Question; BRU-BKK wit Etihad/Eva!

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
SabenaForever

Question; BRU-BKK wit Etihad/Eva!

Post by SabenaForever »

Hi,

Ik ga dit doen in het nederlands, iets makkelijker ;)

Ik plan een vakantie naar Thailand van 28 maart tot 11 April, heb wat rond gekeken en vond goede tickets vanuit Amsterdam met Eva Air via Travel333.nl, 645 Euro! Enigste nadeel is dat ik vlieg met die verdomde 747 combi's, zonder inflight Entertainment! Ik probeerde via Brussel en vond een ticket met Etihad via AUH van 745 Euro, releatief goedkoop als je ziet wat je daar voor in de plaats krijgt... :) Als je de treinkosten naar Schiphol mee rekend dan schilt het maar 50 euro..

Het geen me wel opviel via die 'site' is dat je via Etihad elke dag naar Bangkok kunt vliegen buiten zaterdag.. Terwijl je via de website van Etihad zelf, maar 3 dagen kunt uit kiezen om naar Bangkok te vliegen... Hoe is dit Mogelijk?

Wat ook raar is via de site van Travel333.nl, het vertrek uur op zondag 28 Maart met etihad vanuit BRU is 22u20, terwijl ik dacht dat Etihad zondag's vertrok om 11u20 en de website van Etihad bevestigde dat!

Hoe is het nu mogelijk om een ticket te boeken als de uren totaal niet overeenkomen? Is deze website te vertouwen? Of is dit gewoon een fout?

Christophe
Last edited by SabenaForever on 22 Jan 2010, 11:45, edited 1 time in total.

Atlantis

Re: Question; BRU-BKK wit Etihad!

Post by Atlantis »

Met Etihad kan je inderdaad maar drie dagen vliegen via AUH naar BKK. De zondagvlucht van EY vertrekt idd niet 's avonds laat maar wel om 10.20h in de ochtend.

Nu moet je wel opletten als je op 11 april wil terugkomen van BKK dat je dit al moet doen op 10 april (zaterdag). De uiteindelijk terugvlucht naar BRU vertrekt in AUH tijdens de nacht of hele vroege ochtend (zoals je zelf wil ;) )

Mij lijkt het steeds veiliger om te boeken bij de mtsch zelf. Andere sites waar je goedkoop tickets kan kopen zijn niet steeds op de hoogte van de huidige timetable, laat staan die voor een volgend seizoen.

Etihad zelf is een plezier om mee te vliegen en ze vliegen sinds enkele maanden met hun nieuwe A332 op BRU.

SabenaForever

Post by SabenaForever »

Atlantis wrote:Met Etihad kan je inderdaad maar drie dagen vliegen via AUH naar BKK. De zondagvlucht van EY vertrekt idd niet 's avonds laat maar wel om 10.20h in de ochtend.

Nu moet je wel opletten als je op 11 april wil terugkomen van BKK dat je dit al moet doen op 10 april (zaterdag). De uiteindelijk terugvlucht naar BRU vertrekt in AUH tijdens de nacht of hele vroege ochtend (zoals je zelf wil ;) )

Mij lijkt het steeds veiliger om te boeken bij de mtsch zelf. Andere sites waar je goedkoop tickets kan kopen zijn niet steeds op de hoogte van de huidige timetable, laat staan die voor een volgend seizoen.

Etihad zelf is een plezier om mee te vliegen en ze vliegen sinds enkele maanden met hun nieuwe A332 op BRU.
Je hebt gelijk, de terugvlucht is niet op 11 April maar 10 April.... Ik weet dat het veiliger is via de maatschappij zelf te boeken maar het verschil is toch 250 euro... Misschien beter dat ik eens bel naar die website?!

Atlantis

Post by Atlantis »

Dat kan je zeker doen. Informeer je zo goed mogelijk en vergelijk zoveel mogelijk: connections, Joker, etc. Het kan de moeite lonen, maar, lees ook de kleine lettertjes wanneer je moet cancellen, vertraagde of afgelaste vluchten enz. Daar kan dikwijls het grote prijsverschil zitten.

Iedereen beslist natuurlijk zelf: goedkoper of iets duurder, rechtstreeks of met verschillende stops, enz.

Veel plezier ginder!

andorra-airport

Post by andorra-airport »

Try kayak.co.uk I guess one of the more trusted and cheapest websites.

You can go from BRU to BKK with Air China (747) for 738,- (BRU-AMS with KLM). But I guess Etihad is much better. The 777 (AUH-BKK) has a 3-3-3 seat combination, which is wide! (Emirates 777 is 3-4-3).

Have a nice flight, and tell us how it was!

SabenaForever

Post by SabenaForever »

Thanks everybody for the reply's!!

laars

Post by laars »

Etihad is zeker aan te raden ik heb van de zomer ook met hun gelvogen echt super het scheelde ons met z'n zessen 200 p.p en ik vond de chaos op abu dhabi eignelijk wel meevallen toen ik er was teminste:P want ik hoor daar alleen maar slechte verhalen over :S heb zelfs op de terug vlucht van BKK naar AUH nog de emirates A380 kunnen aanschouwen
btw wij hadden geboekt via cheaptickets daar waren de prijzen ook lager dan op site van etihad zelf

SabenaForever

Post by SabenaForever »

Wel het is 'Eva Air' geworden, heb een ticket gevonden van 587 Euro naar Bangkok via Amsterdam.. Had liever 'Etihad' gehad maar voor een prijsverschil van ongeveer 400 Euro wist ik wel wat te kiezen...

Nu maar hopen dat Eva Air zijn 777 inzet zoals de zelfde periode vorig jaar... ;)

Atlantis

Post by Atlantis »

Awel, drinkt er ne goeien ginder, veel plezier en laat iets weten hoe het is gelopen ;)

SabenaForever

Re: Question; BRU-BKK wit Etihad/Eva!

Post by SabenaForever »

Vraagje?

Zoals ik al verteld had heb ik een vlucht geboekt met Eva van 28 maart tot 11 april naar BKK. Heb nu wel gemerkt dat ze de uren hebben veranderd zodat ik een dag vroeger moet terug keren. Ik vertrek nu in BKK zaterdag 10 april om 12u30 plaatselijke tijd ipv zondag 11 april om 2u55! Door dit voorval mis ik een hele dag in Bangkok en zie ik mijn geplande activiteiten mislopen... Ik kan begrijpen dat een carrier zijn uren aanpast, maar hier gaat het over een dag??!! Valt hier een regeling te treffen met de maatschappij of ben ik de dupe??

greetz

Flanders

Re: Question; BRU-BKK wit Etihad/Eva!

Post by Flanders »

Zo snel mogelijk telefoontje plegen met de dienst reserveringen van de maatschappij. Ik denk wel dat ze de situatie zullen begrijpen. Bij een "involuntary rebooking" heeft men mij altijd gratis omgeboekt en een zitje aangeboden op een aantal vroegere / latere vluchten indien er plaats is natuurlijk. Was wel niet bij EVA maar met Star Alliance maatschappijen. Succes en laat ons weten hoe het gelopen is!

Post Reply