Airbus_fan wrote:
TC-MNE : zeer juist, maar het goede voor die reisorganisaties is : de mensen gaan af op die mooie foto's! En je zal zien : mensen die vorig jaar bij TUI boekten, zullen hoogstwaarschijnlijk het dit jaar ook doen, ook al vliegen ze met zo'n rammelbak.
daar heb je inderdaad gelijk in... maar ik vind dat de reclametechnieken van jetair op die manier toch iets te ver gaan... in feite beliegen ze hun klanten... nuja, beliegen kun je het niet noemen, eigenlijk is het meer 'informatie weghouden', om zo meer toeristen aan te trekken...
ik zeg niet dat ze een foto van zo'n afgeleefde airbus in hun brochure moeten zetten... dat zou pas verlieslatend zijn... maar ze zouden op zijn minst kunnen vermelden dat vluchten naar turkije uitgevoerd worden door MNG, en dat er tijdens het hoogseizoen beroep wordt gedaan op Futura... lijkt dat niet eerlijker tegenover de toerist?
Chartermaatschappijen vinden het inderdaad niet belangrijk dat ze mooie en goeie toestellen hebben (ik spreek wel niet over de veiligheid), maar wees maar zeker dat de toerist dat WEL zeer belangrijk vindt... honderdduizenden mensen zitten elke winter te verlangen naar hun vakantie, die veel geld gekost heeft... dan is het toch eventjes slikken als ze je op zo'n rammelkar dumpen...
als er dan niks fout gaat tijdens de vlucht, of als er geen vertraging is, is er ook geen probleem voor de toerist... maar het kleinste ongelukje of negatief puntje kan de toerist zijn vakantie verpesten... je staat daar niet bij stil... maar elke vlucht zijn er wel een paar ontevreden mensen...
over de kwaliteit van de vluchten kan nog veel gedebatteerd worden, dat is volledig subjectief...
maar ik denk dat niemand graag zou gedumpt worden op een oud 'krot' van een vliegtuig
vb: de toeristen die maanden lang gedumpt geweest zijn op de oude lockheed naar de caraïben, zonder ook maar enig comfort, zonder ook maar enig filmje te zien, of muziekje te horen gedurende +- 12 uur...
is dat vakantie?