Het begin van het einde ook voor de luchthaven van Deurne?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
OO-VEX

Het begin van het einde ook voor de luchthaven van Deurne?

Post by OO-VEX »

Hallo,

de luchtvaartsector is in ons al zwaar geteisterd en nu lijkt de toekomstvisie voor ANR ook verre van rooskleurig.

:arrow: Luchthaven Deurne: woordbreuk van Vlaamse Regering (persbericht) (Voka-persbericht, 16/01/2004)

De Vlaamse regering is afgestapt van de basisprincipes van de afspraken over het PPS-project van de luchthaven in Deurne. Er was afgesproken dat de privé-sector de helft van de tunnel onder de Krijgsbaan zou financieren, op voorwaarde dat het dan meteen om een globaal project voor de luchthaven zou gaan dat ook zaken als onder meer gronden, luchthavengebonden activiteiten en de ontsluiting van de luchthaven zou omvatten. De Vlaamse regering komt nu op deze afspraak terug en stelt dat de privé-sector niet de helft van de tunnel moet financieren maar de helft van het globale project.

Dit is een fundamentele wijziging van de voorwaarden in het officiële bestek dat de Vlaamse overheid publiek kenbaar heeft gemaakt in dit project. De drie weerhouden consortia die hun interesse hadden laten blijken voor dit project en die intussen zeer ver gevorderd zijn in de opmaak van een businessplan, beraden zich momenteel over juridische stappen voor de reeds gemaakte financiële inspanningen. Voka - Vlaams Economisch Verbond en Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland steunen hen hierin.

bron:http://www.voka.be

OO-VEX

liebensd

Post by liebensd »

Volgens Vlaams minister president Bart Sommers zou er geen probleem zijn, daar zou al een contract zijn waarin staat dat Vlaanderen 50% van de tunnel zou betalen. Dat vertelde hij toch vrijdag avond op VTM.

Groeten,

Dave

sab319
Location: Mortsel, antwerp, Flanders, Belgium, Europe, Earth, Milky way

Post by sab319 »

Volgens mij is het einde nabij voor Antwerpen. Zelfs als de startbaan verlengt wordt, wie wil er dan nog vliegen van Antwerpen? Brussel is veel te dicht bij!!!

zillox

Post by zillox »

Antwerpen mag niet verdwijnen. Het zou een ramp zijn voor de luchtvaartsector van belgië.

zillox

Post by zillox »

Ryanair, easyjet....
sab319 wrote:Volgens mij is het einde nabij voor Antwerpen. Zelfs als de startbaan verlengt wordt, wie wil er dan nog vliegen van Antwerpen? Brussel is veel te dicht bij!!!

JetB

Post by JetB »

De positie van Antwerpen is veel beter dan Chaleroi, volgens mij heeft Atwerepen zeker toekomst.

Als alternatief voor Chaleroi, Ryanair is te dominant daar, als kleiner en goedkoper broertje van Zaventem.

LCC's genoeg die vanuit deze perfecte locatie willen vliegen als de overheid en prive voor het juiste klimaat zorgen.

A318

Post by A318 »

Dat zou mij helemaal goed uitkomen, 25 minuten naar de luchthaven :D
Dat zou de meest ideale luchthaven voor mij zijn, de eerstvolgende is namelijk Rotterdam en dat is toch al gauw 45 minuten rijden. Hopen dus dat er een of andere LCC opduikt in Antwerpen, misschien iets voor JetsSky?

Greetz,

Erwin
A Whole Different Animal

Post Reply