AMSTERDAM - De noodlijdende luchtvaartmaatschappij Air Holland wordt hoogstwaarschijnlijk failliet verklaard. De rechtbank in Haarlem beslist dinsdag namelijk over een tweevoudige faillissementsaanvraag voor de chartermaatschappij, aldus De Telegraaf.
Passagiers die via grote reisorganisaties als Thomas Cook, TUI en First Choice een vakantie hebben geboekt hoeven zich geen zorgen te maken. De Exel Aviation Group, eigendom van de Amsterdamse zakenman Erik de Vlieger, heeft laten weten dat de vluchten van onder meer Arke, Holland International, Neckermann, Kras en Sunshine normaal door zijn maatschappij worden uitgevoerd.
Mensen die bij Air Holland een reis naar de Antillen hebben geboekt zijn minder verzekerd van de doorgang van hun reis. De driehonderd medewerkers van Air Holland zijn inmiddels overgestapt naar Holland Exel, de nieuwe maatschappij van De Vlieger.
(Bron: nu.nl)
Dus toch niet gered, vergelijkbaar met Sobelair zoals ik al eerder zei.
Groeten,
Erwin
Doek valt voor Air Holland
Moderator: Latest news team
Doek valt voor Air Holland
A Whole Different Animal
- Sabena_690
- Posts: 3378
- Joined: 20 Sep 2002, 00:00
Is dit een grap?
Ik vraag mij af wat het probleem is met Air Holland...
Uitbreiden, bijna failliet, inkrimpen, opnieuw roekeloos uitbreiden, bijna failliet, weer inkrimpen, en nu heeft HLN opnieuw verschillende B763's in dienst genomen (ex-SK), en nu gaan ze weer bijna failliet.
Bijzonder raar... en bijzonder spijtig... zeker voor de Belgische ex-Sabeniens die voor HLN werken (ik ken er eentje, die opnieuw een tegenslag gaat krijgen als ze failliet verklaard worden).
Frederic
Ik vraag mij af wat het probleem is met Air Holland...
Uitbreiden, bijna failliet, inkrimpen, opnieuw roekeloos uitbreiden, bijna failliet, weer inkrimpen, en nu heeft HLN opnieuw verschillende B763's in dienst genomen (ex-SK), en nu gaan ze weer bijna failliet.
Bijzonder raar... en bijzonder spijtig... zeker voor de Belgische ex-Sabeniens die voor HLN werken (ik ken er eentje, die opnieuw een tegenslag gaat krijgen als ze failliet verklaard worden).
Frederic
Brussels Airlines - Flying Your Way
Sja, wat kan je bij een faillisement goed nieuws noemen... Nu de zoveelste maatschappij failliet wordt verklaard, is het tijd bij de grote investeerders/zakenmannen om eens goed na te denken waar ze mee bezig zijn... Ofwel doen ze dom, ofwel zijn ze dom, één van de twee...
Men speelt met mensen, dat kan er bij mij niet door...
greettzzz
Men speelt met mensen, dat kan er bij mij niet door...
greettzzz
- Sabena_690
- Posts: 3378
- Joined: 20 Sep 2002, 00:00
De Vlieger
Haij
Voor de mensen die de vlieger niet kennen het volgende; Ik denk dat de vlieger een zeer gerespecteerd man is binnen de ( nederlandse ) luchtvaart. Diverse Exel airlines zowel in Nederland als in de antillen zijn in verhouding een groot succes.
Deze man is eigenlijk gespecialiseerd in het "redden " of opstarten van airlines. Het is misschien een harde, maar ik denk voor het totale personeel heeft hij het beste voor. Wanneer hij aan het bewind komt, gaar het roer totaal om, hij wil een duidelijke bedrijfsstructuur, hij wil er in opgenomen zien wie, waarvoor verantwoordelijk is, zowel binnen de structuur als financieel, iedereen die leiding gevende is moet in zeer korte periodes verantwoording afleggen, waarom heb jij dat gedaan of niet? En deze methode blijkt tot op heden erg succes vol.
Air Hollans is idd een maatschappij met veel financieel pech. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ze qua vliegtuigen veel pech hebben gehad, waartoe extra maintance kosten niet te voor komen waren. Vooral de 757-200 ph-aht was een nagel in de doodskist, of misschien het begin van het einde.
Ik maak me er absuluut geen zorgen van dat Belgiumexel geen succes zal worden, wel hoop ik dat alle mensen die daar gaan werken, of mee moeten werken ( zoals touroperators ) zaken moeten doen met een echte harde hollander.
Daarnaast staat de vlieger er ombekend, vele sociale voorzieningen te ontwikkelen voor het personeel, en ook voor iedereen een duidelijke carriere planning. D`r is een ding wat hij absuluut wenst, en dat is respect voor elkaar. Dus geen gezijks tussen cockpit en cabine, of vliegen end maintaince / grond, want dan trek je aan het korste einde. Maar wanneer iedereen normaal doet, zoals de ouders hebben geprobeerd mee te geven tijdens de opvoeding, is het een zeer leuk bedrijf om te werken
Groetjes,
Bart
Voor de mensen die de vlieger niet kennen het volgende; Ik denk dat de vlieger een zeer gerespecteerd man is binnen de ( nederlandse ) luchtvaart. Diverse Exel airlines zowel in Nederland als in de antillen zijn in verhouding een groot succes.
Deze man is eigenlijk gespecialiseerd in het "redden " of opstarten van airlines. Het is misschien een harde, maar ik denk voor het totale personeel heeft hij het beste voor. Wanneer hij aan het bewind komt, gaar het roer totaal om, hij wil een duidelijke bedrijfsstructuur, hij wil er in opgenomen zien wie, waarvoor verantwoordelijk is, zowel binnen de structuur als financieel, iedereen die leiding gevende is moet in zeer korte periodes verantwoording afleggen, waarom heb jij dat gedaan of niet? En deze methode blijkt tot op heden erg succes vol.
Air Hollans is idd een maatschappij met veel financieel pech. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ze qua vliegtuigen veel pech hebben gehad, waartoe extra maintance kosten niet te voor komen waren. Vooral de 757-200 ph-aht was een nagel in de doodskist, of misschien het begin van het einde.
Ik maak me er absuluut geen zorgen van dat Belgiumexel geen succes zal worden, wel hoop ik dat alle mensen die daar gaan werken, of mee moeten werken ( zoals touroperators ) zaken moeten doen met een echte harde hollander.
Daarnaast staat de vlieger er ombekend, vele sociale voorzieningen te ontwikkelen voor het personeel, en ook voor iedereen een duidelijke carriere planning. D`r is een ding wat hij absuluut wenst, en dat is respect voor elkaar. Dus geen gezijks tussen cockpit en cabine, of vliegen end maintaince / grond, want dan trek je aan het korste einde. Maar wanneer iedereen normaal doet, zoals de ouders hebben geprobeerd mee te geven tijdens de opvoeding, is het een zeer leuk bedrijf om te werken

Groetjes,
Bart