Nieuwe "aanvliegroute" voor EBOS of EBBR

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
BMO

Nieuwe "aanvliegroute" voor EBOS of EBBR

Post by BMO »

Hallo iedereen,

De laatste tijd merk ik in regio "meetjesland" (Waarschoot - Eeklo) heel wat vliegverkeer, die vliegen tussen 4500 - 10000 ft schat ik, is dit een nieuwe aanvliegroute voor EBBR of EBOS?

EBAW_flyer

Post by EBAW_flyer »

Er is een aanvliegroute voor oostende die begint over oudenaarde-deinze-aalter. Voor Brussel komen ze normaal uit Koksijde, dus de andere kant van de kust.

BMO

Post by BMO »

EBAW_flyer wrote:Er is een aanvliegroute voor oostende die begint over oudenaarde-deinze-aalter. Voor Brussel komen ze normaal uit Koksijde, dus de andere kant van de kust.
Het valt wel op dat het er veel zijn tegenwoordig, iemand meer info?

Bottie

Post by Bottie »

Kan ik bevestigen, ze komen dichter dan gewoonlijk, meestal zie ik de dichter bij Eeklo, nu komen er meer hier (Aalter-Brug) over (ongeveer parallel met de N44)

BMO

Post by BMO »

Bottie wrote:Kan ik bevestigen, ze komen dichter dan gewoonlijk, meestal zie ik de dichter bij Eeklo, nu komen er meer hier (Aalter-Brug) over (ongeveer parallel met de N44)
Als het boven Aalter is, dan veronderstel ik dat dit allemaal voor EBOS is, maar bvb gisterenavond zag ik er een 4-tal op korte tijd, zo druk is EBOS nu toch ook weer niet denk ik :?:

Stij

Post by Stij »

Vliegen ze naar het oosten of het westen?

Cheers,

Stij

BMO

Post by BMO »

Stij wrote:Vliegen ze naar het oosten of het westen?

Cheers,

Stij

Van waar ik ze zie vliegen ze zuidoost richting Aalter, maar van daaruit weet ik het niet, misschien bottie?

Bottie

Post by Bottie »

Ik zie ze meestal van Deinze richting Maldegem komen (mss gaan ze richting COA), soms (zoals overlaatst een AN12) zeggen ze op de scanner dat ze ter hoogte van EBUL zijn, die zijn dan wel voor OST. Maar boven Aalter zie je tamelijk veel trafiek hoor, de ANA-kisten van CDG, tamelijk wat voor AMS en RTM, maar die zitten dan wel wat hoger.

'Vroeger' zag ik ze meer aan de kanten van Eeklo, richting Nederland (Sluis), zo zag ik vaak de MSR's en SVA's die route nemen, terwijl ze de laatste tijd dichter komen, maar als dat wil zeggen dat het een nieuwe aanvliegroute is ... geen flauw idee eigenlijk

EBOSatc

Post by EBOSatc »

Hallo iedereen,

op de as Deinze - Aalter - Maldegem, zijn het idd meestal inbounds EBOS vanuit het zuiden, aangezien EBOS approach die meestal direct COA laat routen (is korter voor de vliegtuigen en makkelijk binnen te vectoren voor ILS 26).
De traffic boven Eeklo naar het westen zijn de arrivals EBOS die van het Oosten komen, maar is absoluut geen nieuwe route hoor...

En boven Aalter idd veel traffic inbound EHAM op een van de belangrijkste routes van Belgie...

Grtz

Bottie

Post by Bottie »

EBOSatc wrote:Hallo iedereen,

op de as Deinze - Aalter - Maldegem, zijn het idd meestal inbounds EBOS vanuit het zuiden, aangezien EBOS approach die meestal direct COA laat routen (is korter voor de vliegtuigen en makkelijk binnen te vectoren voor ILS 26).
De traffic boven Eeklo naar het westen zijn de arrivals EBOS die van het Oosten komen, maar is absoluut geen nieuwe route hoor...

En boven Aalter idd veel traffic inbound EHAM op een van de belangrijkste routes van Belgie...

Grtz

Alez, weer 5 frank slimmer :)

Post Reply