Spaans vliegtuig voor Jetair?
Moderator: Latest news team
- Ozzie1969
- Location: Brugge, Flanders + Annan, Scotland + Ormoc,Philippines
Spaans vliegtuig voor Jetair?
Mijn ouders zijn zaterdag vertrokken vanop Zaventem naar Monastir in Tunesië. Naar zij beweren was dat met een Spaans vliegtuig. De reis was geboekt bij Jetair. Weet iemand welk vliegtuig of welke maatschappij dat kan geweest zijn?
-
killerwhale65
Ik werk als stewardess voor Tui Airlines Belgium (de airline van Jetair) en ik kan bevestigen er het spaanse vliegtuigen gebruikt worden.
Dit komt omdat Tui's vloot nog niet groot genoeg is om aan alle behoeften te voldoen in het hoogseizoen. Daarom leasen ze vliegtuigen van de spaanse maatschappij Futura. De cabin crew is echter van Tui zelf (oa. ik), maar de cockpit is ook Spaans. The pilots come with the plane- kind of stuff (wet-lease noemen ze dit, dacht ik). De piloten en het vliegtuig zijn spaans, maar de crew is nog altijd van het goeie vertrouwde Jetair waarbij de vlucht werd geboekt!
Dit komt omdat Tui's vloot nog niet groot genoeg is om aan alle behoeften te voldoen in het hoogseizoen. Daarom leasen ze vliegtuigen van de spaanse maatschappij Futura. De cabin crew is echter van Tui zelf (oa. ik), maar de cockpit is ook Spaans. The pilots come with the plane- kind of stuff (wet-lease noemen ze dit, dacht ik). De piloten en het vliegtuig zijn spaans, maar de crew is nog altijd van het goeie vertrouwde Jetair waarbij de vlucht werd geboekt!
- Ozzie1969
- Location: Brugge, Flanders + Annan, Scotland + Ormoc,Philippines
Mijn ouders waren in elk geval tevreden over de vlucht, dus doe zo verder!Sterre wrote:Ik werk als stewardess voor Tui Airlines Belgium (de airline van Jetair) en ik kan bevestigen er het spaanse vliegtuigen gebruikt worden.
Futura vliegt inderdaad voor Tui én voor Thomas Cook.
De voorbije 2 maanden heb ik gevlogen met de IOU, IVR en de IYS.
Hola Airlines ken ik niet, maar ik weet wel heel zeker dat ze geen vluchten doen voor Tui.
Onlangs heeft Tui wel enkele vluchten gesub-charterd, maar ik weet niet aan welke maatschappij. Dat was dan ook maar een keer of 3, door een accuut tekort aan crew op die bepaalde dagen.
De vluchten naar Turkije worden gedaan door MNG Airlines.
Ik weet dat er een Futura-toestel op Tanger vliegt, want vorige week had mijn vriendin die vlucht. Maar welke reg. die heeft, kan ik niet zeggen. De reg. hangt ook niet vast aan een bepaalde vlucht/bestemming en wisselt regelmatig.
Ik kan wel zeggen dat het een B737-400 zal zijn!
In de zomer hebben ze inderdaad een pak meer cabin crew nodig en dat brengt met zich mee dat ze in februari/maart beginnen met het aanwerven van tijdelijke werkkrachten.
De seizoenscontracten (zomer) vormen nog altijd de grootste groep van werknemers bij Tui.
(oa. ik)
Sommigen hebben een contract van maart tot begin november, anderen van mei tot begin oktober, nog anderen van juni tot begin september...
De kans is wel groot dat als je je eerste seizoen goed werkt, Tui je het jaar erop in januari zélf contacteert om te vragen of je nog geïnteresseerd bent in een tweede zomerseizoen. Na 2 seizoenen heb je kans op vast contract, hoewel de geruchten nu de ronde doen dat er toch wel wat vaste contracten gaan uitgedeeld worden in oktober. En aangezien er amper 20 mensen zijn dit jaar die hun 2e seizoen bezig zijn en er daarvan al zeker 50% geen vast contract willen (verplicht LC), hebben wij, de eerste-seizoenertjes, ook een kansje.
De voorbije 2 maanden heb ik gevlogen met de IOU, IVR en de IYS.
Hola Airlines ken ik niet, maar ik weet wel heel zeker dat ze geen vluchten doen voor Tui.
Onlangs heeft Tui wel enkele vluchten gesub-charterd, maar ik weet niet aan welke maatschappij. Dat was dan ook maar een keer of 3, door een accuut tekort aan crew op die bepaalde dagen.
De vluchten naar Turkije worden gedaan door MNG Airlines.
Ik weet dat er een Futura-toestel op Tanger vliegt, want vorige week had mijn vriendin die vlucht. Maar welke reg. die heeft, kan ik niet zeggen. De reg. hangt ook niet vast aan een bepaalde vlucht/bestemming en wisselt regelmatig.
Ik kan wel zeggen dat het een B737-400 zal zijn!
In de zomer hebben ze inderdaad een pak meer cabin crew nodig en dat brengt met zich mee dat ze in februari/maart beginnen met het aanwerven van tijdelijke werkkrachten.
De seizoenscontracten (zomer) vormen nog altijd de grootste groep van werknemers bij Tui.
(oa. ik)
Sommigen hebben een contract van maart tot begin november, anderen van mei tot begin oktober, nog anderen van juni tot begin september...
De kans is wel groot dat als je je eerste seizoen goed werkt, Tui je het jaar erop in januari zélf contacteert om te vragen of je nog geïnteresseerd bent in een tweede zomerseizoen. Na 2 seizoenen heb je kans op vast contract, hoewel de geruchten nu de ronde doen dat er toch wel wat vaste contracten gaan uitgedeeld worden in oktober. En aangezien er amper 20 mensen zijn dit jaar die hun 2e seizoen bezig zijn en er daarvan al zeker 50% geen vast contract willen (verplicht LC), hebben wij, de eerste-seizoenertjes, ook een kansje.
re
Daarnaast ( ook leuk om te vertellen ) vliegen er nederlandse f/o`s tijdenlijk bij jetair ( allen B767 rated, afkomstig van ArkeFly - het voormalige hollandexel -)
@ Sterre, als je weer eens naar de dominicaanse, cuba of de donderdag vlucht naar HRG met de 767 gaat, kijk eens in de cockpit, en vraag of de F /O toevallig Johan heet, In het Zuid Limburgse Beek woont, en van arke fly afkomstig is, verlegen is en alleen maar aan sex denkt... is dat het geval, doe hem de groetjes van Bart
@ Sterre, als je weer eens naar de dominicaanse, cuba of de donderdag vlucht naar HRG met de 767 gaat, kijk eens in de cockpit, en vraag of de F /O toevallig Johan heet, In het Zuid Limburgse Beek woont, en van arke fly afkomstig is, verlegen is en alleen maar aan sex denkt... is dat het geval, doe hem de groetjes van Bart
re
ik vlieg nooit meer met Jetair, je denkt te kunnen vertouwen op Belgische kwalititeit en ze "wet-leasen" aan goedkope prijzen oude bakken bij dubieuze spaanse maatschappijen (o.a. futura). Niks belgische bemanning ! Bij mij waren de pilot en cop spaans en spraken geen woord frans of nedelands !
Het toestel was binnenin vuil en had een afgeleefd interieur !
Deze maatschappijen nemen het ook niet zo nauw met veiligheid (remember spantax indertijd...)
Terug een voorbeeld dat winstbejag promeert op veiligheid, TUI vindt het te duur om degelijke toestellen te charteren, naar ik hoor bestaat er in wet-lease ook zoiets als vraag en aanbod... de goedkoopste (niet de veiligste) doet de beste zaken....
Het toestel was binnenin vuil en had een afgeleefd interieur !
Deze maatschappijen nemen het ook niet zo nauw met veiligheid (remember spantax indertijd...)
Terug een voorbeeld dat winstbejag promeert op veiligheid, TUI vindt het te duur om degelijke toestellen te charteren, naar ik hoor bestaat er in wet-lease ook zoiets als vraag en aanbod... de goedkoopste (niet de veiligste) doet de beste zaken....
Ik heb vorig jaar ook via Jetair geboekt, en ik zat ook op een Futura vliegtuig, heel de crew was Belgisch, behalve de piloten, wat normaal is.Ik vlieg nooit meer met Jetair, je denkt te kunnen vertouwen op Belgische kwalititeit en ze "wet-leasen" aan goedkope prijzen oude bakken bij dubieuze spaanse maatschappijen (o.a. futura). Niks belgische bemanning !
Tot hier en verder
-
killerwhale65
ik heb vorig jaar met TUI gevlogen (wel een TUB vliegtuig) en ben daar uiterst tevreden over. Ik vlieg dus zeker nog met TUI.
Ik denk ook niet dat Futura "dubieus" kan genoemd worden.
PS: jij laat toch ook geen vreemde met je auto rijden? Wel dan. Belangrijkste is dat de cabin crew Belgisch is.
Ik denk ook niet dat Futura "dubieus" kan genoemd worden.
PS: jij laat toch ook geen vreemde met je auto rijden? Wel dan. Belangrijkste is dat de cabin crew Belgisch is.
Matthias Thoen
MicroWings - Aviation Hobby Store
MicroWings - Aviation Hobby Store
@Pluto, Ik vraag me af waar jij het van haalt dat TUI/Jetair het niet nauw zou nemen met de veiligheid. Ik denk dat je verbeelding je daar een beetje parten speelt. Een afgeleefd interieur wil helemaal niet zeggen dat je in een onveilig vliegtuig zit. Wat veiligheid betreft heb ik persoonlijk het volste vertrouwen in TUI/Jetair. En de stewards en stewardessen, die uiteindelijk toch jouw aanspreekpunt waren, spraken zeker jouw taal.
Ik bevestig ook killerwhale, Futura is helemaal niet dubieus. In onze contreien is die misschien niet zo bekend (en onbekend = onbemind), maar Futura heeft een goede reputatie.
Met TUI Belgium/Jetair/Futura zit je goed en veilig.
Ik bevestig ook killerwhale, Futura is helemaal niet dubieus. In onze contreien is die misschien niet zo bekend (en onbekend = onbemind), maar Futura heeft een goede reputatie.
Met TUI Belgium/Jetair/Futura zit je goed en veilig.