teach wrote:...en weer geen antwoord. Weer klagen, weer zagen, en weer geen oplossingen. Als het allemaal ZO veel beter kan, waarom weiger je dan pertinent om eens een oplossing voor te stellen?
'Het kan veel beter' zit je maar te verkondigen , in elke eerste en laatste post die je op dit forum al gemaakt hebt. Maar nog nooit, en ik bedoel werkelijk NOOIT, heb ik van jou eens een voorstel gezien van HOE dat dan wel gedaan moet worden.
Beste Teach,
Het spijt me dat U zich zo persoonlijk aangesproken voelt.
Als U enige verantwoordelijkheid heeft op BRU, kan ik U aanraden wat te benchmarken. Ga eens kijken in Zurich bijvoorbeeld.
(LHR & CDG zijn een andere categorie)
Hoe kan je inchecken als je vanuit ZRH vliegt:
- city check-in ( zou bvb ook kunnen vanuit Zuid-, Centraal, en Noord Station )
- railstation check-in ( in meer dan 50 stations in CH)
- web check-in, phone-check in etc voor reizigers met handbagage
- self-check-in: je plaatst er een vriendelijke assisteant(e) bij die de mensen wat uitleg heeft (in BRU worden self-check-ins nauwelijks gebruikt omdat de mensen niet weten hoe dat werkt met de bagage)
- op piekdagen (die zijn gekend, he) zorg je voor extra personeel (laat de office people eens bijspringen) en gebruik je alle check-in counters, niet 3/4 of minder);
- dan nog laat je iemand de wachtlijnen afgaan om papieren (ticket, visa, ..) op voorhand te controleren;
- train de check-in mensen nog eens extra; zeg nu zelf:moet dat in-checken 12 à 15 minuten per passagier duren als alles mooi geboekt en gereserveerd is, als de koffer en het paspoort OK zijn...??.
( Mijn laatste 2 reizen vanuit ZRH met LX : 4 minuten voor mijzelf, maximum 6 minuten voor personen voor mij);
- counters "all flights" zijn natuurlijk een vernedering voor passagiers (SN maakt zich echt gehaat met zijn b.light behandeling van het 'vlieg-vee' ); je kan bvb de vluchten die binnen het uur vertrekken een aparte counter geven;of de drukke bestemmingen;
- in ZRH worden groepen (meestal toeristen die de boel wel 's ophouden) aan een aparte counter bediend) ;
- reizigers met enkel handbagage kunnen ook aan de gate inchecken;
- check-in chartervluchten (ook toeristen) en LCC kunnen in de oude vertrekhal van BRU plaatsvinden, die ligt er zelfs op drukke dagen grotendeels verlaten bij;
Collega's vertellen mij dat OSLO en HELSINKI ook knappe check-in systemen hebben met SMS-systemen, meer electronische tickets en ID kaarten die snelle afwerking toelaten.
Ik blijf erbij dat BRU slecht presteert in klantvriendelijkheid.
De Airport is te duur voor de geleverde service en faciliteiten.
BRU kan een juweel worden mits klantgericht en modern management.
En als de passagiers, dank zij meer efficientie bij de check-in, bvb 20 minuten meer tijd hebben om te shoppen of iets te drinken , zullen de shopkeepers EN Bru Airport er alleen maar beter van worden.
Mijnheer Teach, lees mijn voorgaande posts wat beter ipv chagrijnig te doen over wat kritiek.
En nogmaals sorry als U zich persoonlijk gekwetst voelt.
Het is maar een forum.