BSCA vaak makkelijker bereikbaar dan Zaventem

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
SN30952

BSCA vaak makkelijker bereikbaar dan Zaventem

Post by SN30952 »

De luchthaven van Charleroi is vaak makkelijker bereikbaar dan Zaventem.
Vanuit Gent, Kortrijk en Oostende is de luchthaven van Charleroi makkelijker bereikbaar is dan die van Zaventem.

Vanuit Brugge ben je drie minuten eerder in Zaventem dan in Charleroi, vanuit Hasselt is dat negen minuten en vanuit Antwerpen 29 minuten.

Gerechtsdeurwaarders legden het traject met de auto af vanuit de verschillende steden en vergeleken dit met het traject naar de luchthaven van Zaventem.

Philippe1983

Post by Philippe1983 »

Ouais, je l'ai entendu sur La Première au journal de 17h. Dingue, ça ! Espérons que les résultats soient représentatifs, donc que si l'on répète l'expérience, les résultats seront similaires !

Et EBCI draine des voyageurs d'encore plus loin : j'me souviens d'une bande de hollandais (accent particulier, et voix qui porte loin :lol: ) qui ont fait Charleroi - Carcassonne sur le même vol que moi, fin juillet 2001. Espérons que la croissance n'annulera pas cet avantage de l'aéroport régional wallon.

[Yup, heard it on RTBF's radio 'La Première'. Amazing, amazing.
Who could have guess it ?

But there's even more : I remember dutch people (you hear them 100m away :lol: ) on my flight Charleroi-Carcassonne back in July 2001.]
Last edited by Philippe1983 on 26 Nov 2006, 11:26, edited 1 time in total.
Image

dna

Post by dna »

Is er ook onderzocht hoe snel je met het openbaar vervoer tot in Zaventem resp. Gosselies raakt? Dat resultaat zou er wel anders uitzien denk ik.

airazurxtror

Post by airazurxtror »

Et, en plus, du parking à la porte d'embarquement, il y a 150 mètres à Charleroi, 1500 mètres à Bruxelles...un fameux gain (ou perte ) de temps ...

SN30952

Post by SN30952 »

dna wrote:Is er ook onderzocht hoe snel je met het openbaar vervoer tot in Zaventem resp. Gosselies raakt? Dat resultaat zou er wel anders uitzien denk ik.
Ja, een van de factoren is natuurlijk de densiteit van het verkeer op de aanvoerwegen.
Ik vermoed dat men bojv. naar het vliegveld van St Hubert zonder file kan aanrijden op ong. 94% van de tijd...

Wat is de relevantie van dit onderzoek?
Trouwens en zoals elk "onderzoek", sinds wanneer zijn gerechtsdeurwaarders verkeersexperts, hoogstens wagenbestuurders zoals u en ik, is dit een opname van een toestand die intussen nog evolueerde zoals Philippe1983 terecht opmerkt.

jan_olieslagers

Post by jan_olieslagers »

Uiteraard. Toch niks aan de hand? Hoe kleiner de luchthaven, hoe minder trafiek er is, hoe vlotter men er kan komen en gaan. Middelkerke en Deurne zijn dan ook nòg vlotter bereikbaar dan Gosselies...!
De dag dat Gosselies evenveel trafiek verwerkt als Zaventem zal het er precies even hectisch zijn.

SN30952

Post by SN30952 »

jan_olieslagers wrote:Uiteraard. Toch niks aan de hand? Hoe kleiner de luchthaven, hoe minder trafiek er is, hoe vlotter men er kan komen en gaan. Middelkerke en Deurne zijn dan ook nòg vlotter bereikbaar dan Gosselies...!
De dag dat Gosselies evenveel trafiek verwerkt als Zaventem zal het er precies even hectisch zijn.
Daarmee hebben we de relevantie van soort onderzoek nog niet.
Ik rij bijv. sneller bergaf dan bergop met mijn fiets. Dat zegt niks over de berg? Waarschijnlijk nog minder over mijn fiets en de fietser.

Wat hebben die gerechtsdeurwaarders dan moeten bewijzen?
Ze hebben alleen kunnen vaststellen dat er meer verkeer is Vlaanderen dan in Wallonie?
En dat men voor een km in VL meer tijd nodig heeft.
Want de aanrijtijden waren evenredig met de afgelgde km op VL. wegen.
Maar dat kan ik vanuit mijn stoel zien, wanneer ik de link aanklik.

Airbus330lover

Post by Airbus330lover »

Veel voor niets.
Alleen een feit als je rond of door Brussel niet moet rijden, is het beter.
Duidelijk ook: Als er een incident gebeurd is het toch nog moeilijker.
Avec la voiture, je suis assez d'accord sur le résultat mais en transports en commun, c'est autre chose.
En nog dit 5 minuten verschil is niet relevant.
Pour info, d'Overijse à Brussels airport en train .... 1 heure avec un changement, en voiture en semaine 50 minutes et risque de bouchon.
Idem mais vers Charleroi, train 1h15 et un bus en plus, en voiture 40 minutes.
Persoonlijk Charleroi vergelijken met SPA is pure onzin !
Last edited by Airbus330lover on 19 Nov 2006, 17:02, edited 1 time in total.

SN30952

een ge-integreerd mobiliteitsplan?

Post by SN30952 »

Er moet eigenlijk een ge-integreerd mobiliteitsplan bedacht worden.
Is het dat wat we willen zeggen?

Kent u treinrit 2915, een IR?
Deze trein rijdt van ANTWERPEN Berchem naar FLEMALLE HAUTE. Rechtstreeks in 02uur en 29minuten.
Wist u dat met twee maal overstappen u dat in 02uren en 02 minuten kan doen?
U neemt daarvoor de 2635 [IR] tot LEUVEN. daar de 1714 [IC] tot LUIK GUILLEMINS, en daar de 2438 [IC].

In Leuven heeft u zelfs 14 minuten, en in Luik 8 minuten om over te stappen, voor zover de treinen op tijd zijn... en toch bent u 27 minuten sneller ter plaatse.

Viamichelin berekent mij deze route als volgt: (let wel het traject op de weg en de trein zijn kwasi hetzelfde...)
Time and distance
Time: 01h22 including 01h10 on motorways
Distance: 133km including 126km on motorways
Sneller, quickest, kan nauwelijks
Time and distance
Time: 01h21 including 01h09 on motorways
Distance: 133km including 125km on motorways
En Viamichelin weet ook dat de kortste weg via Leuven gaat.

2H29 voor 133km, gem. 53.5kmh! en dat staat voor een rechtstreekse trein?

En kijk: iemand wil van Neerpelt, kan het noordelijker naar CDG, Roissy Aeroport Charles de Gaulle met de trein.

Dat kan in 03h17 Vertrek 06:02, Aankomst 09:19 En dan staat de passagier in de kelder van de luchthaven.
Viamichelin berekent mij
Time and distance
Time: 03h42 including 03h09 on motorways
Distance: 388km including 353km on motorways
Nu moet hij nog een parking vinden.... maar ja zijn wagen vertrok wel vanuit zijn garage. En woon ik (gelukkig) niet in Neerpelt.

SN30952

Leooo, Leeeeo?

Post by SN30952 »

Vanaf 10 december rijden er dagelijks vier snelle treinen heen en weer tussen Hasselt en Brussel. Een van de vier maakt geen tussenstops, de drie andere stoppen in Diest en Aarschot. De tijdwinst tegenover vroeger bedraagt 49 à 57 minuten.

Vermenigvuldig dat met twee en vjf en je hebt de tijdswinst op een werkweek!!!!

Niet voor niks heet de directeur-generaal van de NMBS, Leo Pardon!

Koenie666

Post by Koenie666 »

Hoe kan je van oostende vlugger in charleroi staan dan in zaventem terwijl het in brugge andersom is....? Leg me dat es uit....

AlexanderM

Post by AlexanderM »

Koenie666 wrote:Hoe kan je van oostende vlugger in charleroi staan dan in zaventem terwijl het in brugge andersom is....? Leg me dat es uit....
Gerechtsdeurwaarders legden het traject met de auto af...
Tja, niet alle gerechtdeurwaarders rijden even snel :?

Post Reply