Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)
Hallo, dit is een reactie uit een weekblad van een burger die positief denkt over de nachtvluchten in Brussel.
* ZAGENTEM
Er is de jongste tijd veel te doen rond de luchthaven van Zaventem. Volgens sommigen heeft Zaventem geen toekomst meer en moet de luchthaven oop termijn sluiten. Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. En zeggen dat alles in begonnen met mevrouw Durant, die plots alle vliegverkeer boven Brussel weg wou. Nu is blijkbaar niet alleen meer DHL de boosdoener, maar elke maatschappij die op Zaventem vliegt. Geluidshinder is steeds de reden die men opgeeft, terwijl de luchthaven daar nochtans al veel langer is dan negentig procent van de buurtbewoners. DHL heeft miljarden geïnvesteerd in de geluidsarme Boeing 757, een hypermodern en krachtig toestel dat boven de noordrand al voldoende hoogte heeft gewonnen om amper nog geluidshinder te veroorzaken. Volgens mij hebben die mensen die protesteren tegen Zaventem een slaapprobleem. Verhuis ze naar een drukke weg en binnen de kortste keren richten ze een comité op tegen nachtverkeer op die weg. Men mag mij gerust eens uitnodigen om enkele nachten door te brengen bij de grootste klagers, want volgens mij is dit allemaal sterk overdreven. Nu het al enkele jaren slecht gaat met de wereldeconomie, mogen we het aanbod van DHL niet afwijzen. Ik hoop dan ook dat de regering DHL laat uitbreiden in Zaventem. En al de leden van comités tegen nacht- of daglawaai van vliegtuigen, die moesten een levenslang verbod krijgen om ooit nog een voet op een vliegtuig te zetten.
Dit is dus duidelijk dat al de bewoners rond Zaventem nogal VEEL overdrijven!!
vliegtuigfreak wrote:
Geluidshinder is steeds de reden die men opgeeft, terwijl de luchthaven daar nochtans al veel langer is dan negentig procent van de buurtbewoners.... Volgens mij hebben die mensen die protesteren tegen Zaventem een slaapprobleem. Verhuis ze naar een drukke weg en binnen de kortste keren richten ze een comité op tegen nachtverkeer op die weg.
Die mensen komen daar zelf toch wonen? Nou, laat ze dan niet zeuren over de geluidshinder. Die zeurende buurtbewoners hebben geen slaapproblemen, ze hebben gewoon niks meer te doen. Daarom proberen ze zich naar voren te brengen als het 'slachtoffer' van de geluidshinder. Als ze ook niet eens langs een weg kunnen wonen, dan moeten ze maar in de Ardenne worden gezet. De luchtvaart is wel één van de belangrijkste inkomstenbronnen, en dat kan je niet stopzetten door een aantal mensen die zich gepikeerd voelen door de luchthaven.