Ryanair start vluchten naar Barcelona vanaf Eindhoven

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
A318

Ryanair start vluchten naar Barcelona vanaf Eindhoven

Post by A318 »

04-12-2003

EINDHOVEN – Ryanair maakte vandaag bekend een nieuwe route te starten vanaf Eindhoven Airport. Vanaf 5 februari 2004 vliegt de Ierse maatschappij dagelijks naar Barcelona Girona Airport. De route wordt gevlogen met een Boeing 737-800 met plaats voor 189 passagiers.

Bij de bekendmaking van de nieuwe route zei David Gering, Sales en Marketing manager Benelux van Ryanair:“Barcelona is de tweede Ryanair bestemming vanaf Eindhoven en na de verdubbeling van onze vluchten op Londen eerder dit jaar, geeft dit aan dat Ryanair veel vertrouwen heeft in het ontwikkelingspotentieel van deze luchthaven.”

En dank je wel Oostende voor het laten gaan van Ryanair, deze capaciteit word nu vanaf Eindhoven ingezet, ga zo door ga zo door ;)

Greetz,

Erwin
A Whole Different Animal

topflipke

Post by topflipke »

Ligt deze vluchtroute dan boven (Belgisch)-Limburg?

BBKing

Post by BBKing »

Great ... een vliegtuig naar Barcelona op amper 20 minuutjes hiervandaan ...

Maar om Girona nu Barcelona te noemen ... ????

A318

Post by A318 »

Dat is nu eenmaal een Ryanair truc dat is bekend.

Erwin
A Whole Different Animal

JetB

Post by JetB »

Erwin, De capaciteit van Oostende of die van Maastricht ?.

Persoonlijk vind ik Ryanair zwak presteren in Nederland.
Sorry voor het vooroordeel maar omdat Nederlands nu éénmaal iets zuiniger zijn dacht ik dat RYR daar een hoogvlieger zou zijn vanaf dag één.
Maar dat is niet zo, heb je daar een verklaring voor ?.
Is London STN geen aantrekkelijke bestemming voor Nederlanders ? Te veel concurentie van Easy of Transavia ?.

OO-SBZ

Post by OO-SBZ »

A318 wrote:Dat is nu eenmaal een Ryanair truc dat is bekend.

Erwin
Indeed Erwin

Charleroi aka Brussels South
Treviso aka Venice
etc.

I think Gerona is not that interesting for Barcelona...
I checked once and the connections take much time :cry: Moreover the frequency from CRL is not that good: 1 x / day...

As a result I am waiting for a -very- best deal from SNBA or any other reliable carrier :wink:

BeN :idea:

A318

Post by A318 »

@BobClaes, Nederlanders zijn een beetje raar volk, je hebt gelijk dat ze een neus hebben voor aanbiedingen en koopjes maar op de een of andere manier huiverig zijn voor iets nieuws. Dus als ze voor €40,- vanaf Eindhoven kunnen vliegen en voor €80,- vanaf Rotterdam of Amsterdam zullen ze vermoedelijk toch voor de laatste 2 luchthavens kiezen omdat het nu eenmaal vertrouwd is. Die €40,- die ze meer betalen worden dan goed gepraat met bijv het feit dat Rotterdam of Amsterdam dichterbij is, Transavia een Nederlandse maatschappij is en RYR niet, EasyJet was zo leuk op tv etc etc. Kortom zuinig zijn we (niet allemaal hoor) inderdaad als het er op aankomt maar het kritische aspect is altijd nog sterker. Hoe vaak doen de Nederlanders negatief over hun buurlanden maar ze staan wel met duizenden in de file om er in de zomer op vakantie te gaan, beetje hypocriet in mijn ogen, maar ja, je leert ermee leven ;)

Groeten,

Erwin
A Whole Different Animal

JetB

Post by JetB »

Ben reeds twee maal naar Girona gevlogen (vanuit Hahn) en moet zeggen dat dit een heel gemakkelijk luchthaven is.

De RYR bus naar Barcelona is goedkoop, en de luchthaven is dicht bij alle grote vakantiecentra.

Persoonlijk huur ik altijd een wagen via Virgin (Holliday Cars). Als je met een paar personen gaat is dat nog goedkoper dan de bus en stukken makkelijker.

Het is ongeveer 40 min rijden van Girona naar Barcelona, en wie geniet niet van een rit langst de Spaanse Costa's !.

Girona via RYR is een topbestemming en ik kan me niet voorstellen dat dit in Nederland niet zou aanslaan. Girona zal een drukke luchthaven worden nu RYR vanuit meer plaatsen naar deze bestemming gaat vliegen.

A318

Post by A318 »

Bob, ik weet ook niet hoe dit zal gaan maar ik weet dat de vlucht die ik heb gemaakt van Eindohven naar Stansted behoorlijk druk was. En natuurlijk zullen er maar zat Hollanders zijn die van Eindhoven naar Girona (of Gerona wat is het nou?) zullen gaan vliegen. Vergeet niet dat half Nederland zich in Spanje en in Zuid Frankrijk bevindt in de zomermaanden.
Grote kans dat ik hem wel zal gaan gebruiken omdat mijn werk zich dadelijk op Eindhoven bevind en ik iedere 2 maanden voor een paar dagen naar Spanje moet, als Barcelona zo ditchtbij is lijkt het me heel handig om zo vanaf kantoor het vliegtuig in te stappen.

Groeten,

Erwin
A Whole Different Animal

topflipke

Post by topflipke »

Je kan ook met de trein van Girona naar Barça, maar dan doe je er wel een anderhalf uur tot 2uur over... ook daar spoort men niet ze snel! ;)

presssn

Post by presssn »

I just compared Ryanair and SN Brussels Airlines on Barcelona. Imagine I want to fly to BCN the weekend of 13-15 february.

Ryanair asks me 99 euro for their flights plus 6 euro Credit Card tax. If I take the bus from Girona to Barcelona I have to add another 16 euro. The train Brussels-Charleroi costs me one way 7 euro or the Ryanair Bus from Brussels Midi to Charleroi 10 euro (I think one way).

So, starting in Brussels Ryanair will cost me 99 euro plus 6 euro Credit Card plus 16 euro Bus plus 7 euro one way train or 10 euro bus that makes all together 128 or 131 euro.

SN offers me on their own operated flights for the same dates a returnticket of 154 euro's including taxes. The train from Brussels to Zaventem will cost me 3,5 euro (one way). the bus from BCN airport to City Centre another 3 euro (one way). That makes 161 euro in total.

But the journey with SN is possible morning, noon and evening and the travel time is shorter (i am a time sensitive traveller). Return is possible morning, noon and evening. Plus with SN food and drinks are included, seat pitch is better ... and in case of a cancellation or irrregularity I will get another options on other flights including rerouting etc...

I don't judge. I just compare figures. There will be a market for FR, there will be one for SN or TV most probably

JetB

Post by JetB »

Tja, voor dat prijsverschil ga ik ook met SNBA.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar hoe vaak komt het voor dat iemand goedkoper is dan RYR ! .

Je bent natuurlijk nog één kost vergeten, de subsidie die het Waals gewest voor jou betaald, maar dat komt natuurlijk niet uit jou zak.

sn26567

Post by sn26567 »

BobClaes wrote:Je bent natuurlijk nog één kost vergeten, de subsidie die het Waals gewest voor jou betaald, maar dat komt natuurlijk niet uit jou zak.
Maar wel uit mijn zak (zie waar ik woon en belastingen betaal)!
André
ex Sabena #26567

OCR_ole_ole

Post by OCR_ole_ole »

wow dat wordt tof van "Amsterdam Zuid" naar "Madrid Noord" (Eindhoven naar Girona) geweldig... allen daarheen :)

De mensen gaan dan ook binnenkort klagen dat er teveel lawaai te horen is in Limburg :)

tssss

OO-SBZ

Post by OO-SBZ »

BobClaes wrote:Tja, voor dat prijsverschil ga ik ook met SNBA.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar hoe vaak komt het voor dat iemand goedkoper is dan RYR ! .
Inderdaad Bob...
Prijzen vergelijken is een goede idee maar is lang niet volledig :wink:

:arrow: goede / slechte naam van de maatschappij (veiligheid, enz.)
:arrow: vluchtschema (vroeg vertrek naar mijn bestemming, late terugreis vanuit mijn bestemming)
:arrow: ligging van de luchthaven (transfer naar mijn eindbestemming)
:arrow: prijs
:arrow: service aan boord

Groetjes

BeN :idea:

Post Reply