Suriname gaat naast KLM met eigen Jumbo vliegen

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Flying_Dutchman

Suriname gaat naast KLM met eigen Jumbo vliegen

Post by Flying_Dutchman »

PARAMARIBO - De slag om vliegrechten tussen Amsterdam en Paramaribo lijkt gestreden.Na alle pogingen van Air Holland, Sobelair en ook Martinair neemt de eigen Surinaamse Luchtvaartmaatschappij (SLM) het heft in eigen handen. Suriname krijgt een heuse jumbo, zo meldt luchtvaartjournalist Arnold Burlage vandaag in De Telegraaf.

De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) koopt de Boeing 747 type 300 van de KLM. KLM directiewoordvoerder Youssef Eddini bevestigde tegenover hem de koop, die nog met handtekeningen moet worden bekrachtigd.

De Boeing 747 type 300, die enkele weken geleden uit de KLM vloot is gehaald en vervangen door de hypermoderne Boeings 777, wordt in een nauwe commerciële samenwerking met de KLM gevlogen door een Surinaamse bemanning in de eigen kleuren van de maatschappij.

De vluchten tussen Suriname en Nederland worden nu uitgevoerd met vliegtuigen van de KLM. De Surinaamse luchtvaartmaatschappij profiteert daarbij van een al jarenlange samenwerking en krijgt een deel van de opbrengsten, zo wordt in De Telegraaf uitgelegd.

KLM en SLM zijn van plan om hun commerciële samenwerking intensiever voort te zetten, nu op gelijkwaardige basis en elk met de eigen vloot. De beide maatschappijen introduceren verlaagde tarieven en een grotere keuze mogelijkheid voor passagiers.

Veel vaste en actie-tarieven in Nederland en Suriname voor vluchten tussen Amsterdam en Paramaribo worden verlaagd. De aanpassingen gelden voor vluchten vanaf 15 januari 2004. Afhankelijk van seizoen en gekozen reisvoorwaarden, worden veel tarieven verlaagd ten opzichte van de vergelijkbare huidige tarieven; oplopend tot meer dan 20 procent.
KLM en SLM hanteren vanaf nu ook een korter hoogseizoen en een verlengd laagseizoen; dat heeft een in grijpend gunstig effect op de vliegprijzen. Het ‘tussenseizoen’ verdwijnt. Passagiers kunnen daardoor in het laagseizoen gedurende een veel langere periode dan nu gebruik gaan maken van speciale actietarieven.

KLM en SLM streven met de nieuwe tarieven naar een betere spreiding van het vervoer over het hele jaar. De beide maatschappijen verwachten dan ook een aanzienlijke toename van het aantal passagiers, meldt De Telegraaf.

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl

Dus we kunnen binnenkort ook een B.747-300 van Surinam Airways op Schiphol bewonderen!! :D :D :D

liebensd

Post by liebensd »

Er staat ook een bericht over op www.omroep.nl . En er is een korte nieuws versie gepost in de nieuws topic van Luchtzak.

Groeten

Dave

OCR_ole_ole

Post by OCR_ole_ole »

ooooh gaan de KLM en de SLM niet meer in gemengde crew samenwerken... dat vond ik net zo geweldig... :banana: en die mensen verstonden ook gelijk alle Belgen... :)

Ik heb me daar goed op geamuseerd. En die pax zijn een plezier om naar te kijken tijdens de landing... ze hebben er zo lang voor gespaard en eindelijk komt hun droom uit... met alle traan- en lachtoestanden bijgevolg... 8)

Maar zo'n 747-300 in full economy delivery is een volle machine... wow...
:mexwave:

AN124

Post by AN124 »

Is er al iets bekend van over de kleuren waarin de kist zal gaan vliegen?

Laten we in elk geval hopen dat het niet weer een schema wordt waarin wit overheerst.

Groetjes
Yvo

L-1011

Post by L-1011 »

Da's goed nieuws!! En 743 gaat verder vliegen :mexwave:.

Zullen ze misschien eens naar BRU komen :?:

Dat kunnen we voor de spotters onder ons toch hopen.

8)

Flying_Dutchman

Het zou ook een combi kunnen zijn. Is zo'n 747 niet iets voor SNBA?
Lijkt me wel leuk om een jumbo in die kleuren te zien.
Is er al iets bekend van over de kleuren waarin de kist zal gaan vliegen?
Ik neem aan de huidige kleuren, maar ik weet het niet.
Maar het zal wel iets als dit zijn:

http://www.airliners.net/open.file/403571/M/

:wink:

Avro

Post by Avro »

De kleuren kunnen voor mij anders zijn dan de huidige kleuren.

Ik hoop dat deze B747 nog lang zal vliegen :dance:

Greetz
Chris

Flying_Dutchman

PARAMARIBO - Surinam Airways start op 2 mei met een eigen Boeing 747-300 vluchten tussen Paramaribo en Amsterdam. Dat meldt de Surinaamse luchtvaartmaatschappij op zijn website. De vlucht wordt drie keer per week uitgevoerd met de voormalige PH-BUW van de KLM, die in het kleurenschema van Surinam Airways gaat vliegen.

Het toestel vertrekt op woensdag, vrijdag en zondag vanaf Zanderij International Airport om 18.50 en landt de volgende dag om 8.45 uur op Schiphol. De terugvlucht vertrekt om 12.40 met een aankomsttijd van 16.50 uur in Suriname.

Onlangs is de PH-BUW op Schiphol gezien met een verwijderd KLM-kleurenschema, klaar om van de Surinam Airways-beschildering voorzien te worden.

;)

A318

Post by A318 »

Hier is de SLM 747 al hoor:

Image

Greetz,

Erwin
A Whole Different Animal

Flying_Dutchman

Oh, he bah. Wat jammer nou. Waarom toch die oude vreselijke kleuren. :evil: Zo heeft dat vliegtuig zo'n zeventiger jaren look.
Zou dit niet eens wat zijn voor SLM. :?:

Flying_Dutchman

Nou, na al die tijd is het vliegtuig eindelijk geverfd:

http://www.airliners.net/open.file/580059/M/

Helaas geen nieuwe kleuren, maar als 'ie sschoon blijft ziet 'ie er zo ook wel mooi uit. ;)

Tristar500

Post by Tristar500 »

ik vind die kleuren best leuk!!
Die kleuren geven wel het vliegtuig wel een zonnige look, alleen de lievery is wel een beetje ouderwets :?
:!: Joost

golf1411

Post by golf1411 »

Klein vraagje,

Iedereen noemt dit vliegtuig een 'jumbo'?! Is het niet enkel de 747-400 die de naam 'jumbo' heeft gekregen? Ben er niet zeker van maar dacht het wel :wink:

luchtzak

Post by luchtzak »

golf1411 wrote:Is het niet enkel de 747-400 die de naam 'jumbo' heeft gekregen? Ben er niet zeker van maar dacht het wel :wink:
Golf1411,

ik dacht dat alle Boeing 747 de naam Jumbo kregen.

groetjes,

Bart
:banana:

Flying_Dutchman

Ik kan me vaag iets herinneren over de 'Jumbo'. Het vliegtuig werd destijds geintoduceerd en kreeg als bijnaam 'Jumbo Jet' omdat er toentertijd ergens de grootste olifant rondliep die 'Jumbo' heette. Die overleed(?) en als herinnering aan die olifant werd dat vliegtuig (wat toen ook de grootste was) vernoemd naar die olifant. Maar inderdaad, alle vliegtuigen van het type 747 worden 'Jumbo' genoemd. ;)

Avro

Post by Avro »

idd alle B747's zijn jumbo's

Chris

BMO

Post by BMO »

Flying_Dutchman wrote:

Indertijd heeft Sabena dit ook gehad, lijkt me (nog :lol: ) geen goed idee om dat te kopen, laat ons nog maar wat verder vliegen met de ARJ-52 's :)

luchtzak

Post by luchtzak »

BMO wrote:
Flying_Dutchman wrote:

Indertijd heeft Sabena dit ook gehad, lijkt me (nog :lol: ) geen goed idee om dat te kopen, laat ons nog maar wat verder vliegen met de ARJ-52 's :)

:?: BMO, ik kan ff niet volgen. Je tekst is precies alleen een quote van Flying_Dutchman. :?

blackhawk

Post by blackhawk »

Weer operator voor lijn Paramaribo-Brussel

21-05-2004

PARAMARIBO— Er heeft zich een nieuwe speler aangediend die gaat proberen een luchtlijn tussen Paramaribo en Brussel te onderhouden, dit meldt de Surinaamse krant De Ware Tijd. De aanvraag van dit bedrijf, Siva International, werd gisteren goedgekeurd in de Raad van Ministers.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=4234

concurrentie voor de surinaamse jumbo ;)

http://www.dwt.net/Archief/2004/Mei/20- ... erator.htm

BigMac

Post by BigMac »

I've spotted the SLM Jumbo in front the KLM Maintenance facility last wednesday at Schiphol. Looks great. The colors will surprise you !!!

Bye...

Post Reply