medical/licence must be from same country of source?!!..

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
flying HD

medical/licence must be from same country of source?!!..

Post by flying HD »

Vraagje omtrent JAA medical en vliegen in USA.
by Hannes Decleer » Fri Sep 03, 2010 8:24

Hallo vliegeniers,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat mijn vraag nog niet eerder gesteld is.
Zal even kort mijn situatie uitleggen.
Ik heb een UK licentie (in amerika, britse school mijn PPL gedaan) en vlieg hier in Belgie met mijn belgische medical class 1.
Nu ben ik van plan om binnen een maand terug naar USA te gaan om wat uren op te bouwen in en non JAA school Fly corona in California.
Ondertussen heb ik de 'licence verification process application' opgestuurd voor mijn voorlopige FAA licentie.
Nu heb ik ergens opgevangen dat in de USA de medical en licentie van de hetzelfde land van herkomst moetten zijn, klopt dat? JAA is toch wereldwijd herkend dacht ik?
Nergen kan ik dat ergens zwart op wit vinden en na talloze mails met de vliegschool ben ik er ook nog niet echt wijzer op geworden want die weten er ook niet het fijne van; en een antwoord van de FAA kan ook nog een tijdje duren.
Weet iemand hier het fijne van??
Het is zeer belangrijk voor mij dat ik op tijd weet als ik eventueel in het slechtste geval nog an een UK medical kan geraken want ik heb mijn vlucht binnen een dikke maand.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen of doorverwijzen naar iemand die er meer op de hoogte van is.
Vriendelijk bedankt.
Decleer Hannes
Hannes Decleer
Student Pilot

Post Reply