De Telegraaf :
De luchtvaartmaatschappij Dutchbird is donderdag door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Een doorstart is uitgesloten. De ongeveer 250 werknemers komen op straat te staan. Dat heeft directeur H. Prins bevestigd.
Een doorstart is niet mogelijk, omdat de start- en landingsrechten van luchtvaartmaatschappijen automatisch verloren gaan bij een faillissement
Dutchbird is failliet
Moderator: Latest news team
Dank U, Jense. Luchtzak weet het altijd bestJense wrote:Of https://www.aviation24.be/postt8502.html
André
ex Sabena #26567
ex Sabena #26567
If so many people say it, it must be so...
But "Een doorstart is niet mogelijk", means we never see them again, as the airline looses all its slots and traffic rights as a consequence of its bankruptcy. (That is NOT so in the USA, where bankrupt airlines can even acquire new slots and traffic rights disrupting the busines of sound airlines - But that is probably the aim of that law?)
But "Een doorstart is niet mogelijk", means we never see them again, as the airline looses all its slots and traffic rights as a consequence of its bankruptcy. (That is NOT so in the USA, where bankrupt airlines can even acquire new slots and traffic rights disrupting the busines of sound airlines - But that is probably the aim of that law?)
Het Duitse Apollo haakte dinsdag af, nadat Sudtours al afhaakte en overstapte naar Transavia. En weg waren de geldschieters, en weg was daarop Boeing. En toen ging het rap.
Wel moet u weten dat Sudtours' baas Hans Mosselman Dutchbird begin december aan de Exel Aviation van Erik de Vlieger voor één euro.. verkocht.
Nog een airline verkocht voor een Euro, zal u zeggen. Maar Dutchbird had toen een schuld van vijf miljoen euro, eigenlijk was Mosselman een schuld van 4.999.999 kwijt. Of bleef die schuld op 5.000.000 euro, en inkasseerde Mosselman 1 euro.
Hoedanook, ik vraag mij nog steeds af waar blijven die 1 euros?
Wie heeft die in Belgie en wie in Duitsland?
Die 1 euro van Nederland zit dus in Mosselman's broekzak.
Wel moet u weten dat Sudtours' baas Hans Mosselman Dutchbird begin december aan de Exel Aviation van Erik de Vlieger voor één euro.. verkocht.
Nog een airline verkocht voor een Euro, zal u zeggen. Maar Dutchbird had toen een schuld van vijf miljoen euro, eigenlijk was Mosselman een schuld van 4.999.999 kwijt. Of bleef die schuld op 5.000.000 euro, en inkasseerde Mosselman 1 euro.
Hoedanook, ik vraag mij nog steeds af waar blijven die 1 euros?
Wie heeft die in Belgie en wie in Duitsland?
Die 1 euro van Nederland zit dus in Mosselman's broekzak.