X-TRA wachttijden op Zaventem, 13/07.

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Airbus330lover

Post by Airbus330lover »

JOVAN wrote:Lees 's de Knack van deze week. Pag 16. Over "kloteklanten".
Tijdens vakantieperiode, moeten de journalisten ook hun kranten vullen.
Overmatige kritiek doet verkopen ook

Geen klacht over de opstoppingen ???
Geen klacht over het weer ?

Het kan altijd beter, maar het kan ook veel slechter.
Heb je liever een lege luchthaven zonder files ???

Heb je oplossingen ?
Last edited by Airbus330lover on 15 Jul 2007, 19:05, edited 2 times in total.

teach

Post by teach »

...en weer geen antwoord. Weer klagen, weer zagen, en weer geen oplossingen. Als het allemaal ZO veel beter kan, waarom weiger je dan pertinent om eens een oplossing voor te stellen?

'Het kan veel beter' zit je maar te verkondigen , in elke eerste en laatste post die je op dit forum al gemaakt hebt. Maar nog nooit, en ik bedoel werkelijk NOOIT, heb ik van jou eens een voorstel gezien van HOE dat dan wel gedaan moet worden.

jan_olieslagers

Post by jan_olieslagers »

Tja, er zijn mensen die niet gelukkig zijn als ze niet kunnen klagen. Zou er niet een nieuwe rubriek moeten komen "Broken Heart's corner" ? Onze Fons mag daarvan moderator worden.

Airbus330lover

Post by Airbus330lover »

jan_olieslagers wrote:Tja, er zijn mensen die niet gelukkig zijn als ze niet kunnen klagen. Zou er niet een nieuwe rubriek moeten komen "Broken Heart's corner" ? Onze Fons mag daarvan moderator worden.
Courage

SN30952

Post by SN30952 »

jan_olieslagers wrote:Tja, er zijn mensen die niet gelukkig zijn als ze niet kunnen klagen. Zou er niet een nieuwe rubriek moeten komen "Broken Heart's corner" ? Onze Fons mag daarvan moderator worden.
I'm so happy you did not call it the "Broken Hearts club", J_O. 8)
Desalniettemin zijn er in no-time meer dan 500 visits op deze item in het Nederlands, duidelijk dat dit niet alleen nostalgie is.
(Or empathy with evenual cardiomyopathy) Het is dus ook geen Lonely Hearts Club :D )

JOVAN

Post by JOVAN »

teach wrote:...en weer geen antwoord. Weer klagen, weer zagen, en weer geen oplossingen. Als het allemaal ZO veel beter kan, waarom weiger je dan pertinent om eens een oplossing voor te stellen?

'Het kan veel beter' zit je maar te verkondigen , in elke eerste en laatste post die je op dit forum al gemaakt hebt. Maar nog nooit, en ik bedoel werkelijk NOOIT, heb ik van jou eens een voorstel gezien van HOE dat dan wel gedaan moet worden.
Beste Teach,
Het spijt me dat U zich zo persoonlijk aangesproken voelt.
Als U enige verantwoordelijkheid heeft op BRU, kan ik U aanraden wat te benchmarken. Ga eens kijken in Zurich bijvoorbeeld.
(LHR & CDG zijn een andere categorie)

Hoe kan je inchecken als je vanuit ZRH vliegt:
- city check-in ( zou bvb ook kunnen vanuit Zuid-, Centraal, en Noord Station )
- railstation check-in ( in meer dan 50 stations in CH)
- web check-in, phone-check in etc voor reizigers met handbagage
- self-check-in: je plaatst er een vriendelijke assisteant(e) bij die de mensen wat uitleg heeft (in BRU worden self-check-ins nauwelijks gebruikt omdat de mensen niet weten hoe dat werkt met de bagage)
- op piekdagen (die zijn gekend, he) zorg je voor extra personeel (laat de office people eens bijspringen) en gebruik je alle check-in counters, niet 3/4 of minder);
- dan nog laat je iemand de wachtlijnen afgaan om papieren (ticket, visa, ..) op voorhand te controleren;
- train de check-in mensen nog eens extra; zeg nu zelf:moet dat in-checken 12 à 15 minuten per passagier duren als alles mooi geboekt en gereserveerd is, als de koffer en het paspoort OK zijn...??.
( Mijn laatste 2 reizen vanuit ZRH met LX : 4 minuten voor mijzelf, maximum 6 minuten voor personen voor mij);
- counters "all flights" zijn natuurlijk een vernedering voor passagiers (SN maakt zich echt gehaat met zijn b.light behandeling van het 'vlieg-vee' ); je kan bvb de vluchten die binnen het uur vertrekken een aparte counter geven;of de drukke bestemmingen;
- in ZRH worden groepen (meestal toeristen die de boel wel 's ophouden) aan een aparte counter bediend) ;
- reizigers met enkel handbagage kunnen ook aan de gate inchecken;

- check-in chartervluchten (ook toeristen) en LCC kunnen in de oude vertrekhal van BRU plaatsvinden, die ligt er zelfs op drukke dagen grotendeels verlaten bij;

Collega's vertellen mij dat OSLO en HELSINKI ook knappe check-in systemen hebben met SMS-systemen, meer electronische tickets en ID kaarten die snelle afwerking toelaten.

Ik blijf erbij dat BRU slecht presteert in klantvriendelijkheid.

De Airport is te duur voor de geleverde service en faciliteiten.
BRU kan een juweel worden mits klantgericht en modern management.

En als de passagiers, dank zij meer efficientie bij de check-in, bvb 20 minuten meer tijd hebben om te shoppen of iets te drinken , zullen de shopkeepers EN Bru Airport er alleen maar beter van worden.

Mijnheer Teach, lees mijn voorgaande posts wat beter ipv chagrijnig te doen over wat kritiek.

En nogmaals sorry als U zich persoonlijk gekwetst voelt.

Het is maar een forum.

SN30952

een imago van conflicten.....

Post by SN30952 »

JOVAN wrote:
teach wrote:...en weer geen antwoord. Weer klagen, weer zagen, en weer geen oplossingen. Als het allemaal ZO veel beter kan, waarom weiger je dan pertinent om eens een oplossing voor te stellen?
Je verwoordt perfect wat ik wilde zeggen, JOVAN. Zoals je bij een dure wagen high expectations hebt, verwacht je ook veel van een dure luchthaven. En duur is dan ook weer relatief: value for money, inderdaad.
Voor een kneuterige prijs, verwacht ook een kneuterig product en omgekeerd...
En de opmerking 'Als het allemaal ZO veel beter kan, waarom weiger je dan pertinent om eens een oplossing voor te stellen?' is wel het toppunt... Het is niet aan de betalende gebruiker om verbeteringen aan te brengen, ze eventueel te suggereren, dat wel, maar dat is intussen uitvoerig gedaan. En ja, als de directie van de uitbating van de luchthaven niet weet hoe te verbeteren, dan maar anderen en betere. Dat is dan alvast een oplossing.
Opvallend is het ook dat de luchthaven, althans volgens de media, zo'n 500 jobs niet kan invullen. Hoe zou het komen, dat gebrek aan interesse? Dat was vroeger toch niet zo, integendeel zelfs. Er is ook konstant dreiging van, of effectieve staking. Het klimaat lijkt dus ook aan werknemerszijde niet optimaal. De luchthaven heeft ook ambras met zijn buren. En ze is althans ook weer volgens de media een frekwente 'gast' bij de rechtbanken: op zijn minst gesteld, loopt er alles niet gesmeerd en vlot. En zo'n klimaat schept een sfeer, het stadium van waar rook is vuur* voorbij. En dan begint dra een imago van conflicten bekend** te geraken. En wanneer je in die hoek wordt geduwd is daar van af te geraken niet gemakkelijk.

* En ja het heeft er ook gebrand. En dat was voorheen nooit gebeurd.
**En het is een menselijke reflex om conflicten en onprettige dingen niet leuk te vinden, althans bij de meerderhied van de mensen...

JOVAN

Re: een imago van conflicten.....

Post by JOVAN »

SN30952 wrote:
JOVAN wrote:
Je verwoordt perfect wat ik wilde zeggen, JOVAN. Zoals je bij een dure wagen high expectations hebt, verwacht je ook veel van een dure luchthaven. En duur is dan ook weer relatief: value for money, inderdaad.
Voor een kneuterige prijs, verwacht ook een kneuterig product en omgekeerd...
En de opmerking 'Als het allemaal ZO veel beter kan, waarom weiger je dan pertinent om eens een oplossing voor te stellen?' is wel het toppunt... Het is niet aan de betalende gebruiker om verbeteringen aan te brengen, ze eventueel te suggereren, dat wel, maar dat is intussen uitvoerig gedaan. En ja, als de directie van de uitbating van de luchthaven niet weet hoe te verbeteren, dan maar anderen en betere. Dat is dan alvast een oplossing.
Opvallend is het ook dat de luchthaven, althans volgens de media, zo'n 500 jobs niet kan invullen. Hoe zou het komen, dat gebrek aan interesse? Dat was vroeger toch niet zo, integendeel zelfs. Er is ook konstant dreiging van, of effectieve staking. Het klimaat lijkt dus ook aan werknemerszijde niet optimaal. De luchthaven heeft ook ambras met zijn buren. En ze is althans ook weer volgens de media een frekwente 'gast' bij de rechtbanken: op zijn minst gesteld, loopt er alles niet gesmeerd en vlot. En zo'n klimaat schept een sfeer, het stadium van waar rook is vuur* voorbij. En dan begint dra een imago van conflicten bekend** te geraken. En wanneer je in die hoek wordt geduwd is daar van af te geraken niet gemakkelijk.

* En ja het heeft er ook gebrand. En dat was voorheen nooit gebeurd.
**En het is een menselijke reflex om conflicten en onprettige dingen niet leuk te vinden, althans bij de meerderhied van de mensen...

En..... , zouden ze al een evacuatieplan hebben intussen???

Al dat volk...

flywim

Re: X-TRA wachttijden op Zaventem, 13/07.

Post by flywim »

Jense wrote:
SN30952 wrote:panne in het baggagesysteem
Wat was de exacte panne? Het baggagesysteem is nl. vrij groot :lol: .

Sorter A was gecrasht. Deze sorter verwerkt de bagages van rij 1
t.e.m. rij 5.
Er waren teveel bagages die hier ingecheckt werden: lange rijen bij SN op rij 4-5, Aer Lingus, Jetairfly en SN Africa op rij 3; Lufthansa ( en OS, LOT,JP) en SAS op rij 2; en op rij 1 bij TAP, Croatia Airlines en 2 charters.
Je kan het aantal bagages wel voorstellen die hier naar beneden gingen.

greetz

teach

Post by teach »

Het spijt me dat U zich zo persoonlijk aangesproken voelt.
Oh, helemaal niet 'persoonlijk aangevallen'. Ik raak gewoon gefrustreerd van mensen die zich (zoals jij) met niks anders bezig houden dan klagen en zagen. Kijk gewoon eens naar je eigen postgeschiedenis. Als we jou moeten geloven, gebeurt er in België werkelijk NOOIT eens iets goed, in geen enkele sector, en op geen enkel moment. Serieus, doe de test zelf eens en vraag je postgeschiedenis hier eens op. Je geeft zo graag kritiek, wel, doe dan ook eens aan zelfkritiek.
city check-in ( zou bvb ook kunnen vanuit Zuid-, Centraal, en Noord Station )
- railstation check-in ( in meer dan 50 stations in CH)
Als ik me niet vergis, zijn dat allebei zaken waar aan gewerkt wordt voor Brussel.
- web check-in, phone-check in etc voor reizigers met handbagage
Ben vorige week nog naar LHR gevlogen vanuit Brussel. Ingecheckt op internet, en ik was duidelijk niet de enige. Bestaat dus al, is gewoon van de maatschappij afhankelijk.
- self-check-in: je plaatst er een vriendelijke assisteant(e) bij die de mensen wat uitleg heeft (in BRU worden self-check-ins nauwelijks gebruikt omdat de mensen niet weten hoe dat werkt met de bagage)
Verantwoordelijheid van de luchtvaartmaatschappij, niet van de luchthaven. BA doet dit bijvoorbeeld op Brussel, vorige week ook geizen dat NW dit doet.
- op piekdagen (die zijn gekend, he) zorg je voor extra personeel (laat de office people eens bijspringen) en gebruik je alle check-in counters, niet 3/4 of minder);
Zie vorige punt. Als de luchtvaartmaatschappij (en hier gaat het vooral om charters) maar drie counters open heeft, dan is dat omdat ze voor niet meer willen betalen. Die goedkope tickets moeten ergens vandaan worden gehaald... Dus opnieuw: verantwoordelijkheid van de maatschappij.
- dan nog laat je iemand de wachtlijnen afgaan om papieren (ticket, visa, ..) op voorhand te controleren;
De laatste keer dat ik met BA naar Londen vloog, gebeurde dat in BRU wel degelijk. Met andere woorden: ook dat is een verantwoordelijkheid van de maatschappij.
- train de check-in mensen nog eens extra; zeg nu zelf:moet dat in-checken 12 à 15 minuten per passagier duren als alles mooi geboekt en gereserveerd is, als de koffer en het paspoort OK zijn...??.
Ik heb nog nooit '12 a 15 minuten' moeten wachten...

Veel van de zaken die hier worden opgesomd zijn zaken die of al bestaan, of gepland zijn, of bij de maatschappijen liggen, niet bij de uitbater van de luchthaven.
- check-in chartervluchten (ook toeristen) en LCC kunnen in de oude vertrekhal van BRU plaatsvinden, die ligt er zelfs op drukke dagen grotendeels verlaten bij;
Dan garandeer ik je dat je binnen de kortste keren nieuwsberichten hoort van passagiers die onwel worden door de drukte. Alle chartervluchten in de oude hal? Da's toch een grap? En de LCC's ook nog eens? Da's gewoon om ongelukken vragen! De LCC's, akkoord (daar wordt volgens de laatste geruchten, en de reeds bekendgemaakte plannen lijken dat te bevestigen, reeds aan gewerkt), maar stop daar alstublieft de charters toch niet bij, want dan mag je ze gaan opstapelen!
- reizigers met enkel handbagage kunnen ook aan de gate inchecken;
Met het opkomende internet check-in wordt zoiets overbodig.

Atlantis

Post by Atlantis »

Ik geef Teach over de hele lijn gelijk. Al wat hier wordt aangebracht zijn zaken die al maanden of enkele jaren in voege zijn. Andere zullen binnenkort worden aangewend. Dat is dus allemaal geen nieuws meer.

De schuld steken op de luchthaven en de directie is al te gemakkelijk. Ik kan je mededelen dat het bestuur van de luchthaven momenteel één van de beste is die er OOIT al geweest is. De beste mensen worden er aangetrokken om van onze prachtige luchthaven een nog betere te maken, spijtig genoeg zijn of is daar ook een TNT persoon bij :wink: Eindelijk zijn we af van die logge structuur en no-communicatie.

Ik lach me hier steeds een kriek als ik "reacties" lees over vakbonden en stakingen en het niet ingevuld raken van jobs. Mensen toch, als ge op de luchthaven niet werkt, zwijg dan gewoon. Is het niet de taak van de vakbond om de mensen op te jutten en alles uit de kan te halen? In welke sector in de land is dit niet, hoeveel firma's gaan er niet op de fles juist door de vakbond. Gelukkig heeft de directie het gezond verstand om niet aan alle verzuchtingen te voldoen. Toegegeven, door acties in het jonge verleden heeft de luchthaven een aantal juiste beslissingen genomen door het verwijderen van een aantal mensen. Er gaan voor België nog zware tijden aanbreken voor wat de vakbonden de laatste maanden en jaren hebben gedaan.

Wat betreft de jobs en hoe het komt dat er geen of teweinig kandidaten voor zijn. Wel SN, daar kan ik je het volgende over zeggen. De mensen moeten tegenwoordig iets kunnen om een job te verkrijgen, talen is er één van. Ook de Vlamingen zijn aan het afzwakken wat het Frans betreft. Franstaligen kunnen tegenwoordig al geen Nederlands of Engels meer. De luchthaven is internationaal, dus al een vereiste. De luchthaven is de tweede grootste groeipool van ons land. Is het dan niet normaal dat er veel jobs voorhanden zijn ook gezien de uitbreiding in de nabije toekomst? Kijk maar naar onze eerste groeipool, de Vlaamse zeehavens, daar hebben ze er geen 500 nodig maar enkele 1000'den met de uitbreidingen die op til staan.

De luchthaven heeft last met zijn buren? Laat me niet lachen. Het zijn de NIMBY'S die moeilijk doen en geen bal geven om de 60.000 werknemers, direct en in-direct, die in de luchtvaart werken.
De luchthaven VRAAGT niet LIEVER dan dat er een definitieve, ook juridische, oplossing komt. Het is toch niet normaal dat een minister van mobiliteit wekelijks moet doorgeven hoe en waar er moet gevlogen worden?

En geef nu toe, geen enkele luchthaven ter wereld is perfect, evenals dat er geen perfecte mensen rondlopen, ook niet op dit forum. Maar weet waarover ge spreekt, anders doe je het beter niet.

PS: Ik wou dit toch even benadrukken, daar wij, met vele firma's op de luchthaven, hard werken achter de schermen, om deze luchthaven binnen haar capaciteit om te bouwen tot een goeie luchthaven. En niets gaat van de eerste keer, maar wel met vallen en opstaan en leren uit het verleden.

PS2: het ging hier over lange wachtrijen op de luchthaven, ach, iedereen is kunnen vertrekken, er zijn geen ongelukken gebeurd en de kranten en nieuwszenders moesten hun lege ruimtes opvullen. Wie kan hen dat kwalijk nemen. Ik had eerlijk gezegd gedacht dat de "luchtvaartfanaten" zich hier niet aan zouden laten vangen.

JOVAN

Post by JOVAN »

Atlantis & Teach, jullie zijn zoals studenten die hun eigen examen verbeteren.

Dit brengt het niveau ontegensprekelijk naar beneden.

Uw ambities zijn misschien hoog, maar Uw management-approach is en blijft op het niveau van Belarus.

De klant is een noodzakelijk kwaad, dus tarieven naar omhoog en service naar omlaag.

AOC (Airline Operators Committee) - méér dan 60 airlines die BRU gebruiken - vindt Uw (BRU) tarieven te duur. En er loopt een procedure bij het Arbitragehof hierover.
Overigens waren de tarieven vastgelegd voor de periode 2005-2011 en presteerden jullie het al van in 2007 met een verhoging te komen.
Nou, eerlijke handelspraktijken....

Ik ben maar een frequent traveller; zijn die niet belangrijk voor jullie
misschien ??

Nog een jaar en jullie verliezen tienduizenden klanten aan CRL ( FR zal aantal bestemmingen in Europa verdubbelen / Security cost = 3€ per passagier).

AMS, FRA & Londen zullen echt sneller bereikbaar zijn met de Thalys/ICE & Eurostar;

Intussen zijn jullie "bezig" en "wordt er aan gewerkt" en meer van die clichés.

Iemand die niet op de luchthaven werkt moet zwijgen van Atlantis.

Belerende en arrogante houding nietwaar.

Jullie zijn blijkbaar niet rijp voor een volwassen discussie met woord en wederwoord.

Tompompier

Re: een imago van conflicten.....

Post by Tompompier »

JOVAN wrote:En..... , zouden ze al een evacuatieplan hebben intussen???
Een evacuatieplan is er altijd geweest, wat in de media ook mag beweerd worden!

Een evacuatie op zo'n groot niveau is niet gemakkelijk uit te voeren, probeer het eerst maar eens uit met een kleine groep mensen op een kleine oppervlakte. Laat dus staan dat je er een moet uitvoeren met pakweg 10000 mensen, gegarandeerd lopen er enkele zaken in het honderd, dat geef ik je op een briefje.

En ook ik geef mensen zoals Teach en Atlantis gelijk, voor de volle honderd percent! Het is altijd gemakkelijk kritiek te geven, maar degelijke oplossingen aanreiken heb ik hier nog niet veel gezien.

Ik heb op dit forum al veel would -be airline managers en airport managers gezien! Als veel mensen hier op dit forum denken het beter te weten en de wijsheid in pacht te hebben, wel solliciteer dan voor een van de jobs op de luchthaven, dan kunnen jullie je ideeen spuien.

Sorry voor het afwijken van de topic,

Tompompier

teach

Post by teach »

Atlantis & Teach, jullie zijn zoals studenten die hun eigen examen verbeteren.
Studenten die hun eigen examen verbeteren? Beste vriend, ik heb er geen enkel belang bij wat jij denkt van BRU. Ik werk er niet, ik zie het ook enkel als gebruiker en reiziger. Dus voor je nog wat (meer) onzin uitkraamt, misschien eerst eens nadenken? Zoals men in het Engels zegt: never assume, it makes an ASS out of you (U) and ME.
Jullie zijn blijkbaar niet rijp voor een volwassen discussie met woord en wederwoord.
Misschien is het je ontgaan, maar ik heb een op de keiharde realiteit gestoelde respons gegeven op zowat elk van je puntjes uit je vorige post. En, wat ziet mijn lodderig oog? Ja hoor, JOVAN draait er weer in cirkeltjes omheen, herhaalt nog maar eens (voor de ik weet al niet meer hoeveelste keer) dezelfde zaken, dramatiseert de boel weer eens, haalt de vertrouwde 'doom and gloom' scenario's nog maar eens boven, en negeert compleet het feit dat zo ongeveer al z'n 'voorstellen' (die die zaken zouden oplossen die aan de grondslag liggen van zijn bewering dat het hier in België allemaal amateurs zijn) ofwel al bestaan, of gepland zijn, of helemaal niet de verantwoordelijkheid van de luchthavenuitbater zijn.

Liggen commentaar geven over het gebrek aan volwassenheid in een discussie is één ding, maar dan moet je wel zorgen dat je zelf wél dat doet wat je anderen verwijt niet te doen. Anders is het gewoon hypocrisie.

Nog even dit: er zijn verschillende manieren om kritiek te geven: er is opbouwende kritiek, en er is afbrekende kritiek.

Opbouwende kritiek is is ondersteund door feiten, met een achterliggende redenering, en voorstellen tot verbetering. Voorbeeld: Ik vind BRU te duur, en vind dat men dat probleem beter op die en die manier zou aanpakken. Op dat soort kritiek ga je over het algemeen positieve commentaar krijgen, en een constructieve dialoog op gang brengen.

Afbrekende kritiek is gewoon, in het schoon Vlaams, 'kakken op'. Voorbeeld: 'Het is gewoon een bende amateurs, ze kunnen niks goed doen, het kan hun niks schelen, het is een schande, enz., enz.' Dat is wat jij doet, en je bereikt er niks mee, behalve dat je bij velen kwaad bloed zet, en anderen gewoon dood verveelt. Kijk gewoon maar naar de reacties op jouw posts, niet enkel van mij, en niet enkel in deze discussie. Die zijn vooral negatief, en dat is heus niet omdat mensen niet tegen kritiek kunnen, maar wel omwille van de zuiver afbrekende manier waarop je die kritiek brengt.

Maar geloof mij vooral niet.
Last edited by teach on 18 Jul 2007, 15:17, edited 2 times in total.

SN30952

Post by SN30952 »

JOVAN wrote:.... jullie zijn zoals studenten die hun eigen examen verbeteren
Maar ook de vragen willen opstellen...
Zoals, je zegt JOVAN, de vrijheid van de passagiers is dat zij kunnen kiezen. Met nadruk op kunnen. Terwijl er anderen "bezig" zijn en "er aan gewerken" en meer van die clichés, om een antwoord zoeken op vragen die ze zelf gesteld hebben...
En voordat ze nu nog met zelfbeklag gaan beginnen, of gaan klagen dat de vragen zo moeilijk zijn, dit: indien het gaat over de optimalisering van de bedrijfswinst, dan is er geen bezwaar indien dat niet plat ten koste van de gebruikers gaat. Want eerst het personeel uitpersen en daarna de klanten, wijst opvolgend scenario: maximaal uitknijpen en dan zo duur duur mogelijk verpatsen.
Tenzij men zelf bankier is, en profijt heeft in zulk rendement, verdedigt men niet wat op de luchthaven aan de gang is...
Of tenzij men als policus een zaak verdedigt, waaraan men zelf een mooi salaris overhoudt, bijvoorbeeld.
Tenzij men handlanger van een van hen is, natuurlijk...

teach

Post by teach »

SN30952, dat van dat 'never assume' geldt dus duidelijk ook voor jou...

Cartman

Post by Cartman »

JOVAN, u bent een eersteklas z**kz*k. Een korte doch leerrijke zoektocht doorheen uw posts geeft veel gekanker, geklaag en afbrekerij maar nergens ook maar één zin die zou kunnen wijzen op het aanbrengen van een nieuw idee of oplossing.
SN30952 wrote: Want eerst het personeel uitpersen en daarna de klanten, wijst opvolgend scenario: maximaal uitknijpen en dan zo duur duur mogelijk verpatsen.
Tenzij men zelf bankier is, en profijt heeft in zulk rendement, verdedigt men niet wat op de luchthaven aan de gang is...
Of tenzij men als policus een zaak verdedigt, waaraan men zelf een mooi salaris overhoudt, bijvoorbeeld.
Tenzij men handlanger van een van hen is, natuurlijk...
Hier heeft u gelijk SN, maar daar houdt het dan ook mee op.
I'm in love with my lust, burning angelwings to dust, I wish I had your angel tonight...
www.myrre.be

blackhawk

Post by blackhawk »

Ok mensen, gedraag jullie of het is gedaan met deze topic. :offtopic:

Airbus330lover

Post by Airbus330lover »

blackhawk wrote:Ok mensen, gedraag jullie of het is gedaan met deze topic. :offtopic:
Applaus.

Het wordt kleuteklas discussie.
Er moet wel gediscussieerd worden, maar ik dacht (naif) dat het zo positief mogelijk moest gebeuren.
Problemens zijn er overal (ziekenhuizen zie Mons gisteren, NMBS enz...)
Het voornaamste is en blijft.... oplossingen zoeken en voostellen

Atlantis

Post by Atlantis »

Het heeft absoluut geen zin om te vergelijken met AMS, FRA, LHR en CDG.

Deze luchthavens zijn uit hun voegen gebarsten dorpen die dagelijks te maken hebben met mega-vertragingen wat betreft vluchten. Eens een vlucht wordt afgelast zitten duizenden mensen gevangen op de luchthaven.

Deze luchthavens kunnen ook al jaren niet meer doen wat ze willen. FRA, AMS en LHR zitten al jaren verwikkeld in rechtszaken.
FRA kan bijna niet meer uitbreiden door dergelijke zaken ondanks het aandringen van klanten, luchtvaartmaatschappijen, die willen vliegen op FRA of mtsch die willen uitbreiden.

AMS heeft al jaren last met politieke geschillen: zowel gemeentelijk als federaal. Daar wordt het echter niet zover gedreven als hier, maar in België speelt het noord-zuid een belangrijke rol.

Locked