Anciaux wil verbod op nachtvluchten

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

SN30952

Post by SN30952 »

Atlantis wrote:Ik denk dat SN30952 OOK teveel in de zon heeft gezeten. Beneden alle peil en ecologisch ook al totaal onverantwoord. Bovenstaande reacties zeggen genoeg.
U blijft de mensen persoonlijk aanpakken, en niet de uitspraken.
De bovenstaande reactie?
Tel daarin het aantal ikkes?
Bovendien woont niet iedereen in Brussel of omgeving, of is dat soms het centrum van de wereld?

Wat betreft de cargo: aan- en afvoer zijn bepaald niet voor de regio daar. Het is niet omdat er distributiecentra staan, dat de economie ter plaatse die goederen verwerkt.
Logistiek misschien? Maar geen verwerking. Waar zit de toegevoegde waarde? Het vervoer? Dat kan snel verplaatst worden, vraag dat maar aan DHL.

En apropos, waarom draait u dan zelf niet op voor alle kosten, en waarom moeten mensen van De Panne tot Arlon meebetalen aan uw tewerkstelling? Omdat u zelf heb beslist dat het ene parochiale luchthaven is. Maar u collecteert wel in alle parochies.
Uw kathedraal mag gerust wat kleiner :wink:

Atlantis

Post by Atlantis »

Mag ik u vragen waarom u de luchthaven parochiaal noemt?

Old Nickname - VG

Post by Old Nickname - VG »

Atlantis wrote:Mag ik u vragen waarom u de luchthaven parochiaal noemt?
mss te veel kappelekes in de luchthaven 8)

politiek begint hier ook al Lmao

dat onze vriend uit mongolië eerst maar wat stemmen probeert te halen
en dan eens begint over een luchthaven this geen playmobile of lego

en als onze walen er nog eens gaan mee moeien dan is het helemaal omzeep als het nu al zo dramatish is voor een staatshervorming wat is het dan voor de splitsing halle vilvoorden

maar bij de point dan te komen waarom niet gewoon verhuizen of niet zagen over vliegtuigen die wel de economie van belgië mooi maakt

en als we dan weer beginnen zoalms in duizenden topics hiervoor de luchthaven lag er eerst probeer gewoon eens een akkoord te sluiten en ook geen ruzie daar of hier elk de helft is het eerlijskte

gr.
lv :wink: :roll:

p.s. sorry voor de zoveelste zage post :twisted:

SN30952

Post by SN30952 »

Atlantis wrote:Mag ik u vragen waarom u de luchthaven parochiaal noemt?
parochiaal lees onder Canada. 8)

giobuske

Post by giobuske »

SN30952 wrote:Wat betreft de cargo: aan- en afvoer zijn bepaald niet voor de regio daar. Het is niet omdat er distributiecentra staan, dat de economie ter plaatse die goederen verwerkt.Logistiek misschien? Maar geen verwerking. Waar zit de toegevoegde waarde? Het vervoer? Dat kan snel verplaatst worden, vraag dat maar aan DHL.
Ik ben daar niet volledig mee eens, de vrachtvliegtuigen die landen in Brussel moeten landingsrechten betalen die afhankelijk is van het toestel en als ik me niet vergis van het gewicht, dat is een inkomen waar je niks of weinig moet voor doen. Je hebt evenveel werk als AT landt met cargo B737 of SQ landt met hun prachtige B747-400. Alles moet daarna via douane passeren die doen dat ook niet voor nix, dus dat zijn ook jobs.

SN30952 wrote:En apropos, waarom draait u dan zelf niet op voor alle kosten, en waarom moeten mensen van De Panne tot Arlon meebetalen aan uw tewerkstelling? Omdat u zelf heb beslist dat het ene parochiale luchthaven is. Maar u collecteert wel in alle parochies.
Uw kathedraal mag gerust wat kleiner
Die stelling vind ik een beetje stom, je gebruikt toch ook de luchthaven om op reis te gaan. Iedereen betaald ook voor de NMBS via belastingsgeld maar maak je daar veel gebruik van? Dat geldt hetzelfde voor kerken, die ook belastingsgeld krijgen. En zo kan je nog verder gaan.

Deze site is toch bedoeld voor mensen met passie van de luchtvaart.
Van sommige kan ik dat moeilijk zeggen als je hun uitspraak ziet. :?
Die liever de vracht zien verdwijnen uit Belgie. Wat is er mooier dan een B747 cargo toestel. :)

En als je zegt dat het voor veel milieuhinder zorgt dan lost het nix op met te zeggen dat ze niet meer mogen landen in brussel. Ze zullen dan wel ergens anders landen waar ze dan voor bijkomende milieuhinder zorgen.
Het milieuproblemen is niet een zaak dat belgie alleen moet oplossen want het gaat in zijn eigen vel snijden, het is een zaak voor op wereldvlak. :idea:

SN30952

Post by SN30952 »

giobuske wrote:En als je zegt dat het voor veel milieuhinder zorgt dan lost het nix op met te zeggen dat ze niet meer mogen landen in brussel. Ze zullen dan wel ergens anders landen waar ze dan voor bijkomende milieuhinder zorgen.
Het milieuproblemen is niet een zaak dat belgie alleen moet oplossen want het gaat in zijn eigen vel snijden, het is een zaak voor op wereldvlak. :idea:
Een moderne oplossing zou zijn een luchthaven te bouwen op een eiland buiten de kust. Havens horen toch daar?
Dat alles verbinden met supersnel vervoer zoals in Shanghai. De Maglev brengt je daar ter plaatse tegen 500kmh. Cargo hoeft perse niet zo snel.

Met zulke 500kmh treinen, kan men op Zaventem inchecken op zulke treinen en 25' later al aan de voet van de trap van een A380 staan op een luchthaveneiland buiten de Vlaamse kust.

SN_Bigbirdy

Post by SN_Bigbirdy »

SN30952 wrote:
Een moderne oplossing zou zijn een luchthaven te bouwen op een eiland buiten de kust.
Ik wil de pret niet bederven maar als ze al moord en brand schreeuwen over domme windmolens die het zicht zogenaamd bederven op enkele kilometers buiten de kust, zie ik het nog niet snel gebeuren dat er zo effekes een nieuwe (lucht)haven buiten de kust wordt aangelegd....

Grtz,
Simon
If you can count the blades of my engines while they work, you are too close to be save
My pictures @ Jetphotos.net: http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=10039

Atlantis

Post by Atlantis »

SN30952 wrote:
giobuske wrote:
Een moderne oplossing zou zijn een luchthaven te bouwen op een eiland buiten de kust. Havens horen toch daar?
Dat alles verbinden met supersnel vervoer zoals in Shanghai. De Maglev brengt je daar ter plaatse tegen 500kmh. Cargo hoeft perse niet zo snel.

Met zulke 500kmh treinen, kan men op Zaventem inchecken op zulke treinen en 25' later al aan de voet van de trap van een A380 staan op een luchthaveneiland buiten de Vlaamse kust.
Keep on dreaming. Hetzelfde idee hadden ze in Nederland, ik veronderstel dat je "idee" daarvan komt, en ook daar zijn ze vanaf gestapt. Veel te moeilijk, veel te duur en een heel pak protest tegen het feit dat er constant treinen af en aan zouden gaan rijden en dit dag en nacht.

Ten tweede is de Noordzee de drukst bevaarde waterweg ter wereld.

Is het nu zo moeilijk om alles te laten zoals het is en gewoon terug te gaan naar de situatie voor de politiek zich ging mengen? Voor die tijd waren er meer frequenties en vlogen er meer lawaaierige toestellen dan heden.

Zouden wij dan, als belastingbetaler, nog eens moeten dokken voor een nieuwe luchthaven, spoorverbindingen, wegen, enz? Ik denk het niet.
We hebben een prachtige infrastructuur die nog niet ten volle wordt benut. Laat ons die gebruiken ipv het zoveelste ballonnetje op te laten.

SN30952

Post by SN30952 »

Atlantis wrote:Ten tweede is de Noordzee de drukst bevaarde waterweg ter wereld.
Natuurlijk als je het zo stelt. Maar een eiland bouwt men best in ondiepe waters. En daar varen weinig schepen. Er liggen daar heel wat zandbanken, waar iets mee te doen is. Bovendien sprak ik niet over territoriale waters. Maar van een luchthaveneiland buiten de Vlaamse kust.
In internationale waters, het zou een internationale samenwerking zijn, privaat en publiek, wel te verstaan.

En niet uit de beurs van de belastingbetalers.
Betaald door wie de haven gebruikt, zowel passagiers als cargo.

U wist waarschijnlijk dat de Vlamingen de grootste eilandenbouwers zijn van de wereld. Ze spoten zand op voor de luchthavens van Hong Kong en Macau. En we kunnen er nog noemen.
Het is dus niet zo gek.

Van een lid met avatar, Atlantis, had ik verwacht, dat u het eilandidee goedgestemd zoudt zijn.

Atlantis (Greek: Ἀτλαντὶς νῆσος, "Island of Atlas") is the name of a legendary island first mentioned in Plato's dialogues; Atlantis sank into the ocean "in a single day and night of misfortune."
Het is misschien daarom, Atlantis, dat u mijn eilandidee zo ongenadig kelderde? Ik was nochtans bereid de luchthaven Atlantis te noemen. :wink:

JOVAN

Post by JOVAN »

SN30952 wrote:
Atlantis wrote:Ten tweede is de Noordzee de drukst bevaarde waterweg ter wereld.
Natuurlijk als je het zo stelt. Maar een eiland bouwt men best in ondiepe waters. En daar varen weinig schepen. Er liggen daar heel wat zandbanken, waar iets mee te doen is. Bovendien sprak ik niet over territoriale waters. Maar van een luchthaveneiland buiten de Vlaamse kust.
In internationale waters, het zou een internationale samenwerking zijn, privaat en publiek, wel te verstaan.

U wist waarschijnlijk dat de Vlamingen de grootste eilandenbouwers zijn van de wereld. Ze spoten zand op voor de luchthavens van Hong Kong en Macau. En we kunnen er nog noemen.
Het is dus niet zo gek.

Van een lid met avatar, Atlantis, had ik verwacht, dat u het eilandidee goedgestemd zoudt zijn.

Atlantis (Greek: Ἀτλαντὶς νῆσος, "Island of Atlas") is the name of a legendary island first mentioned in Plato's dialogues; Atlantis sank into the ocean "in a single day and night of misfortune."
Het is misschien daarom, Atlantis, dat u mijn eilandidee zo ongenadig kelderde? Ik was nochtans bereid de luchthaven Atlantis te noemen. :wink:
This must be Bertjen the Mongolian !!!!

.

SN30952

Post by SN30952 »

JOVAN wrote:
SN30952 wrote:

Het is dus niet zo gek.

This must be Bertjen the Mongolian !!!!.
They must probably be family. I have not much doubts, because your Chinese colleagues get their visa for Holland in 1 week maximum. Are they from Inner Mongolia, so they must relate very well with you? :evil:

SN30952

Je moet het ook eens proberen

Post by SN30952 »

Wanneer ik vandaag dingen lees, die nog niet zo lang als totaal onmogelijk werden geacht, dan vind ik mijn eilandidee misschien prematuur, maar niet helemaal irreeel.
US researchers have successfully tested an experimental system to deliver power to devices without the need for wires.

The setup, reported in the journal Science, made a 60W light bulb glow from a distance of 2m.

"There is nothing in this that would have prevented them inventing this 10 or even 20 years ago," commented Professor Sir John Pendry of Imperial College London who has seen the experiments.

"But I think there is an issue of time. In the last few years we have seen an exponential growth of mobile devices that need power. The power cable is the last wire to be cut in a wireless connection."

Wel ik wacht al zo lang.....there is an issue of time.
Niet dat ik verwacht, dat sommige lezers en schrijvers in dit Forum, enige energie steken in de lectuur van the journal Science, vermits ze nog druk bezig zijn de hoofdtijden in te studeren, maar tijdens mijn lectuur daar, viel mijn oog op een artikel, dat de mol besprak. En ik dacht, van die heb ik lang niet(s) meer gehoord.
Hier is het artikel, totally :offtopic: , inderdaad, maar gun me dat pleziertje: No sex, smaller brains
Je moet het ook eens proberen, Jovan, vooraleer je bij 80% verzeild raakt, aanbelandt dus.

giobuske

Post by giobuske »

Voila de mensen van air libre kunnen op reis voor nix op kosten van de belastingbetaler. Thx Landuyt. Als ze dit maar goed op hun belastingsbrief zetten aanslagjaar 2007. En als ze zo verder gaan kunnen ze ook hun werkloosheidsuitkering op invullen als de luchthaven weg is.

Landuyt geeft extra vakantiegeld aan rijke stinkerds

giobuske

Post by giobuske »

Toch voorlopig geen vakantie geld voor de rijke stinkerds ofwel is landuyt aan het liegen met komende verkiezingen om niet te veel gezichtsverlies te lijden

Landuyt ontkent betaling boete van 50 000 euro

teddybAIR

Post by teddybAIR »

Hilarisch noem ik dit allemaal! Nu moet je bijgevoegd artikel eens lezen. Daar staat een leuke passage in:

"Air Libre Brussel ziet enkel verlichting voor iedereen als op korte termijn alle nachtvluchten tussen 23.00 en 07.00 uur volledig worden afgebouwd en er een plafond komt voor het aantal dagvluchten van 200.000 vliegbewegingen, zoals in Parijs-Orly."

Natuurlijk, en laat ons dan meteen ook afspraken voor Brussel-Noord: maximum 5 treinen op maandag, 2 op dinsdag, geen op woensdag namiddag, 5 op donderdag, 2 op vrijdag en geen in 't weekend. Ook de autostrades mogen van mij dan gesloten worden tussen 23.00 en 07.00 uur.

Bovendien, om even consistent te blijven, kunnen we deze trend doortrekken naar alle inspanningen die er gedaan worden om het broeikaseffect tegen te gaan: ik stel voor dat we afwisselend Vlaanderen en Wallonië een dag zonder stroom zetten...Brussel krijgt dan om de drie dagen stroom natuurlijk (opmerking: 2/3e van die stroom moet dan van Vlaanderen komen natuurlijk, 1/3e van Wallonië).

Jaja, ik denk dat ik met bovenstaande initiatieven heel populair zou zijn! Komaan mensen, blijf toch met je twee voeten op de grond (ongepaste beeldspraak :lol: ) en gebruik de luchthaven voor wat ze gemaakt is. Bovendien verbeterd de technologie dag in dag uit, dus ik verwacht dat de problemen aan de bron zullen aangepast worden (bijv: minder lawaaierige vliegtuigen)

Enfin, gewoon maar om te zeggen dat ik 9 op de 10 argumenten van Air Libre of andere actiegroepen ronduit belachelijk vindt!

Om nu helemaal volledig en objectief te zijn voel ik me wel verplicht om tevens volgende opmerking te maken: het argument van de tegenpartij van deze actiegroepen dat "deze mensen goedkoop hun huis kochten en nu klagen" volgens mij (mijn bescheiden mening) volledig uit de lucht gegrepen (2e misplaatste woordspeling) is: de prijzen van gronden en huizen zijn zeker niet van de goedkoopste te noemen: Vlaams-Brabant hoort bij de duurste regio's van België en de regio rond de luchthaven is binnen Vlaams-Brabant zeker niet de goedkoopste.

Voilà, ik heb ook eens mijn hart gelucht.

Mvg,
bAIR

SN30952

Post by SN30952 »

teddybAIR wrote:ik stel voor dat we afwisselend Vlaanderen en Wallonië een dag zonder stroom zetten...Brussel krijgt dan om de drie dagen stroom natuurlijk (opmerking: 2/3e van die stroom moet dan van Vlaanderen komen natuurlijk, 1/3e van Wallonië).
Voilà, ik heb ook eens mijn hart gelucht.
Mvg,
bAIR
Die is goed, zeg.
En het Internet alleen laten funktioneren op dag dat er geen stroom is....
Allen naar de taalgrens, en een lange kabel kopen om net over de grens in te pluggen. :thumbsup2:
En zo meteen :locked:

blackhawk

Post by blackhawk »

Och, de mensen in de buurt van Leuven (Herent end.) klagen nu ook omdat de baan 07R gebruikt werd om op te stijgen en wijten dit aan het spreidingsplan ... Laat het nu toch toevallig wel een goede oostenwind geweest zijn die dagen (heb het zelf ondervonden op de fiets).

Trouwens, knuffelbeer, goed idee om die autostrades te sluiten, trek dat misschien wel door naar staatsbanen in het algemeen, kan ik ook rustig slapen! Die mensen klagen van vliegtuigen, maar hoeveel moeten er dagelijks duizenden passerende wagens aanhoren en daar wordt geen aandacht aan geschonken.

Hier komen regelmatig vliegtuigen over, zeker als ze op de 02 landen en er opgestegen wordt via de 07R, ik klaag er niet van, mijn ouders ook niet. De buren vinden het dan weer hinderlijk als er ene overvliegt maar kunnen leven met het geluid van de staatsbaan, waar ik dan weer niet mee kan leven.

Waarom niet doen zoals in Nederland? Daar gaan ze (als test) slaapkamers uitrusten met een anti-geluid systeem, later het ganse huis en tuin, en in de verre toekomst de landingsbanen zodat het geluid "geneutraliseerd" wordt. Ipv al dat geld aan die rechtszaken te besteden hadden ze beter daar geld in gestoken.

Eigenlijk kan je dat spreidingsplan vergelijken met sluipverkeer: vroeger reden de mensen mooi op de grote banen naar hun bestemming, de vliegtuigjes deden dat ook = minder mensen hebben er last van. Nu nemen de bestuurders graag een sluipweg en passeren daardoor woonkernen en bezorgen de bewoners veel overlast. Dus dubbel zoveel mensen hebben overlast: die op de grote wegen en op de kleine wegen. Juist hetzelfde als bij de airplanes: meer mensen hebben er last van door ze te spreiden ... .
Last edited by blackhawk on 08 Jun 2007, 20:54, edited 1 time in total.

tangolima

Post by tangolima »

Hello,

Ik vind ge weet dat ge dicht bij een luchthaven woont en ja als ge er last van hebt moest ge er maar nie gaan wonen :wink: EIGEN SCHULD DIKKE BULT :lol:

Greetings,
Kristof

SN30952

Feiten, tangolima...

Post by SN30952 »

tangolima wrote:Hello,
Ik vind ge weet dat ge dicht bij een luchthaven woont en ja als ge er last van hebt moest ge er maar nie gaan wonen :wink: EIGEN SCHULD DIKKE BULT :lol:
Greetings,
Kristof
Het bewijs in de stembussen: ( Uittreksel De Standaard: 06/11)
De radicalisering aan Franstalige kant belooft ook voor een oplossing van dat andere probleem in de regio, de geluidshinder rond de luchthaven van Brussel. De MR-FDF roept het hardst om de afschaffing van het spreidingsplan, maar CDH en Ecolo doen daar niet voor onder.
Spirit, de partij van de architect van het plan, Bert Anciaux, gaat samen met de SP.A achteruit.
In het sterk verfranste kanton Zaventem (met Zaventem, Hoeilaart, Kraainem, Overijse, Steenokkerzeel, Wezembeek-Oppem) wordt de MR, die al de grootste was, nog groter (22%, bijna 2% erbij).

En wie zijn die MR stemmers?
Of is het einde van Zaventem is een stap nader.... via deze stembusgang.
Red "Vlaams" Brabant, verhuis de luchthaven?

giobuske

Post by giobuske »

nix red vlaams brabant, RED de luchthaven, Red de jobs, Red de economie. RED de ijzeren vogels

Post Reply