Vliegtuig verliest deur boven voetbalveld

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
giobuske

Vliegtuig verliest deur boven voetbalveld

Post by giobuske »

Vliegtuig verliest deur tijdens opstijgen in Melbourne
Met de opmerking van de autoriteiten " "Echt uitzonderlijk is het niet", zegt Peter Gibson van de veiligheidsautoriteiten"

Dat wil zeggen, af en toe iets verliezen kan geen kwaad, als je het maar niet op je kop krijgt is :? :?

peacemaker

Post by peacemaker »

Gebeurt het niet 'vaak' dat een deur van een sportvliegtuigje open vliegt tydens de vlucht? heb ik ergens gehoord, absoluut niet zeker

pilatus

Post by pilatus »

:D Wel een jaar of 8 geleden ben ik eens de rechter deur van de Pilatus Porter kwijt gespeeld tijdens de drop van valschermspringers op 13000'. Een van de springers was tijdens de exit op de RH maingear gaan staan en heeft daarbij per ongeluk de RH passagier deur ontlockt. Deze natuurlijk open net als ik in decend ging en floep weg was de deur.
Heb ze de dag erna terug gevonden tijdens de landing met de Pawnee na mijn eerste sleep van de dag. De deur lag op 250m in het verlengde van de runway net over de weg in een weide. Zijn ze gaan halen en gewoon terug aan het vliegtuig gehangen :D Was niets aan te zien.

Greetz,

DiverDriver

PiperPA19

Post by PiperPA19 »

Een half jaar geleden opende de rechterdeur toen ik in takeoff zat met een C152. No big deal, gewoon terug dichtdoen en passagier wat sussen. Trouwens, met open raam vliegen levert hetzelfde lawaai op, en een paar knopen verlies in snelheid. Toen ik PA18 vloog was het trouwens bijna standaard om de deur en het raam open te houden tijdens de vlucht.

Post Reply