Het leven zoals het is: Luchthaven

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Novastar

Post by Novastar »

Wat mij vooral opviel is die man van de Lost & Found... het zag er echt naar uit dat die niks beters te doen had dan daar te spelen met die pendule, en ondertussen zelf de telefoon niet opnam.

De programmamakers zullen het ook wel gemerkt hebben daar ze een 2-tal keer ingezoomd hebben op de rinkelende telefoon terwijl hij daar zat te niksen :-)

Toch geen goed voorbeeld if you ask me

Moon

Post by Moon »

..
Last edited by Moon on 23 Jun 2007, 18:08, edited 1 time in total.

rut-her

Post by rut-her »

Novastar wrote:Wat mij vooral opviel is die man van de Lost & Found... het zag er echt naar uit dat die niks beters te doen had dan daar te spelen met die pendule, en ondertussen zelf de telefoon niet opnam.

De programmamakers zullen het ook wel gemerkt hebben daar ze een 2-tal keer ingezoomd hebben op de rinkelende telefoon terwijl hij daar zat te niksen :-)

Toch geen goed voorbeeld if you ask me
Ik werk ook bij l&f en ik herinner me nog goed dat Georges nog een hele week met die pedule heeft zitten spelen. Hij had duidelijk zijn speelgoed gevonden.

Over die telefoon: die rinkelt ongeveer om de minuut. En er is nog heel veel ander werk ook. Toen Georges met die pendule bezig was, waren er nog 2 andere mensen aanwezig. En als zij het te druk hadden om de telefoon op te nemen, dan blijft die rinkelen. En wanneer ze geen antwoord krijgen, zullen ze later nog wel eens terugbellen...

Greetz,
Rutger

Jense

Post by Jense »

Robin_Bamps wrote:Tom D'Haenens is een Belgische topfotograaf die instond voor foto's voor onder meer Marlboro, American Airlines, American Express, Arcelor, Jeep, KBC, Mercedes-Benz en jarenlang privéfotograaf was van de Belgische koninklijke familie.

Dat krijg je in de beschrijving van de uitgever (Lannoo) te lezen. Terwijl de zielepoot niet eens zijn posterke mocht laten zien aan de Prins en ook geen foto airside mocht maken bij het boarden... Waarschijnlijk bij het Paleis een even geïrriteerde indruk achtergelaten als bij een deel van de HLZHI kijkers?
"De zielepoot zijn posterke" is van kwaliteit en fotografisch inzicht van zéér hoogwaardige kwaliteit. Ik denk dat de reden waarom "de zielepoot zijn posterke niet mocht laten zien" eerder bij het communautaire dan bij het fotografische gezocht moet worden... Maar tot zover mijn bijdrage over ons koningshuis (de tolerantie omtrent dit onderwerp is vrij gevoelig hier).
Robin_Bamps wrote:En 55 euro voor dat boekske ? Nee bedankt, de enige "emotie" die dat bij me opwekt is verbijstering...
Zelf heb ik het boek gekocht. Als luchtvaartliefhebber en sympathisant van Brussels Airport is dit een niet te missen exemplaar. Ik spreek niet over de persoonlijkheid "Tom D'Haenens", maar, wederom, wel over de fotografische kwaliteit en de prestatie. En die is, laten we eerlijk zijn Robin, TOP.
Robin_Bamps wrote:Please Johan, red deze langverwachte maar tegelijk zeer zwakke reeks Luchthaven voor het te laat is!
Ik ga verregaand akkoord met uw doordachte analyse, maar wederom: als luchtvaartliefhebber moeten we ons gelukkig prijzen met het feit dat er al achter de schermen gekeken mag worden...
Robin_Bamps wrote:Sidenote: terwijl in de vorige reeksen regelmatig buitenlandse airlines aan bod kwamen (o.a. Biman en RAM), hebben we tot nu toe (op het missen-intermezzo bij OA na) nog maar enkel SN/VEX in beeld gekregen...
Toch één punt waarbij we het voor 99 % akkoord zijn. Brussels Airport heeft veel meer te bieden dan die tweederangsairline...

JM

Post by JM »

Robin_Bamps wrote:Tom D'Haenens is een Belgische topfotograaf die instond voor foto's voor onder meer Marlboro, American Airlines, American Express, Arcelor, Jeep, KBC, Mercedes-Benz en jarenlang privéfotograaf was van de Belgische koninklijke familie.

Dat krijg je in de beschrijving van de uitgever (Lannoo) te lezen. Terwijl de zielepoot niet eens zijn posterke mocht laten zien aan de Prins en ook geen foto airside mocht maken bij het boarden... Waarschijnlijk bij het Paleis een even geïrriteerde indruk achtergelaten als bij een deel van de HLZHI kijkers ?

En 55 euro voor dat boekske ? Nee bedankt, de enige "emotie" die dat bij me opwekt is verbijstering...

Groetjes, Robin Bamps.
Nochthans is hij een hele sympathieke kerel ! We hebben hem genoeg zien passeren bij ons !
En als je het mij vraagt is hij niet de zielepoot maar wel het protocol van het koningshuis, maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening. Als je het boek eens zou bekijken zou je weten waarom het zo duur is, het is een boek van Lannoo en die hun uitgaves zijn altijd duurder maar zéér mooi afgewerkt ! Niet enkel de foto's staan erin maar ook hele beschrijvingen van alle processen en taken van verschillende mensen en afdelingen.
Ten tweede is het een goed middel om de luchthaven eindelijk eens in een positiever daglicht te stellen, met al die mizerie rond lawaaioverlast etc,...

Greetz,
JM

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

Jense wrote:Ik denk dat de reden waarom "de zielepoot zijn posterke niet mocht laten zien" eerder bij het communautaire dan bij het fotografische gezocht moet worden...
Prins Filip is Prins van alle Belgen, dus als Tom D'Haenens nu Vlaming, Brusselaar of Waal is, is mijns inziens nóg minder relevant...

Groetjes, Robin Bamps.

PS: Ik heb nooit een uitspraak gedaan over de kwaliteit e.d. van de foto's (heb het boek niet
en het interesseert me ook niet als dusdanig, dus ga ik daarover geen oordeel vellen), maar over de présence van de man in de reeks...

Kaninchen87

Post by Kaninchen87 »

Gewoon eventjes terzijde, misschien wisten jullie het al...

Maar (vanaf??) volgende week 2 keer luchthaven: 1 keer op dinsdag (in plaats van Kaat en Co, om 20.45h) en 1 keer op donderdag (de vertrouwde afspraak :wink: )

Groetjes,
Elke

TWA

Post by TWA »

The new season of airport is so boring, and totally lost my interest... I even forget to watch.

pijaleu

Post by pijaleu »

"Ik denk dat de reden waarom "de zielepoot zijn posterke niet mocht laten zien" eerder bij het communautaire dan bij het fotografische gezocht moet worden."

Volgens mij was het gewoon omdat hij er niet bij vermeld had dat er een camera dat zou filmen.
Heb ji Prins Flupke de ijskegel niet met zijn vinger zien wijzen naar de camera. Hij is blijkbaar cameraschuw.
Ach ja, het komt toch nooit meer goed met ons vorstenhuis (wat je letterlijk mag nemen, zo'n koude persoonlijkheden).

Tommypilot

Post by Tommypilot »

Robin_Bamps wrote: PS: Ik heb nooit een uitspraak gedaan over de kwaliteit e.d. van de foto's (heb het boek niet
en het interesseert me ook niet als dusdanig, dus ga ik daarover geen oordeel vellen), maar over de présence van de man in de reeks...
Ik vond zijn "présence" nog vrij goed meevallen...ok misschien wat impulsief maar dat zijn we allemaal wel eens neem ik aan? (in of buiten het luchthavengebouw...)

Zijn foto's blijven mij wel bekoren...kwalitatief zeer goed EN gedurfd!

Groetjes,
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

JAF 23

Post by JAF 23 »

Robin_Bamps wrote:
Dat krijg je in de beschrijving van de uitgever (Lannoo) te lezen. Terwijl de zielepoot niet eens zijn posterke mocht laten zien aan de Prins en ook geen foto airside mocht maken bij het boarden... Waarschijnlijk bij het Paleis een even geïrriteerde indruk achtergelaten als bij een deel van de HLZHI kijkers ?

En 55 euro voor dat boekske ? Nee bedankt, de enige "emotie" die dat bij me opwekt is verbijstering...
Kom kom, nu ook niet overdrijven hé. 55€ is om te beginnen niet het einde van de wereld voor een mooi fotoboek dat normaal gezien iedereen die iets met luchtvaart temaken heeft zou moeten interesseren.

En zielepoot? Dat vind ik zwaar overdreven, want als je die man daarop aanvalt, dan val je ook alle spotters aan (zoals je zelf ook een bent), want heeft hij meer gedrevenheid of nut dan jullie of omgekeerd? (Ik wens hier niemand aan te vallen, probeer gewoon een punt duidelijk te maken.)

Greetzz

AirFred

Luchthaven 3

Post by AirFred »

Hey,

De eerste uitzendingen van de nieuwe reeks waren wa flets. Weet iemand of die fotograaf in elke aflevering gaat opdagen?
Ik zal blij zijn als Redcap Johan terug verschijnt. Dat was in de vorige reeksen altijd spannend. Die heeft een enthousiasme dat aanstekelijk werkt. Ik wou ooit de luchtvaart-piste helemaal verlaten..... "geen toekomst". Toen ik Redcap Johan bezig zag had ik zo de goesting terug te pakken, 'n goeie zaak achteraf bekeken... :-)
Komen er ook nog andere maatschappijen dan Brussels Airlines aan bod?
Ze zouden ook es moeten meevliegen en op de bestemmingen filmen... :-)

groetjes,

Sabena320

Post by Sabena320 »

Vanavond de laatste aflevering voor de zomer om 20:45. Vanaf donderdag begint men terug met de herhaling van reeks 1, weeral... :wink:

Tommypilot

Post by Tommypilot »

Voor diegenen die geïntresseerd zijn:

Fotograaf Tom D'Haenens in actie:

http://i126.photobucket.com/albums/p117 ... TTcopy.jpg

Mijn excuses voor de Copyright.

Greetz,
Last edited by Tommypilot on 05 Jun 2007, 22:22, edited 1 time in total.
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

rut-her

Post by rut-her »

:D :D Machtige foto Tommy !! :D

Het einde was wel mooi: boven de vliegtuigen in approach vliegen of naast de vliegers in takeoff, dat moeten prachtige shots geweest zijn. Ook die voorlaatste foto van AA 763 in takeoff op 02 met mooi de basiliek van koekelberg eronder :D

Mooie montage VRT :)

Greetz,
Rutger

rut-her

Post by rut-her »

btw, kent er iemand dat liedje dat gebruikt is tijdens de beelden van die helicoptervlucht helemaal op het einde van de uitzending ?

Greetz,
Rutger

Benighted

Post by Benighted »

rut-her wrote:btw, kent er iemand dat liedje dat gebruikt is tijdens de beelden van die helicoptervlucht helemaal op het einde van de uitzending ?
Als ik mij het nummer tijdens de aflevering gisteren nog goed kan herinneren, zou dit het volgende moeten zijn: Hans Zimmer - Chevaliers De Sangreal uit de film The Da Vinci Code

rut-her

Post by rut-her »

Benighted wrote:
rut-her wrote:btw, kent er iemand dat liedje dat gebruikt is tijdens de beelden van die helicoptervlucht helemaal op het einde van de uitzending ?
Als ik mij het nummer tijdens de aflevering gisteren nog goed kan herinneren, zou dit het volgende moeten zijn: Hans Zimmer - Chevaliers De Sangreal uit de film The Da Vinci Code
thanks!

Greetz,
Rutger

CTBke

Post by CTBke »

hi all,

zou een terug de reeks uitbrengen op DVD? of is dat weer niet mogelijk

grtz
Citybird
The flying dream

Omikros

Post by Omikros »

Wanneer beginnen de nieuwe afleveringen dan terug? Want vanaf vandaag herhalen ze weer de oude afleveringen...

Post Reply