gesprekken in 't nederlands (west-vlaams, Antwaarps, platvlomsch, enz.) of (minder) in 't frans gebeuren. We zouden meer bezoekers hebben indien alle threads (hoe zegt men dat in 't nederlands?) van de NL/FR/DE forum, die dikwijls interessant zijn, in 't engels zouden vertaald worden.

Nederlans, frans, en duits zouden alleen gebruikt moeten worden wanneer iemand niet voldoende engels kent om in die taal te schrijven.
André
ex Sabena #26567

Skyfighter

Post by Skyfighter »

sn26567 wrote:Ik vind dat er te veel gesprekken in 't nederlands (west-vlaams, Antwaarps, platvlomsch, enz.) of (minder) in 't frans gebeuren. We zouden meer bezoekers hebben indien alle threads (hoe zegt men dat in 't nederlands?) van de NL/FR/DE forum, die dikwijls interessant zijn, in 't engels zouden vertaald worden.

Nederlans, frans, en duits zouden alleen gebruikt moeten worden wanneer iemand niet voldoende engels kent om in die taal te schrijven.
Dit is enigste deel van het forum in een taal buiten engels,daarom noemt het ook "Français - Nederlands - Deutsch" .Voor de rest is het toch allemaal al engels :? .

Brusselsnick heeft gelijk.Met een scanner begeef je het beste naar een land waar dit is toegelaten voor de problemen achteraf te vermeiden.Natuurlijk doe je dit op eigen risico he :wink:

greets

Old Nickname - VG

Post by Old Nickname - VG »

Bottie wrote:
Skyfighter wrote:en het is aantwaarpener me ne nadruk om de lange aa :P :D
En dit forumonderdeel is "Français - Nederlands - Deutsch" en niet "Antwaarps", daarvoor moet je op VTM zijn (waar 75% van de inwoners van een kuststadje met een antwerps accent praten) of in het Echt Antwerps Theater ...

En nu de topicstarter verder helpen aub
heeft u iets tegen vlamingen toch die hun eigen taal rescpecteren ?

als de mensen het begrijpen is het toch wel meer als voldoende :!: :?:

Old Nickname - VG

BrusselsNick wrote:om nog op de vraag van "Princegoldfreak" te antwoorden over het vinde van sites :

www.airshowtrips.com

Wat spotten in Belgie betreft heeft "Vonsmalhausen" zeker gelijk , Ik zou zelf geen scanner gebruike hier in Belgie , als de Politie hier in Belgie zelfs al boetes uitdeelt voor spotters die hun auto langs de weg zetten dan denkik persoonlijk dat een scanner wel een serieuze straf zal inhoude ( al dan niet een boete of gevangenisstraf). Al je je scanner wil blijven gebruiken dan is Nederland misschien nog de beste oplossing , daar was hij Legaal heb ik op deze topic vernomen.

veel succes nog "princegoldfreak" Ik ben ook spotter en ga vaak met men maat naar EBBR , welk toestel heb jij om te fotografere ?

grtz , Nick
www.airshowtrips.be

is beter denk ik :wink:

Bottie

Post by Bottie »

VG wrote:
Bottie wrote:
Skyfighter wrote:en het is aantwaarpener me ne nadruk om de lange aa :P :D
En dit forumonderdeel is "Français - Nederlands - Deutsch" en niet "Antwaarps", daarvoor moet je op VTM zijn (waar 75% van de inwoners van een kuststadje met een antwerps accent praten) of in het Echt Antwerps Theater ...

En nu de topicstarter verder helpen aub
heeft u iets tegen vlamingen toch die hun eigen taal rescpecteren ?

als de mensen het begrijpen is het toch wel meer als voldoende :!: :?:
De topicstarter is afkomstig van Nederland, dus het is een kleine moeite om het verstaanbaar te houden.

Old Nickname - VG

Skyfighter wrote:ksnap die laatste tekst ni maar ja w/e :D

ik hebber opzich nizo heel veel verstand van en ik geloof wel dat ze kunne zien dat er iemand op een freq. zit maar HOE? hoe kunnen ze zien dat er iemand opdie freq. zit en als ze dat dan zien wat doen ze daar aan :?

grts

(en het is aantwaarpener me ne nadruk om de lange aa :P :D )
bij ons in brandweer is het als er wat geruis op zit kan je zeker weten dat er iemand mee luistert en traceren kan je natuurlijk ook

Bottie

Post by Bottie »

jan_olieslagers wrote:
VG wrote:
Skyfighter wrote:ksnap die laatste tekst ni maar ja w/e :D

ik hebber opzich nizo heel veel verstand van en ik geloof wel dat ze kunne zien dat er iemand op een freq. zit maar HOE? hoe kunnen ze zien dat er iemand opdie freq. zit en als ze dat dan zien wat doen ze daar aan :?

grts

(en het is aantwaarpener me ne nadruk om de lange aa :P :D )
bij ons in brandweer is het als er wat geruis op zit kan je zeker weten dat er iemand mee luistert en traceren kan je natuurlijk ook
sorry VG maar met deze zin heeft zelfs een antwerpenaar last.
of hebt ge mijn nick nog niet goed bekeken?
admins, mag dat manneke nog lang zo voortdoen?

Ik ben er mee bezig (maar hij is hardhorig)

Voor de LAATSTE KEER: On-Topic NU

Andries

Post by Andries »

Bottie wrote:En dit forumonderdeel is "Français - Nederlands - Deutsch" en niet "Antwaarps
Ik ging er ook net op reageren. Nederlands en geen West-Vlaams, Oost-Vlaams, Antwerps, Brabants of Limburgs. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn aangezien we waarschijnlijk allemaal wel lessen Nederlands gekregen hebben op school. Het is erg aan het worden de laatste tijd, zonder chat-woordenboek kom je ook niet ver meer ...

Back-on-topic :

Koksijde : www.sgkoksijde.be
Oostende : www.westwings.be
Brussel : hehe, je zit al op de juiste site dan ...

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Don't dream your life, live your dream !!!

Avro

Post by Avro »

VG wrote: heeft u iets tegen vlamingen toch die hun eigen taal rescpecteren ?
Ik weet niet waarom u het zo moeilijk hebt om te accepteren dat men in de NL forum beschaafd NL gebruikt en niet dialect of SMS taal.
Zo simple is dat. Het heeft niks tegen de vlamingen de maken. De taal van de vlaming is officiel NL en niet Antwerps of west-vlaams. En bovendien, niet iederen kan de verschillende dialecten verstaan.

Dit is nu de laatste waarschuwing VG.
VG wrote:als de mensen het begrijpen is het toch wel meer als voldoende :!: :?:
Nee het is niet voldoende als de mensen het verstaan. We willen van dit forum een kwaliteits forum maken, en als iederen in zijn eigen dialect begint te spreken dan zal de kwalietit zeker niet omhoog gaan.
Ik vind dat er te veel gesprekken in 't nederlands (west-vlaams, Antwaarps, platvlomsch, enz.) of (minder) in 't frans gebeuren. We zouden meer bezoekers hebben indien alle threads (hoe zegt men dat in 't nederlands?) van de NL/FR/DE forum, die dikwijls interessant zijn, in 't engels zouden vertaald worden.
Inderdaad. Ik vind dat de laatste tijd er meer en meer mensen gewoon iets in de NL forum schrijven omdat ze gewoon niet de zin hebben om het in het Engels te vertalen. We kunnen u, de members, niet verplichten om niets in NL te schrijven, maar het zou best zijn als jullie probeeren om toch niet te veel in die forum te schrijven. Die deel van de site was toen bestemd voor de mensen die geen Engels kunnen. En jullie kunnen allemal Engels. Alé dat dacht ik toch ;)

Chris

PS: Sorry voor mijn fouten in het NL, maar ben niet Nederlandstalig.

Avro

Post by Avro »

Skyfighter wrote: Dit is enigste deel van het forum in een taal buiten engels,daarom noemt het ook "Français - Nederlands - Deutsch" .Voor de rest is het toch allemaal al engels :? .
Ja er staat wel Francais - Nederlands - Deutsch, maar wat staat er achter die titel ?

Dit staat er:
De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent)
:!:

BrusselsNick

Post by BrusselsNick »

Dat is gesproken Moderator , Grtz Nick

Alle respect voor de dialecten maar het is hier geen dialectenwedstrijd he :wink:

patavax

Re: Spotten in Belgie

Post by patavax »

Ik las de reacties op uw vraag maar wil bij deze toch even verbeteren en het een en ander even rechtzetten. Vroeger was alleen al het bezit van een scanner in Belgie strafbaar, maar gelukkig bestaat die wetgeving al geruime tijd niet meer!
Scanners en Ontvangers voor VHF en UHF zijn WEL DEGELIJK TOEGELATEN in Belgie!!! Deze mogen verkocht, aangekocht en gebruikt worden. Dus wil je een scanner gebruiken in Belgie dan kan je dit gerust doen! Je kan ook gerust een DISCONE of andere scanner antenne op je dak zetten, allemaal geen probleem want allemaal legaal.

MAAR, ja er is een MAAR! Je mag je scanner/ontvanger ENKEL en ALLEEN gebruiken op frequenties die OPENBAAR zijn. Radioamateurs op 2 meter of 70 cm of hogere frequenties: geen probleem! PMR kanalen in de 446 MHZ band: geen probleem.

Luchtvaart [zowel burger als militair] zijn NIET toegelaten om te beluisteren, tenzij je de EXPLICIETE toelating zou hebben. Ook de frequenties van hulpdiensten en firmas mogen NIET beluisterd worden.

Opsporingsambtenaren kunnen een legale scanner illegaal verklaren op het ogenblik dat er een frequentie in het geheugen zit waarop je niet mag luisteren. Ook kunnen zij op basis van getuigen verklaring hetzelfde doen [dus mensen die getuigen dat je naar voor jou verboden frequenties hebt geluisterd].

Hieronder vind je de voorwaarden die moeten vervult zijn om een legale scanner als ILLEGAAL te beschouwen:

Wanneer scanners het mogelijk maken om communicaties af te
luisteren
(a) op andere banden dan deze gebruikt voor CB, omroep, PMR446
of radioamateurs, en
(b) zonder dat daarvoor door de betrokkene de toestemming werd
gegeven

zal de betreffende scanner onder welbepaalde voorwaarden als
een illegaal toestel worden beschouwd.

Deze voorwaarden zijn de volgende :

1. een betrapping op heterdaad, hetgeen inhoudt dat :

- de gebruiker van het toestel op heterdaad betrapt wordt
bij het beluisteren van voor hem niet-toegelaten
frequenties, of
- het betreffende toestel wordt ontdekt wanneer het in
werking is gesteld en afgestemd is op een verboden
frequentie;

of

2. in het toestel(of in het apparaat dat de scanner stuurt of
superviseert, zoals een PC) zijn niet-toegelaten frequenties
voorgeprogrammeerd,
én een van de volgende situaties doet zich voor :
- minstens een van de voorgeprogrammeerde frequenties wordt
gebruikt voor draadloze of mobiele analoge telefonie,
politie of nooddiensten, luchtvaartdiensten, maritieme
diensten;
- getuigenissen bevestigen dat het toestel gebruikt wordt
voor het beluisteren van private communicaties;
- wanneer het toestel wordt aangezet, blijkt het afgestemd
te zijn op een verboden frequentie [dus ook een toestel dat niet in werking is mag geen verboden frequenties voorgeprogammeerd hebben];
- minstens een van de voorgeprogrammeerde frequenties is die
van een concurrerende firma;

of

3. het toestel laat toe om (analoge of digitale)geëncrypteerde
gesprekken of van de digitale modulatie op niet geautoriseerde
frequenties (GSM, DCS1800,DECT, TETRA [o.a. ASTRID], …)
kennis te nemen;

of

4. de gebruiker van het toestel geeft toe dat hij kennis heeft
genomen van berichten die niet voor hem bestemd zijn.

Zo ik hoop dat U [en andere belanghebbenden] duidelijk geinformeerd zijn omtrent het bezit en het gebruik van scanners.

Groetjes

Princegoldfreak wrote:Hallo Belgische mede spotters,

Ben sinds 4mnd verhuist van NL naar Belgie. In NL woonde ik op 10min van EHAM (Schiphol). En ging vaak spotten. Ook doe ik Militair spotten dit omdat ik in dienst bij 306sqn op Volkel gezetten heb. Nu gebruik ik ook een scanner, en hoorde pas dat een scanner VERBODEN is in Belgie. Nu is mijn vraag geld dit verbod op Politie freq of op alle freq?? En hoe zijn de regels in Belgie over spotten op Civiel en militair gebied?? Ik heb internet afgezocht maar kon niks vinden over regels. Is er iemand hier die mij dingen kan vertellen wat wel en niet mag.???

Alvast bedankt

Danny

Andries

Post by Andries »

Dus als ik het goed begrijp, dan mag je WEL een scanner bij je hebben als er bijv. geen frequenties in geprogrameerd staan. Of heb ik dit verkeerd op ?

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Don't dream your life, live your dream !!!

Post Reply