Het leven zoals het is: Luchthaven

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
redcapjohan

Post by redcapjohan »

Hey Alex,

Juiste cijfers heb ik niet. 't Lijkt me dat we op 75 à 80 % van de luchthaven-aktiviteit ten tijde van Sabena zitten. Omdat ondertussen de A-pier erbij gekomen en er dus meer capaciteit is geeft dat het gevoel dat we maar de helft van de vroegere drukte hebben :)
Vroeger konden alleen 3-taligen na verschillende luchtvaart-jobs redcap worden. Ondertussen blijft de vereiste van 3-taligheid, maar hoef je niet noodzakelijk allerlei andere jobs gedaan te hebben. 't Klopt dat Flightcare de laatste tijd nogal wat piloten als redcap heeft aangenomen, er zijn er daarvan natuurlijk alweer 'n aantal vertrokken om elders te gaan vliegen. Dus ik weet niet of in de toekomst nog veel piloten zullen worden aangenomen... omdat die zo snel weer verdwijnen :)
Als het je interesseert: Flightcare zoekt momenteel naar nieuwe redcaps, spread the word :)
Als je nog iets wil weten, vuur je vragen maar af :wink:

Johan

Johan V

Oh, wow!

Post by Johan V »

Dag Redkap Johan, ik kijk elke donderdag naar 'het leven zoals het is' en ik heb u gezien! fantastisch! Ik ben blij te horen dat ze hetzelfde gaan doen met SN Brussels airlines!
Spijtig genoeg dat Sabena er niet meer is :cry:

ciao! tot de volgende!

redcapjohan

Re: Oh, wow!

Post by redcapjohan »

Hey Johan,

Leuk dat je 'n trouwe fan van HLZHI bent. De opnames van reeks 3 zitten er juist op en de nieuwe serie gaat natuurlijk over veel meer gaan dan SN BruA... :) Er komen nieuwe personages, nieuwe maatschappijen en tal van nieuwe situaties... :D
Je zal wel nog 'n paar maand geduld moeten hebben, de vrt is nog vollop aan 't monteren.
Over reeks 4 is nog niks geweten :wink:

groetjes, Johan.

KristofColumbus

Post by KristofColumbus »

het interview was inderdaad zeer aangrijpend, daarom vond ik het ook niet echt passen dat emotionele momenten in het interview abrupt onderbroken werden door het dagelijkse leven op zaventem...
Inderdaad, en de muziek die erondergemixt wordt is ook niet meer van deze tijd...en soms ronduit slecht passend.

mvg Kris

Atlantis

Post by Atlantis »

Voila, daarmee hebben we vanavond de laatste aflevering gehad. Na zoveel jaar blijft het je steeds iets doen omdat je er jaren hebt gewerkt en opnieuw collega's op TV ziet.

Zoals ze ook in deze laatste aflevering zeiden: laat ons een positieve nostalgie aan Sabena overhouden, het was een mooie tijd die we er gehad hebben.

Maureen

Post by Maureen »

Atlantis wrote:Voila, daarmee hebben we vanavond de laatste aflevering gehad. Na zoveel jaar blijft het je steeds iets doen omdat je er jaren hebt gewerkt en opnieuw collega's op TV ziet.

Zoals ze ook in deze laatste aflevering zeiden: laat ons een positieve nostalgie aan Sabena overhouden, het was een mooie tijd die we er gehad hebben.
Inderdaad...
ik heb me tijdje geleden geregistreerd... wist niet meer dat er nog een forum bestond na het verdwijnen van de site Sabeniens...

Ik moet toegeven dat ik graag meegewerkt heb aan die 5 jaar later, laatste aflevering... het was een mooi afsluiten. Maar toen realiseerde ik me toch dat je dat nooit "helemaal" kan afsluiten. De nacht na de opnames ervan heb ik tegen mijn verwachtingen in, bijna geen oog dichtgedaan...Het blijft je iets doen.
Vandaar dat ik geloof dat 't Sabenien-zijn iets is voor het leven !

Maar wel met een gezonde nostalgie dan ! Wat ik ongelooflijke klasse vind, nu achteraf bekeken, is dat wij dat zo mooi gedaan hebben allemaal daar toen... geen agressie, geen stukken-maken, geen wantoestanden...
alleen heel sereen en heel ontroerend samenzijn die laatste dagen...
Hetgeen knap en uniek was aan Sabena, waren zijn "mensen" !

grtz,
Maureen, (uit de laatste aflevering)
The Sky was NOT my limit...But its memories will warm my heart forever...

Atlantis

Post by Atlantis »

Hey Maureen,

Gelijk heb je. Het is allemaal sereen gebleven ook al waren er wilde gedachten om toch iets te doen. Gelukkig werden deze niet uitgevoerd.

Het verwonderde mij dat het mij na 5 jaar nog altijd zo kon pakken. Ik zag precies een film voor mijn ogen rollen over de tijd die ik er heb doorgemaakt met mijn fantastische collega's en dit van alle rang of stand of departement.

Sabenien blijf je voor het leven.

Maureen

Post by Maureen »

Juist !
Het was puur kippevel, die aflevering, en iets om te bewaren.
Daar was het ook mooi om zien, dat ongeacht de afdeling waar de mensen werkten, piloten, cabin crew, handling, technics... iedereen hoorde die dagen echt samen, en iedereen had hetzelfde verlies en verdriet.
Men zei me: het waren geen metaalarbeiders, en daarom is er niets stukgemaakt... Maar dat klopt niet; het waren arbeiders en bedienden samen. Er was geen onderscheid in het verlies.

We hielden gewoon van het bedrijf, en hebben het met veel klasse losgelaten... Dat moet men ons toch nageven !

Niemand kan dat trouwens echt vatten, dat we zo emotioneel betrokken waren.
Nu ik in andere branche werk, voel ik dat zelf ook zo aan.
Ik zou geen traan laten, moest mijn huidige werkgever morgen de boeken toe doen... Ook al werk ik hier ook heel graag en heb ik superleuke collega's ook hier;...

grts
maureen
The Sky was NOT my limit...But its memories will warm my heart forever...

Sabena320

Post by Sabena320 »

Is er al een datum bekend van de start van de nieuwe reeks? :D

Omikros

Post by Omikros »

Wat me het meest 'gepakt' heeft bij die aflevering is het feit dat al die Sabeniens de moed niet opgaven. In plaats van te verdwijnen en in een hoekje neer te zakken, gingen ze allen samen rond een vliegtuig staan en toonde ze aan elkaar hun liefde voor Sabena... Zoals maureen zegt is er geen geweld gebruikt of iets dat daar op lijkt. Als je naar faillissementen kijkt van andere bedrijven, dan zijn er altijd wel rellen of luidroepende mensen te zien die denken de situatie te kunnen verhelpen.

Bij Sabena wilde men maar een ding, namelijk nogmaals bewijzen wat voor een prachtig en enthousiast team Sabena al die jaren staande heeft gehouden. De Sabeniens zijn in mijn ogen de helden van de Belgische luchtvaart.

Omikros

Post by Omikros »

wanneer komt het op TV? ik dacht maart 2007, maar dat was blijkbaar een vergissing...

Phatius

Post by Phatius »

Volgens de laatste info, zouden er 7 afleveringen gepland staan voor uitzending vanaf 26 april. En ik denk dat er 2 afleveringen per week zouden uitgezonden worden, maar dit is niet bevestigd.

Hopen maar dat ze er snel komen!!!

Phatius

Malaysia

Post by Malaysia »

Welk programma ? Ik woon in Nederland dus ik krijg een aantal belgische tv programma's hier :lol:
Zo als Ketnet :lol: :P

Sabena320

Post by Sabena320 »

Dan zul je waarschijnlijk ook de zender "één" moeten krijgen. Daar wordt het op uitgezonden. :wink:

fokker_f27

Post by fokker_f27 »

Malaysia wrote:Welk programma ? Ik woon in Nederland dus ik krijg een aantal belgische tv programma's hier :lol:
Zo als Ketnet :lol: :P
Een programma over de luchthaven van Zaventem. Er zijn al 2 reeksen van geweest zo'n 5 jaar geleden, dacht ik.
The most sexy girl in the sky: The Sud-Est Caravelle 12.

redcapjohan

Post by redcapjohan »

Phatius wrote:Volgens de laatste info, zouden er 7 afleveringen gepland staan voor uitzending vanaf 26 april. En ik denk dat er 2 afleveringen per week zouden uitgezonden worden, maar dit is niet bevestigd.
Hopen maar dat ze er snel komen!!!
Phatius
Inderdaad vanaf 26 april zijn er 7 afleveringen van de 20 gepland (er was n ander programma weggevallen en dat moest/kon opgevuld worden)
De volgende afleveringen zijn voorzien voor nà de zomer.
Op 17 april komt er n persconferentie van de vrt over HLZHI-Luchthaven 3, waar n paar nieuwe personages worden voorgesteld...
De eerste afleveringen zullen er uitsluitend nieuwe personages te zien zijn. Na n paar uitzendingen komt er af en toe iemand van vroeger piepen :D

groetjes,

Sabena320

Post by Sabena320 »

Eindelijk daar heb ik lang op gewacht :D Na 5 jaar wachten wordt mijn geduld eindelijk beloont. :wink:

OO-VEX

Post by OO-VEX »

En de preview van de nieuwe serie is al te bekijken op de website van één :arrow: Preview
Op deze pagina komen we bekende maar ook nieuwe gezichten tegen die in deze reeks de hoofdrollen zullen vertolken.

OO-VEX

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

Wat een PRACHTIGE nieuwe begingeneriek :!: Een dikke chapeau aan de mensen die dit in elkaar gestoken hebben :thumbsup2:

Ik kijk heel hard uit naar donderdag !

Robin Bamps.

itami

Post by itami »

Omikros wrote: De Sabeniens zijn in mijn ogen de helden van de Belgische luchtvaart.
Het zal allemaal wel waar zijn en dergelijke complimenten zijn uiteraard goed bedoeld. Maar de pijn van de onmacht bijt dagelijks in de harten van de Sabeniens. Het is en blijft een schande voor België !

Post Reply