Weken gaan voorbij en nog altijd geen spoor van de Bigma te bespeuren. 7 weken na de bestelling begon het toch wat te lang te duren naar mijn gedacht. Ik mail Corné met de vraag wanneer de lens zou geleverd worden. De reactie :
Niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar ik had ook al gehoord dat de nieuwe 50-500 wat moeilijk te leveren was. Toch beslis ik om nog even te wachten. Op het einde van die week mail ik Corné opnieuw, weeral met de vraag of hij nu van iets weet. De reactie :Het is inderdaad (ondanks eerdere toezeggingen) voor Sigma erg moeilijk om de lens snel te leveren. De laatste berichten zijn eind volgende week.
Op dit moment had ik al 8 weken gewacht en was m'n geduld dus nogal op. Dus, ik annuleer de bestelling en vraag hem vriendelijk om het bedrag terug over te schrijven naar mijn rekening. De reactie ( 17/08 ):Sigma verlengt iedere paar dagen de leverdatum en het is helaas erg moeilijk een exacte datum van ze te krijgen.
Helaas was het noodzakelijk hem na 3 weken nog een bericht te sturen met de vraag het geld terug te betalen. In zijn verkoopsvoorwaarden staat : "2.2 De levertijd bedraagt in de meeste gevallen 14 werkdagen. Wanneer de overeengekomen leveringstermijn om welke reden dan ook wordt overschreden dan heeft de koper het recht de overeenkomst te ontbinden en worden eventuele gedane betalingen binnen 14 dagen aan de koper terugbetaald."Gaan we doen !
Blijkbaar en jammergenoeg is het voor hem nogal moeilijk zich hieraan te houden. De reactie op 6 september :
Dus 1 dag na de annulatie had hij me gemaild. En na 3 weken nog altijd geen antwoord ? Waarom stuurt hij dan geen 2e mail ???Waarschijnlijk is er iets fout gegaan in de communicatie. Ik heb nl op 18/8 een email gestuurd waarin ik gevraagd heb om het IBAN en BIC nummer voor de terugstorting. Zonder deze nummers kan ik niets terugstorten. Wilt u dat nog eve sturen, dan maak ik het direct over.
"Niet teveel vragen stellen, gewoon die rekeningnummers doorgeven en alles komt wel in orde" of dat dacht ik toch ... Enkele minuten na het doorsturen van de rekeningnummers krijg ik reactie van Corné : "Betaald !"
Mijn ervaring in buitenlandse overschrijvingen leerde me dat het bedrag dan meestal de dag nadien of maximaal 2 werkdagen later op de rekening staat. Maar niet bij Corné natuurlijk ! op 14 september (dikke week later dus) mail ik hem opnieuw met de vraag waar mijn geld zit ? De reactie :
Ja, stel nu nog dat dit klopt, dan had ik mijn geld al terug, want hij beweerde dat hij op 06/09 al overgeschreven had ... (niet dus).Bij ons is deze afgeschreven, maar we weten dat het 3 tot 5 werkdagen kan duren voordat het op een buitenlandse rekening staat.
Op 22 september ben ik het grondig beu !!! Ik mail hem met de vraag mij een bewijs te mailen dat de overschrijving gebeurd was op 6 september ! Wat me toen opviel was de tijd tussen vrag en antwoord ... Voorheen had ik altijd binnen de 24u reactie gehad, maar nu duurde dat 3 dagen ! De reactie :
Op de bijlage was te zien dan de overschrijving in September gebeurde, maar niet op welke dag. bij het uitsnijden van de screenshot opzettelijk de dag eruit gelaten ??? EN dan het meest opvallende : Vandaag staat het geld op m'n rekening ! juist 1 dag na die laatste mail (en zoals ik zei : 1 werkdag voor een buitenlandse overschrijving !) Het was de eerste maal dat ik bij Corné bestelde, op aanraden van vrienden. Ik kan U nu ook al zeggen dat het van mij ook de laatste keer was. Hij maakt zich er met smoesjes vanaf en houd zich niet eens aan zijn eigen verkoopscontract ... Bottomline : Na annulatie mocht ik nog eens 40 dagen (ja, 40 !!!) wachten op mijn geld ... Sorry, maar met zo'n mensen doe ik geen zaken !Het bedrag is overgemaakt, zie bijlage.
Greetz,
Andries.