Verhofstadt wil rechtstreekse luchtverbinding met Japan

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

blackhawk

Verhofstadt wil rechtstreekse luchtverbinding met Japan

Post by blackhawk »

BRUSSEL - Premier Guy Verhofstadt wil werk maken van een nieuwe rechtstreekse luchtverbinding met Japan. Dat heeft hij donderdag herhaald bij het bezoek van de Japanse eerste minister Shinzo Abe. Verhofstadt hoopt op een verbinding voor zowel passagiers- als vrachtvluchten.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 012007_108

AirDupont

Post by AirDupont »

Dan wordt het dringend tijd dat de Belgische Staat zich eens begint te interesseren om BA financieël te steunen zodat het een belgische luchtverbinding wordt met Japan.
Verhofstadt wil veel, soms moet men ook eens iets geven...

Dude320

Post by Dude320 »

Toch niet weer beginnen met staatssteun te geven zeker !!

Ze zitten toch in de privé-sector !

Buzz

Post by Buzz »

Ik snap niet wat de staat hier mee te maken heeft? Zowel BrusselsAirlines, Jal & ANA zijn private, commerciële maatschappijen. Indien er potentieel is, zal deze lijndienst er komen. Daar heeft de politiek toch niets mee te maken?

Atlantis

Post by Atlantis »

Als het door een Belgische carrier gaat moeten gevlogen worden, zal het toch niet voor de komende jaren zijn. Brussels Airlines heeft nu de intentie voor één bijkomende A330 voor waarschijnlijk vluchten naar Afrika met combinatie met Noord-Amerika.

Om deze lijn winstgevend te maken gaat men toch 3 à 4 retours per week moeten hebben.

Ik blijf er echter bij dat de uitbouw van Brucargo West in 2008 van doorslag gaat zijn voor het aantrekken van long haul carriers.

SN_fan

Post by SN_fan »

Fientje Moerman zei met haar handelsmissie naar china toch dat er een vebinding zou moeten komen en die is er nu. Dus misschien komt Japan er ook wel maar misschien niet met SN vliegtuig maar met een staatsgesponsord vliegtuig uit Japan????? Wait and see zeker

Jacob330

Post by Jacob330 »

Waarom geen staatssteun? Als de staat (om het even welke) nu geld geeft aan SN om uit te breiden...
Als ze geen meerderheidsaandeelhouder worden, hebben ze toch niet zoveel te zeggen? Toch :?:
Image

Buzz

Post by Buzz »

Jacob330 wrote:Waarom geen staatssteun? Als de staat (om het even welke) nu geld geeft aan SN om uit te breiden...
Als ze geen meerderheidsaandeelhouder worden, hebben ze toch niet zoveel te zeggen? Toch :?:
Omdat de staat de kerstman niet is?
Omdat Europa deze staat dan aanklaagt wegens ilegale staatsteun?
Omdat de staat nu al uitverkoop moet houden om de begroting in evenwicht te houden?
Omdat de overheid bedrijven privatiseert, niet nationaliseert?
Omdat ...

Brussels Airlines is een bedrijf zoals een ander, en hoort ook zo behandeld te worden. De tijd van staatssteun ligt gelukkig achter ons...

(edit voor spelfout)

Ozzie1969
Location: Brugge, Flanders + Annan, Scotland + Ormoc,Philippines

Post by Ozzie1969 »

Buzz wrote:
Jacob330 wrote:Waarom geen staatssteun? Als de staat (om het even welke) nu geld geeft aan SN om uit te breiden...
Omdat de staat nu al uitverkoop moet houden om de begroting in evenwicht te houden?
Omdat ...

Brussels Airlines is een bedrijf zoals een ander, en hoort ook zo behandeld te worden. De tijd van staatssteun ligt gelukkig achter ons...

(edit voor spelfout)
Wijze woorden!

SN30952

VlaanderenVakantielandAir

Post by SN30952 »

Waarom nioet* eigenlijk, Ford steunen ze bijvoorbeeld wel. Trouwens gans Wallonie wordt gesteund, waarom niet Ba?
Buzz wrote:Omdat de staat nu al uitverkoop moet houden om de begroting in evenwicht te houden?
Verkoop dan datte, dan is er meer dan evenwicht..... :lol:

imho, serieus nu, een lijn naar Japan is alleen maar rendabel, als de Jappen komen. En die komen in pakken, sorry met packages, alles kant en klaar.
Ik zou er gewoon een OASIS soort van low-cost van maken. En welcome to the many Japanese tourists, OK.
Geef dus oprichtingsgarantie aan zo'n maatschappij, die of het belgisch toerisme wil promoten in Japan, als het federaal moet. Maar de Jappen lopen het Zuiden des lands niet plat, of daar maar een VlaanderenVakantielandAir.

*eerlijk, er stond bijna noeth... :oops: :oops:
**het is bijna verkiezingen, zouden de politici wroeging hebben, en iets willen goedmaken in de belgische luchtvaart?

Jacob330

Post by Jacob330 »

Buzz wrote:
Omdat ...

(edit voor spelfout)
Dat wist ik dus allemaal niet :oops: Ben geen kenner.
Ik dacht ook aan de steun die CRL krijgt, en nog zoveel andere bedrijven...
Image

Buzz

Post by Buzz »

Jacob330 wrote:Dat wist ik dus allemaal niet :oops: Ben geen kenner.
Ik dacht ook aan de steun die CRL krijgt, en nog zoveel andere bedrijven...
Daarom zijn we hier, om te leren van elkaar :wink: .

CRL krijgt geen steun, maar gaf steun aan FR. CRL is echter wel een overheidsbedrijf, en deze overheid wilde door de steun aan FR voor meer verkeer op CRL zorgen.
Hoewel dit gelukt is, was de Europese Commisie het niet eens met deze regeling, waardoor FR deze steun moest terugbetalen.
(heeft iemand enig idee of deze steun nu ook echt terugbetaald is, of ze nog steeds op een geblokkeerde rekening staat btw?)
Private luchthavens mogen echter wel exact hetzelfde doen als CRL deed, aangezien zij dit enkel vanuit een commercieel standpunt doen (met het oog op toekomstige winsten). Een van de oplossingen voorgesteld voor CRL was dan ook een privatisering, waardoor CRL geen verantwoording meer moest afleggen aan de EC. Hier is echter tot nu toe niets van in huis gekomen.

Welke zovele andere bedrijven krijgen staatssteun? Misschien als expansie- of opleidingskredieten, maar de tijd van staatssteun is voorbij...

SN30952

Geef ons een VLF

Post by SN30952 »

Buzz wrote:.... maar de tijd van staatssteun is voorbij...
Daar heb je gelijk Buzz, alleen politieke partijen en prinsen en prinsessen krijgen nog staatssteun.
Noem het dan fondsen... zoals voor de filmindustrie het VAF
Geef ons een VLF, Vlaams Luchtvaart Fonds! en ge zoudt eens wat zien.

BMO

Post by BMO »

Atlantis wrote:
Ik blijf er echter bij dat de uitbouw van Brucargo West in 2008 van doorslag gaat zijn voor het aantrekken van long haul carriers.
Waar is de ligging van Brucargo West? En wat gaan ze daar precies uitbouwen?

Buzz

Post by Buzz »

BMO wrote:
Atlantis wrote:
Details ken ik niet, maar ik veronderstel dat Brucargo West de gebouwen van DHL gaat gebruiken als zij vertrekken?

BMO

Post by BMO »

Buzz wrote:
BMO wrote:
Atlantis wrote:
Details ken ik niet, maar ik veronderstel dat Brucargo West de gebouwen van DHL gaat gebruiken als zij vertrekken?
OK thanks, maar wat hebben een paar extra gebouwen te maken met long haul vluchten? we zijn toch al vrij modern uitgerust om de meeste vliegtuigen te ontvangen?

Graag reactie :shock:

Atlantis

Post by Atlantis »

BMO wrote:
Atlantis wrote:
De uitbouw van Brucargo West gaat plaatsvinden naast het gebouw van TNT. Dit beslaat 35ha en is momenteel voor het grootste stuk braakliggend terrein. Vorig jaar is men reeds begonnen met het volledig nivelleren van het stuk. Grondstalen zijn intussen allang genomen. Het containerpark dat een stukje verder gelegen is moet weg. Men is een grondruil overeengekomen. Intotaal gaan er daarmee ook drie straten verdwijen: Watertorenlaan, Ferdinand Campinestraat en de Felix Timmermanslaan en ook de "spottersplek" waar je Brucargo en een stuk van Abelag kan spotten wordt volledig opgeslokt.

Wat er gaat komen? In eerste instantie een logistiek centrum van 30.000 vierkante meter dat er al moet staan in 2008. Lang heeft deze bouw echter niet nodig.

Het komt er eigenlijk op neer dat alle vracht gaat geconcentreerd worden langs Brucargo, evident. Als DHL voor een groot stuk gaat verdwijnen wil men het overgebleven stukje ook langs Brucargo brengen. Waar precies is nog niet duidelijk.
Of er daarmee ook bijkomende cargo spots gaan komen is eveneens nog niet 100% zeker, maar neem maar aan van wel. Men is duchtig op zoek naar nieuwe vrachtmaatschappijen.
Last edited by Atlantis on 24 Jan 2007, 18:56, edited 1 time in total.

Buzz

Post by Buzz »

Dan was mijn veronderstelling verkeerd blijkbaar :)

Wat zal er dan met de DHL gebouwen gebeuren na 2008?

Atlantis

Post by Atlantis »

Dat is DE vraag natuurlijk. Er zijn al verschillende plannen geweest voor die locatie, maar één voor één werden ze van tafel geveegd. Ik weet het dus niet.

SN30952

Post by SN30952 »

Ik zie de samenhang met Japan hier niet. Kunt u ons even informeren?

Post Reply