Aanschuiven op Zaventem: Ter Zake om 20.15
Moderator: Latest news team
Aanschuiven op Zaventem: Ter Zake om 20.15
Wie deze zomer op vakantie wil gaan met een goedkoop vliegtuigticket - de B-flightformule van Brussels Airlines - vertrekt best op tijd naar de luchthaven. De wachtrijen aan de incheckbalie zijn de laatste dagen opvallend lang. En nog opvallender is dat de wachtrij bij de duurdere tickets aanzienlijk korter is.
Hanne Decoutere ging kijken hoe klantvriendelijk de luchthaven in Zaventem is?
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... k/1.145352
Hanne Decoutere ging kijken hoe klantvriendelijk de luchthaven in Zaventem is?
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... k/1.145352
-
Robin_Bamps
Straf verhaal :
Mijn pleegvader boekt 2 weken geleden bij Brussels Airlines een retourtje Boekarest (code-share Tarom). Omdat B-Light uitverkocht is boekt hij een zitje B-Flex, hetgeen hem om en bij de 600 EUR kost.
In de booking confirmation verzonden door Brussels Airlines lees je dan :
Thank you very much for your booking. As requested we have made the following reservations :
Departure: Brussels SN5209 Th 21.JUN.2007 20:40
Arrival: Bucharest Fr 22.JUN.2007 00:25
Airport: Otopeni
Class: Business Status: OK
Codeshare - Operated by TAROM-Romanian RO0374
-------------------------------------------------------------
Departure: Bucharest SN5208 MO 25.JUN.2007 17:40
Arrival: Brussels 19:40
Codeshare - Operated by TAROM-Romanian RO0373
We wish you a pleasant journey.
Sincerely yours
Brussels Airlines
Hij verheugde zich dus reeds op een Business class seat op de Tarom A318.
Aangekomen bij de ticketing desk van Brussels Airlines was zijn verbijstering echter groot. Zelfs met de printout van de mail van Brussels Airlines in de hand, waarop tot tweemaal toe duidelijk "Business" staat, krijgt hij een Economy stoel op de Tarom vlucht. Als hij opmerkt dat er "Business" staat en hij dus recht heeft op een stoel in Business Class, krijgt hij te horen "dat hij dan maar rechtstreeks bij Tarom had moeten boeken".
Uiteindelijk zit hij dus in een Economy class stoel tussen de B-Light passagiers die veel minder betaalden en op Tarom toch dezelfde service krijgen.
Brussels Airlines, pure oplichterij ?
Misschien een hapklare brok voor TestAankoop.
Groeten, Robin Bamps.
Mijn pleegvader boekt 2 weken geleden bij Brussels Airlines een retourtje Boekarest (code-share Tarom). Omdat B-Light uitverkocht is boekt hij een zitje B-Flex, hetgeen hem om en bij de 600 EUR kost.
In de booking confirmation verzonden door Brussels Airlines lees je dan :
Thank you very much for your booking. As requested we have made the following reservations :
Departure: Brussels SN5209 Th 21.JUN.2007 20:40
Arrival: Bucharest Fr 22.JUN.2007 00:25
Codeshare - Operated by TAROM-Romanian RO0374
-------------------------------------------------------------
Departure: Bucharest SN5208 MO 25.JUN.2007 17:40
Arrival: Brussels 19:40
Codeshare - Operated by TAROM-Romanian RO0373
We wish you a pleasant journey.
Sincerely yours
Brussels Airlines
Hij verheugde zich dus reeds op een Business class seat op de Tarom A318.
Aangekomen bij de ticketing desk van Brussels Airlines was zijn verbijstering echter groot. Zelfs met de printout van de mail van Brussels Airlines in de hand, waarop tot tweemaal toe duidelijk "Business" staat, krijgt hij een Economy stoel op de Tarom vlucht. Als hij opmerkt dat er "Business" staat en hij dus recht heeft op een stoel in Business Class, krijgt hij te horen "dat hij dan maar rechtstreeks bij Tarom had moeten boeken".
Uiteindelijk zit hij dus in een Economy class stoel tussen de B-Light passagiers die veel minder betaalden en op Tarom toch dezelfde service krijgen.
Brussels Airlines, pure oplichterij ?
Misschien een hapklare brok voor TestAankoop.
Groeten, Robin Bamps.
Strange to see how all big monopolists and/or former state companies are behaving these days: Electrabel, NMBS, Brussels Airlines, De Post .even InBev.....all chasing away their customers and paving the way for the competition.
The arrogance, the lack of communication, the stinking self-satisfaction, absence of respect for the customers, the low management level is amazing.
The arrogance, the lack of communication, the stinking self-satisfaction, absence of respect for the customers, the low management level is amazing.
blight op boekarest...
Normaal kan je geen blight boeken op de codeshare-bestemmingen. Boekarest,Milan Linate,enz... Omdat de economy's van onze codeshare-partners wel met maaltijden zijn en de check-in normaal per bestemming is en dus normaal zou moeten meevallen. Zo is het ook als een pap van een codeshare-maatschappij op brussels gerebooked wordt bijna altijd in flex wordt gezet
Ikzelf reis 2 keer per maand met Bru.Air naar GVA en neem steeds de ochtendvlucht van 6.35hblackhawk wrote:Aan de b.flex balies zitten er een x-aantal mensen die amper / niets te doen hebben terwijl passagiers met b.light > 30 min (?) moeten aanschuiven ...
Meestal is het dan vrij rustig bij de incheckbalies van Bru.Air. Wachttijden nooit langer dan 10-15'.
Eenmaal heb ik gezien dat de passagiers in een lange file stonden aan te schuiven.
Ik verwacht echter wel problemen met de vakantie-uittocht. Ik hoop echt dat Bru.Air een aantal bflex desks openstelt voor blight reizigers. Zoniet zullen velen hun vlucht missen.
Ik reis vooral bflex (voor het geval een vlucht gewijzigd moet worden), maar die paar keer in blight heb ik nooit lang moeten wachten.
Ikzelf heb dus niet te klagen over Bru.Air
Voor diegene die op vakantie vertrekken: ga tijdig naar de luchthaven. De incheckbalie is slechts de eerste halte.
Vorige week stond ik een half uur aan te schuiven bij de douane en security. Voor die ene keer dat ik terug blight had
Gelukkig waren de vakantiegangers allen opgewekt en geduldig bij het wachten. Zij hadden waarschijnlijk geen Grieks vliegtuig om naar Turkije te vliegen
The verb is not paving in these cases, Jovan, it is rather carpeting here....JOVAN wrote:The arrogance, the lack of communication, the stinking self-satisfaction, absence of respect for the customers, the low management level is amazing.
..... paving the way for the competition.
- Tommypilot
Re: blight op boekarest...
Raar...de boekingen die ik al gedaan heb (op Boekarest boek ik meestal op Tarom zelf vanwege de e-ticketing) op die bestemmingen kom ik nog altijd blight en bflex uit?? (dit staat ook zo in de farebasis)ihd-fc wrote:Normaal kan je geen blight boeken op de codeshare-bestemmingen. Boekarest,Milan Linate,enz...
Robin,
Wat mij het meest verbaast, is dat uw 'pleegvader' dan in de blight "cabine" zat? Normaal als er business staat, heeft hij recht op bflex. Dit is althans met onze boekingen zo...op onze itinerary staat vermeld: "business/bflex".
Ik zou niet meteen schieten op Brussels Airlines...al ben ik er nog altijd niet zo tevreden over.
Een feit is en dat zal Brussels Airlines (als ze dit lezen) niet ontkennen...men had beter ALLE codeshare vluchten afgeschaft...(omwille van het booking class probleem, efficientie, e-ticketing, prepaids etc.)
Zeker omdat er nu toch interessante (althans als je goed op voorhand boekt) one way tarieven op Brussels Airlines beschikbaar zijn...??
Alleen jammer dat sommige maatschappijen zoals Malev niet echt zo een prijzen kunnen voorschotelen...laat ons hopen dat dit in de toekomst zal verbeteren!
Greetz,
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte