Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)
Het lijkt wel of Brussels Airlines meer technische problemen heeft dan de eerste de beste 'turkse airline' van maanden geleden.
Als ze zo verder gaan, komen ze nog op een zwarte lijst.
Scheelt er wat met het onderhoud?
Zoveel pannes waren we eertijds niet gewoon.
Een emergency landing was toen een zeldzaamheid. Toestel Brussels Airlines maakt noodlanding op Frankfurt
Tja, die 250 passagiers aan boord zijn symptomatisch voor het gebrek aan kennis van journalisten als het op luchtvaart (en jammergenoeg vele andere domeinen) aankomt...
Voor de rest lijkt het wel alsof sinds enkele jaren elke lijnvlucht die om god-weet welke banale reden afwijkt van haar route tussen A naar B en een ongeplande tussenlanding maakt in C, meteen als NOODLANDING moet gelabeld worden, terwijl het gelukkig vaak om een doodnormale voorzorgslanding gaat.
Waarom hier meer meldingen over gemaakt worden dan vroeger? Zouden daar de overvloed aan publieke internet fora en de veel snellere nieuwsverspreiding niet voor een heel groot deel tussen zitten?
Dit soort gebeurtenissen is slechts nieuws, als men het zeer snel kan brengen en voor zover dergelijke kleinigheden niet tot accidenten leidden, kwamen ze vroeger pas veel later, te laat of zelfs helemaal niet ter ore van schrijfgrage journalisten...
tolipanebas wrote:Tja, die 250 passagiers aan boord zijn symptomatisch voor het gebrek aan kennis van journalisten als het op luchtvaart (en jammergenoeg vele andere domeinen) aankomt...
Er scheelt dus niks aan de toestellen, alleen maar wat aan de voorlichting van BruAir?
Is me dat een opluchting.
hey mannen, ik zat zondag in frankfurt te wachten op mijn terugvlucht naar brussel en ik heb toevallig de avro met brandweerwagens erachter kunnen fotograferen.
de gazetten... een voorzorgslanding is algauw een noodlanding en van een noodlanding maken ze al liever een crash. Verleden week ook iets opgevangen in het nieuws over een toestel dat een noodlanding moest maken door een defect hydraulisch systeem. Uiteindelijk bleek het dan een klein lekske te zijn in één van de drie systemen. Hoe dikwijls zou dat niet voorvallen. Zelf mekanieker zijnde, toch één keer per week op één van de vliegtuigen op de lijn.
CTBke wrote:hey mannen, ik zat zondag in frankfurt te wachten op mijn terugvlucht naar brussel en ik heb toevallig de avro met brandweerwagens erachter kunnen fotograferen.
vanachter dus bij de rode brandweerwagens
jawadde, da is de eerste Avro met 'staanplaatsen'-systeem! Daarmee dat die journalist daar meteen 250 pax van maakte!
Uiteindelijk bleek het dan een klein lekske te zijn in één van de drie systemen. Hoe dikwijls zou dat niet voorvallen. Zelf mekanieker zijnde, toch één keer per week op één van de vliegtuigen op de lijn.
Inderdaad regelmatig.
Vandaag zelfs nog gemerkt, de vraag is dan alleen hoe GROOT is het lek en MOET het direct 'gefikst' worden of kan het wachten tot de avond. In de meeste gevallen is het lek zo klein dat het makkelijk uitgesteld kan worden tot waneer het desbetreffende toestel zijn laatste vlucht van die dag heeft gemaakt of tot wanneer er een vervangend toestel is gevonden (wel geen dagenlang natuurlijk).
Het zou toch tof zijn dat de pers eens wat beter geïnformeerd zou zijn wat er met vliegtuigen zoal kan gebeuren... Ik herinner me nog de "noodlanding die Virgin Express diende te maken in Moskou met de 747." Of de near miss in LHR 'een jaar na datum'. Dan pas leerde ik wat men met het "laatste" nieuws echt wel bedoelde...
kritisch blijven mensen !
P.
tolipanebas wrote:Tja, die 250 passagiers aan boord zijn symptomatisch voor het gebrek aan kennis van journalisten als het op luchtvaart (en jammergenoeg vele andere domeinen) aankomt...
Voor de rest lijkt het wel alsof sinds enkele jaren elke lijnvlucht die om god-weet welke banale reden afwijkt van haar route tussen A naar B en een ongeplande tussenlanding maakt in C, meteen als NOODLANDING moet gelabeld worden, terwijl het gelukkig vaak om een doodnormale voorzorgslanding gaat.
Waarom hier meer meldingen over gemaakt worden dan vroeger? Zouden daar de overvloed aan publieke internet fora en de veel snellere nieuwsverspreiding niet voor een heel groot deel tussen zitten?
Dit soort gebeurtenissen is slechts nieuws, als men het zeer snel kan brengen en voor zover dergelijke kleinigheden niet tot accidenten leidden, kwamen ze vroeger pas veel later, te laat of zelfs helemaal niet ter ore van schrijfgrage journalisten...