Toon Jacobs overleden

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Toon Jacobs overleden

Post by jan_olieslagers »

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=160806

Voor wie hem niet kende: had zijn eigen hangar op Zwartberg EBZW, waar hij een hele collectie opmerkelijke toestellen had staan, de meeste Nederlands geregisteerd. Hij kwam wel eens op "mijn" vliegveld Kiewit, meestal met zijn gyropcopter, en was ook een trouw bezoeker van de jaarlijkse treffens van de Franse zelfbouwers. Nog dit jaar was hij mijn buur op de camping te Vichy. Hij schijnt er zelfs een prijs te hebben gekregen voor zijn electrische twin, die hem nu dus fataal is geworden.

We zullen hem missen. Aan de nabestaanden mijn deelneming, en hopelijk kan zijn collectie min of meer behouden blijven.

User avatar
cathay belgium
Posts: 2362
Joined: 18 Aug 2008, 00:17
Location: Lommel-Belgium
Contact:

Re: Toon Jacobs overleden

Post by cathay belgium »

Hi,
Strange plane, but guess I saw it once somewhere, truely a guy with a true passion and commitment and looking at the plane.. Guts !
Remarkable some bouncing and catching a fire of such small plane killed him and then even with electrical engines, so no fuel has been involved... Sad..
RIP

CXB
New types flown 2022.. A339


Post Reply