Spaans vliegtuig voor Jetair?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

ostend_airport

Re: re

Post by ostend_airport »

Pluto777 wrote:ik vlieg nooit meer met Jetair, je denkt te kunnen vertouwen op Belgische kwalititeit en ze "wet-leasen" aan goedkope prijzen oude bakken bij dubieuze spaanse maatschappijen (o.a. futura). Niks belgische bemanning ! Bij mij waren de pilot en cop spaans en spraken geen woord frans of nedelands !
Het toestel was binnenin vuil en had een afgeleefd interieur !
Deze maatschappijen nemen het ook niet zo nauw met veiligheid (remember spantax indertijd...)
Terug een voorbeeld dat winstbejag promeert op veiligheid, TUI vindt het te duur om degelijke toestellen te charteren, naar ik hoor bestaat er in wet-lease ook zoiets als vraag en aanbod... de goedkoopste (niet de veiligste) doet de beste zaken....
Ik wens hier wel wat comentaar op te leveren!!!

Ik denk niet dat TUI zomaar slechte toestellen zal inhuren!! eveneens thomas cook!!!

waar heb je deze info, ben je 737 technieker misschien???

greetz
yves

Zorba

Post by Zorba »

Het zal waarschijnlijk een beetje overdreven zijn hoe Pluto het juist neerschreef, je zou tenslotte voor minder met de crashes dezer weken. Maar de controle in België lijkt me toch zeer goed, en TUB neemt ook niet eender welke luchtvaartmaatschappij, wees daar maar zeker van.
Tot hier en verder

ostend_airport

Post by ostend_airport »

Airbus_fan wrote:Het zal waarschijnlijk een beetje overdreven zijn hoe Pluto het juist neerschreef, je zou tenslotte voor minder met de crashes dezer weken. Maar de controle in België lijkt me toch zeer goed, en TUB neemt ook niet eender welke luchtvaartmaatschappij, wees daar maar zeker van.
ik hoop er op dat hij dit niet zo bedoeld heeft.

Pas hier wel mee op met zulke uitspraken te zeggen via het internet. Deze site wordt geregeld bekeken door TUB en Jetair en ik denk niet dat deze uitspraken zullen worden aanvaard bij Jetair. Ook wordt dit wel bekeken door WILOO-achtige groepen en zij zullen deze verkeerde info zeker gebruiken!!

Zelf vlieg ik altijd met TUB, heb nog nooit geklaagd over de toestellen en de bemanning.

greetz
yves

Pluto777

re

Post by Pluto777 »

Luister, de crew op deze "gewet-leasde" toestellen is misschien wel belgisch en volledig ok, maar daar gaat het niet over, het zijn de toestellen die hier niet in belgie worden geserviced , maar in turkije en in spanje.
Ik heb geen opmerkingen over de belgische crew, maar ik heb het moeilijk met de belgische folder van TUI waar de klant de indruk krijgt dat hij met de prachtige TUI boeings zal vliegen die hun technische backup in belgie krijgen...
Ook sabena had destijds klanten die voor belgische kwalititeit kozen...
Groot is de verwondering als je voor een spaans of turks toestel staat, hoe staat het ginder met de technische vaardigheden ? "oh ja.. zij volgen de europese standaarden" klinkt het...
kijk eens op de website van helios airlines... ook dit ziet er een moderne capabele maatschappij uit.
Heb ik niet vernomen dat bij Futura-directie, oud gedienden zitten van Spantax, die toch geen frisse naam had destijds, of wel ?
Ik ben en blijf vliegtuigfanaat, maar zal mij hevig verzetten als veiligheidsnormen omgebogen worden ten voordele van de economie.

Pluto777

re

Post by Pluto777 »

Nog even dit, inderdaad ik ben oud "meccano" die werkzaam was in zaventem en tot over drie jaar in Oostende.

Sebas

Post by Sebas »

Ik twijfel persoonlijk helemaal niet aan de technische ontwikkeling en kennis in Spanje. Spanje is onderdeel van de EU, met een economie die de voorbije decennia sterk gegroeid is, en met heel veel capabele mankracht. AENA, de luchtvaartautoriteit, staat me ook bekend als heel integer en veiligheidsbewust. Spanje moet het grotendeels hebben van toerisme, en slecht onderhouden toestellen horen voor hen daar zeker niet bij (integendeel).

Pluto, jouw stellingen getuigen van een grote economisch-protectionistische visie, maar van weinig rede. Ook de vergelijking met Helios kan je nog niet maken, je moet eerst de volledige oorzaak te weten komen. Let alsjeblieft een beetje op met wat je hier allemaal als waarheid komt verkondigen.

Tommypilot

Post by Tommypilot »

Halo,

Allereerst vind ik dat iedereen het recht heeft om zijn of haar mening uit te spreken (ook al is die dan niet zogezegd gebasseerd op feiten of zit er volgens sommigen geen waarheid achter).
In het verleden zijn al veel zo een dergelijke "twisten" ontstaan. En wat had het voor zin? Niets...

Ik kan wel geloven dat hier mensen van Jetair/TUI dit forum bekijken.
Denk jij dat het Jetair iets kan schelen wat hier allemaal gespeculeerd wordt? Er wordt in de media zoveel gezegd wat niet waar is, en dat wordt over héél België verspreid...

Ik versta Pluto777 wel op het vlak van veiligheid/kosten.
Ik ga mij er niet over uitspreken maar ik denk wel dat er bij sommigen (en ik herhaal voor alle zekerheid nog eens "ik denk") wat gefoefeld wordt om kosten te besparen.(dit is natuurlijk niet alleen op vlak van luchtvaart/technici).

Toch kan ik mij niet voorstellen dat BRU zich daartegenover tolerant opstelt.

Het wordt tijd dat ik blijkbaar ook eens op vakantie ga. Wat doet het er nu aan toe met welke airliner je vliegt. Zolang dat de boeking correct gebeurd is, de service en de kwaliteit aan boord meevalt (en dit verschilt niet van maatschappij maar ook wel degelijk van vlucht tot vlucht) en dat je in een gezellig hotelletje in een mooie omgeving terechtkomt. Wat meer wil je wensen? Als er één van die zaken niet ok was, dan heb je nog altijd de rest om van te genieten.

Pluto777, ik heb al veel weten een Futura binnenstaan bij de Lufthansa Technics voor een kleine controle. Blijkbaar worden ze hier toch ook gecontroleerd?

Ik stel mij meer vragen over de type ratings van de TUI piloten. (als ik al de verhalen mag geloven).
Ik heb gehoord dat er B737 piloten ook de Fokker100 vliegen en dat er zelfs B737 piloten zijn die ook op de B767 zitten. Is dit dan ook kostenbesparing/veiligheid gegarandeerd? Ik weet dat dit in Nederland niet zo is, hoeveel # vliegtuigen ze ook hebben...

Vriendelijke groetjes,
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

Jense

Post by Jense »

ostend_airport wrote:Zelf vlieg ik altijd met TUB, heb nog nooit geklaagd over de toestellen en de bemanning.
Wat had u gedacht, meneer ostend_airport? Dat men de gebreken met grote stickers ging aanduiden op de desbetreffende vliegtuigen?

Even back on topic, kan ik mij bij de meningen hier gesteld wel aansluiten. Het is zomer, alles wat kan en enigzins mag vliegen zal moeten vliegen.

Vooral met wat Pluto daar zegt over de mooie Boeings in de TUI-brochures ga ik 100% akkoord. Vrienden/kenissen/familie/... komt mij soms zeggen van "Amai, wat een rammelkar heeft ons naar Turkije/Spanje/... gebracht"...

Verder zal veiligheid wel primeren, daar ben ik van overtuigd. Maar veel minder als vroeger zal nu elke eurocent in twee gebeten worden, ook als het op veiligheid aankomt...

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Ik kan geen uitspraak doen over de toestellen van TUI airlines, of van futura, heb ik nog nooit mee gevlogen... ik denk wel dat Jetair de vroegere kwaliteit van Sobelair wil nastreven... en volgens de reacties van mensen die al met TUI vlogen, slagen ze daar duidelijk wel in!

wat ik wel met zekerheid kan zeggen, is dat Jetair het de toeristen wel heel erg moeilijk maakt... wij, luchtzak-leden, kennen de toestellen, zien het verschil, weten vanwaar ze afkomstig zijn... de doorsnee toerist ziet dat NIET, weet amper hoeveel motoren zijn vliegtuig zal hebben...

Al de bestsellers-brochure gezien van deze winter?
een dubbele bladzijde met prachtige foto's en info van TUI airlines, in koeien van letters 'wij vliegen u naar de mooiste tijd van het jaar' 'modern en dynamisch', 'de top van wat er op de markt van vakantievluchten te krijgen is'... echt aantrekkelijk! maar.... over MNG geen woord... futura nog minder... wat denkt de toerist te zien op de dag van zijn vertrek? een prachtig, 'modern en dynamisch' TUB-toestel... Maar wat als de toerist plots een Futura toestel ziet... en als het dan ook nog eens een TUB-vluchtnummer heeft... of slechter nog... als de toerist een oude A 300 ziet staan, dat bovendien dan nog eens Jetair-kleuren draagt... bij het boarden chagrijnige turkse hostessen ziet staan...

dan denk ik dat jetair toch zijn brochure moet aanpassen...

wees er maar zeker van dat de vlucht zeer belangrijk is voor de toerist! een slechte vlucht, kan heel de vakantie slecht maken... en op die manier kan Jetair veel klanten verliezen...
voor mijn part mogen ze dit lezen bij jetair... stuur het misschien nog eens door nar Bart Brackx... maar volgens mij verliest Jetair op die manier ZEER VEEL klanten! denk maar aan de 767 in januari... meer dan 20 uur vertraging... denk niet dat nog één passagier met jetair zal boeken...
en dat hebben ze nu minder bij Thomas Cook... met de condor-toestellen, en de Martinair 767...

en dit alles zeg ik als Grote Jetair-fan...

Zorba

Post by Zorba »

Jongens toch ... is het hier nu een allen tegen TUI? Ik zal je zeggen : het is niet alleen TUI die zulke 'praktijken' doet, maar zowat elke chartermaatschappij. Wat is het doel van die maatschappijen? Toeristen van punt A naar B brengen, zo snel en goedkoop mogenlijk, en als er dan maatschappijen zijn zoals Futura en MNG - die maar al te graag klaarstaan om de duizenden toeristen naar ginder te brengen - dan zul TUI daar dankbaar gebruik van maken. Thomas Cook doet het nu inderdaad iets beter door toestellen van Martinair enz te gebruiken, die lijken mij toch veiliger dan die A300 van MNG :wink:

Toegegeven, ik zou zelf zeker niet in zo'n A300 willen vliegen, en wij hebben (Luchtzak) hebben de "luxe" om te weten dat we erop zullen terechtkomen.

Allemaal zeer slim bekeken van de reisorganisaties. Want zij weten dat de mensen toch altijd naar de goedkoopste oplossing gaan zoeken. En als ze dan op zo'n rammelbak terechtkomen, zullen ze (de passagiers) ook wel denken van "Ach, laten we dat er nog maar bijnemen".

TC-MNE : zeer juist, maar het goede voor die reisorganisaties is : de mensen gaan af op die mooie foto's! En je zal zien : mensen die vorig jaar bij TUI boekten, zullen hoogstwaarschijnlijk het dit jaar ook doen, ook al vliegen ze met zo'n rammelbak. behalve als ze dit lezen misschien :P

Nog vergeten :

Ik weet niet of jullie naar "Crash Investigation" keken op National Geographic? Als je daarnaar kijkt zie je meteen waarom er "zoveel" ongelukken gebeuren. De maatschappijen willen hun vliegtuigen hoe langer hoe meer in de lucht houden, zeker met de olieprijs van nu, werknemers kosten hopen geld, enz. En ik vrees dat die druk in de komende maanden nog sterker zal worden ... met alle gevolgen vandien
Last edited by Zorba on 15 Aug 2005, 23:45, edited 2 times in total.
Tot hier en verder

Jense

Post by Jense »

Tja het topic handelt nu éénmaal over TUB, dan kunnen we toch niet opeens over een andere maatschappij beginnen?

Natuurlijk gaan die zaken bij elke charter-maatschappij, maar uit replies die hierboven werden gegeven was het precies of TUB was heilig en deed niets verkeerd... Nu ja, moest ik in de plaats zijn van de persoon die dit zei had ik hetzelfde gedaan...

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Airbus_fan wrote: TC-MNE : zeer juist, maar het goede voor die reisorganisaties is : de mensen gaan af op die mooie foto's! En je zal zien : mensen die vorig jaar bij TUI boekten, zullen hoogstwaarschijnlijk het dit jaar ook doen, ook al vliegen ze met zo'n rammelbak.
daar heb je inderdaad gelijk in... maar ik vind dat de reclametechnieken van jetair op die manier toch iets te ver gaan... in feite beliegen ze hun klanten... nuja, beliegen kun je het niet noemen, eigenlijk is het meer 'informatie weghouden', om zo meer toeristen aan te trekken...

ik zeg niet dat ze een foto van zo'n afgeleefde airbus in hun brochure moeten zetten... dat zou pas verlieslatend zijn... maar ze zouden op zijn minst kunnen vermelden dat vluchten naar turkije uitgevoerd worden door MNG, en dat er tijdens het hoogseizoen beroep wordt gedaan op Futura... lijkt dat niet eerlijker tegenover de toerist?

Chartermaatschappijen vinden het inderdaad niet belangrijk dat ze mooie en goeie toestellen hebben (ik spreek wel niet over de veiligheid), maar wees maar zeker dat de toerist dat WEL zeer belangrijk vindt... honderdduizenden mensen zitten elke winter te verlangen naar hun vakantie, die veel geld gekost heeft... dan is het toch eventjes slikken als ze je op zo'n rammelkar dumpen...
als er dan niks fout gaat tijdens de vlucht, of als er geen vertraging is, is er ook geen probleem voor de toerist... maar het kleinste ongelukje of negatief puntje kan de toerist zijn vakantie verpesten... je staat daar niet bij stil... maar elke vlucht zijn er wel een paar ontevreden mensen...

over de kwaliteit van de vluchten kan nog veel gedebatteerd worden, dat is volledig subjectief...
maar ik denk dat niemand graag zou gedumpt worden op een oud 'krot' van een vliegtuig
vb: de toeristen die maanden lang gedumpt geweest zijn op de oude lockheed naar de caraïben, zonder ook maar enig comfort, zonder ook maar enig filmje te zien, of muziekje te horen gedurende +- 12 uur...
is dat vakantie?

Sebas

Post by Sebas »

Een tekst met info over het feit dat Jetair andere maatschappijen laat vliegen vind je zonder veel zoeken op Jetair en Jetonly. Ik weet niet in welke mate het ook in hun brochures staat, maar als aandachtig on-line boeker zou je het zeker op voorhand weten.

@Airbus-fan: je laatste punt mbt oorzaak crashes is zeker waar. Oneerlijke luchtvaartmaatschappijen (onder andere met een Ierse achtergrond) die oneerlijke subsidies krijgen en achterstallige facturen heel laat betalen en zo de prijzen kunstmatig laag houden zijn trouwens ook verantwoordelijk voor die algemene achteruitgang van de veiligheid :evil: . Luchtvaartmaatschappijen die wel veilig en eerlijk willen spelen en daartegen willen opboksen staan vaak voor een onmogelijke combinatie. Maar goed, dit is een al veel gevoerde andere discussie.

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Sebas wrote:Een tekst met info over het feit dat Jetair andere maatschappijen laat vliegen vind je zonder veel zoeken op Jetair en Jetonly. Ik weet niet in welke mate het ook in hun brochures staat, maar als aandachtig on-line boeker zou je het zeker op voorhand weten.
zeer juist, maar ik denk niet dat Jan Modaal de weg zo gemakkelijk zal vinden naar de site van JetOnly, of TUB, als wij dat doen... toch? Toeristen vinden wel de weg naar jetair.be, sunjets.be, een kleiner aantal naar jetonly.be, en nog een veel kleiner aantal naar de site van TUB...
en vergeet niet dat het grootste deel van de vakanties nog altijd via de reisbureaus gaat...
alleen het feit dat ze het niet in hun brochure zetten, bewijst dat ze het probere achter te houden... de brochure is toch de belangrijkste weg om de toerist te bereiken...

Zorba

Post by Zorba »

In de brochure van TUI staat het ook :wink: Maar ja, wie weet wie MNG is?
Tot hier en verder

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Airbus_fan wrote:In de brochure van TUI staat het ook
waar dan?

TC-MNE

Post by TC-MNE »

moment,
sorry,
na enig onderzoek heb ik opgemerkt dat MNG 1 keer vermeld staat in de zomerbrochure, maar in de winterbrochure is het zeker niet te vinden!

en dan nog vind ik het woordje 'MNG' te vaag voor de toerist, idd zoals je zegt... wie weet wat MNG is... kan evengoed een busmaatschappij zijn...

Sebas

Post by Sebas »

Jan Modaal even buiten beschouwing gelaten, vergeet vooral http://www.vip-selection.be/ niet 8)

Ik geloof niet in een politiek van achterhouden. Het staat op elke site waarop ze vakanties verkopen. Het staat uiteraard niet op de eerste pagina, maar daar hoeft het op zich ook niet te staan. Of het in de brochures staat weet ik niet, ik boek on-line bij Jetair, maar het zou er moeten instaan. Als het er effectief niet instaat is dat inderdaad niet zo mooi, maar ook geen bedrog.

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Sebas wrote:Jan Modaal even buiten beschouwing gelaten, vergeet vooral http://www.vip-selection.be/ )
welja, nog zoiets, laten we die zeker niet vergeten... die mensen betalen zoveel meer voor hun vakantie, ze verwachten een VIP-behandeling... is dat dan eerlijk om ze in een volgestampte rammelkar te steken?
die mensen verwachten veel...dan moeten ze ook veel krijgen

Eeuwigentoerist

Post by Eeuwigentoerist »

TC-MNE wrote:als de toerist een oude A 300 ziet staan, dat bovendien dan nog eens Jetair-kleuren draagt... bij het boarden chagrijnige turkse hostessen ziet staan...
Ikzelf kom bijna elke dag in contact met het cabinepersoneel van Mng en ik begrijp niet waar jij het chagrijnige haalt?

Post Reply