Wat steekt Corné uit ???

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Andries

Wat steekt Corné uit ???

Post by Andries »

Op 22 juni 2006 mail ik Corne i.v.m. de levertijd van de Sigma 50-500 DG. De dag nadien al een mailtje teruggekregen dat de levertijd 3 a 4 weken is. Alhoewel ik gehoopt had dat deze korter zou zijn, beslis ik toch tot een bestelling over te gaan, wat ook gebeurde op 25/06...
Weken gaan voorbij en nog altijd geen spoor van de Bigma te bespeuren. 7 weken na de bestelling begon het toch wat te lang te duren naar mijn gedacht. Ik mail Corné met de vraag wanneer de lens zou geleverd worden. De reactie :
Het is inderdaad (ondanks eerdere toezeggingen) voor Sigma erg moeilijk om de lens snel te leveren. De laatste berichten zijn eind volgende week.
Niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar ik had ook al gehoord dat de nieuwe 50-500 wat moeilijk te leveren was. Toch beslis ik om nog even te wachten. Op het einde van die week mail ik Corné opnieuw, weeral met de vraag of hij nu van iets weet. De reactie :
Sigma verlengt iedere paar dagen de leverdatum en het is helaas erg moeilijk een exacte datum van ze te krijgen.
Op dit moment had ik al 8 weken gewacht en was m'n geduld dus nogal op. Dus, ik annuleer de bestelling en vraag hem vriendelijk om het bedrag terug over te schrijven naar mijn rekening. De reactie ( 17/08 ):
Gaan we doen !
Helaas was het noodzakelijk hem na 3 weken nog een bericht te sturen met de vraag het geld terug te betalen. In zijn verkoopsvoorwaarden staat : "2.2 De levertijd bedraagt in de meeste gevallen 14 werkdagen. Wanneer de overeengekomen leveringstermijn om welke reden dan ook wordt overschreden dan heeft de koper het recht de overeenkomst te ontbinden en worden eventuele gedane betalingen binnen 14 dagen aan de koper terugbetaald."
Blijkbaar en jammergenoeg is het voor hem nogal moeilijk zich hieraan te houden. De reactie op 6 september :
Waarschijnlijk is er iets fout gegaan in de communicatie. Ik heb nl op 18/8 een email gestuurd waarin ik gevraagd heb om het IBAN en BIC nummer voor de terugstorting. Zonder deze nummers kan ik niets terugstorten. Wilt u dat nog eve sturen, dan maak ik het direct over.
Dus 1 dag na de annulatie had hij me gemaild. En na 3 weken nog altijd geen antwoord ? Waarom stuurt hij dan geen 2e mail ???
"Niet teveel vragen stellen, gewoon die rekeningnummers doorgeven en alles komt wel in orde" of dat dacht ik toch ... Enkele minuten na het doorsturen van de rekeningnummers krijg ik reactie van Corné : "Betaald !"
Mijn ervaring in buitenlandse overschrijvingen leerde me dat het bedrag dan meestal de dag nadien of maximaal 2 werkdagen later op de rekening staat. Maar niet bij Corné natuurlijk ! op 14 september (dikke week later dus) mail ik hem opnieuw met de vraag waar mijn geld zit ? De reactie :
Bij ons is deze afgeschreven, maar we weten dat het 3 tot 5 werkdagen kan duren voordat het op een buitenlandse rekening staat.
Ja, stel nu nog dat dit klopt, dan had ik mijn geld al terug, want hij beweerde dat hij op 06/09 al overgeschreven had ... (niet dus).
Op 22 september ben ik het grondig beu !!! Ik mail hem met de vraag mij een bewijs te mailen dat de overschrijving gebeurd was op 6 september ! Wat me toen opviel was de tijd tussen vrag en antwoord ... Voorheen had ik altijd binnen de 24u reactie gehad, maar nu duurde dat 3 dagen ! De reactie :
Het bedrag is overgemaakt, zie bijlage.
Op de bijlage was te zien dan de overschrijving in September gebeurde, maar niet op welke dag. bij het uitsnijden van de screenshot opzettelijk de dag eruit gelaten ??? EN dan het meest opvallende : Vandaag staat het geld op m'n rekening ! juist 1 dag na die laatste mail (en zoals ik zei : 1 werkdag voor een buitenlandse overschrijving !) Het was de eerste maal dat ik bij Corné bestelde, op aanraden van vrienden. Ik kan U nu ook al zeggen dat het van mij ook de laatste keer was. Hij maakt zich er met smoesjes vanaf en houd zich niet eens aan zijn eigen verkoopscontract ... Bottomline : Na annulatie mocht ik nog eens 40 dagen (ja, 40 !!!) wachten op mijn geld ... Sorry, maar met zo'n mensen doe ik geen zaken !

Greetz,

Andries.

Stoney

Post by Stoney »

geen ervaring met Corné maar ik kan je Foto Konijnenberg in Nederland aanbieden... Binnen de 5 dagen was mijn Bigma daar binnen, en dit voor een hele mooie prijs...

Misschien moet je dit bericht ook eens posten op belgiumdigital.be

Tommypilot

Post by Tommypilot »

Ja, het is bij mij ook altijd zweten als er betalingen niet goed doorgestuurd werden of niet terugkomen...

Mijn ervaring zegt dat bellen nog altijd meer kan "forceren" dan mailen.
Uiteraard heb je dan kosten...

Ik blijf bij "mijn" twee leveranciers: Foto Knijn en Ac-foto (deze vind ik zeer professioneel en geven mij altijd een kortingske)

Andries, indien je de lens hebt laat ons wat weten over het resultaat en of die veel verschilt met de oudere versie ervan...als Canon freak ben ik toch benieuwd!

Groetjes,

Tommy

Andries

Post by Andries »

Stoney wrote:Misschien moet je dit bericht ook eens posten op belgiumdigital.be
Staat reeds gepost op Belgium Digital

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=129469
Tommypilot wrote:Andries, indien je de lens hebt laat ons wat weten over het resultaat en of die veel verschilt met de oudere versie ervan...als Canon freak ben ik toch benieuwd!
Helaas kan ik niet vergelijken met de oude versie, ik heb deze nooit gehad. Ik kan je enkel zeggen dat ik qua beeldkwaliteit zeer tevreden ben !

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:

Bottie

Post by Bottie »

Tommypilot wrote:Ja, het is bij mij ook altijd zweten als er betalingen niet goed doorgestuurd werden of niet terugkomen...
De tijd dat betalingen niet goed doorgestuurd worden is volgens mij al lang voorbij, ik werk al van in de beginjaren met internetbanking, en nog niet één keer is er een betaling slecht doorgekomen. Ofwel is die uitgevoerd ofwel is die niet uitgevoerd. In het begin waren er weliswaar problemen, maar die dateren uit de beginjaren van Isabel, daar moest je toen nog inbellen op het privénetwerk ... en dat is intussen reeds 9 jaar geleden.

Ook betalingen uit het buitenland. Vorige week 4 betalingen uit Nederland ontvangen ... de maandag overgeschreven, 3 van de 4 op dinsdag aangekomen. Er zijn Belgische banken die er in slagen om nationale betalingen trager uit te voeren :roll:

PS: dit is geen persoonlijke reactie ;)

Jense

Post by Jense »

Spijtig voorval. Zelf al bij volgende shops besteld en nog nooit een probleem gehad:
ac-foto.com (DE)
top-foto.de (DE)
fotokonijnenberg.nl (NL)

Tommypilot

Post by Tommypilot »

Bottie wrote:De tijd dat betalingen niet goed doorgestuurd worden is volgens mij al lang voorbij, ik werk al van in de beginjaren met internetbanking, en nog niet één keer is er een betaling slecht doorgekomen. Ofwel is die uitgevoerd ofwel is die niet uitgevoerd. In het begin waren er weliswaar problemen, maar die dateren uit de beginjaren van Isabel, daar moest je toen nog inbellen op het privénetwerk ... en dat is intussen reeds 9 jaar geleden.
Ja, uiteraard is dit zo. Ik kan alleen maar zeggen dat er ergens int buitenland iets fout gegaan was. Mijn bank heeft de transactie goed uitgevoerd naar het buitenland maar de fout lag blijkbaar in het buitenland. Eind goed al goed en ik was zeer tevreden over de vriendelijke hulp van de bank (wat al een rariteit aan het worden is dezer dagen). Het is weliswaar bij dit ene voorval gebleven maar goed...niet leuk als het toch om een aanzienlijk bedragje gaat...

Maar goed laat ons on topic blijven...

Ik zie alvast uit naar je nieuwe foto's met de 50-500 op het net, Andries!

Groeten,

Tommy

Kapitein

Post by Kapitein »

Met Corné heb ik ook geen ervaring maar ik heb al een paar dingen besteld op www.geheugenkaart.be en daar heb ik nooit problemen meegehad.
Ik heb daar mijn eerste 50-500 gekocht zonder problemen. Na een zeer intensief gebruik was deze een beetje stuk gegaan en heb ik deze kunnen inleveren en daarna een tweede 50-500 DG gekregen, allemaal de dag zelf nadat ik had gebeld.
Bij de aankoop van mijn 20D ook geen enkel probleem, voormiddag gebeld en namiddag mocht ik deze gaan halen.

Ik hoop dat ik bij TM-Solutions dezelfde goede service ga krijgen :wink:

Zorba

Post by Zorba »

Ik heb mijn 300D en Bigma in 'den tijd' nog besteld toen Corné ze zelf kwam leveren. Ik was enorm tevreden van zijn service maar als ik dit lees, is het toch maar erg hoor. Maar schijnbaar koop je nog altijd het beste bij TopFoto en inderdaad foto Konijn.

Over internationale overschrijvingen: vrijdag betaling naar NL gedaan, dinsdag hebben ze de betaling ontvangen...

Ik vind het echt jammer voor je Andries, zo lang moeten wachten :!:
Tot hier en verder

Andries

Post by Andries »

Brubiac wrote:Ik hoop dat ik bij TM-Solutions dezelfde goede service ga krijgen :wink:
Ik kan zeggen dat ik absoluut geen klachten heb over TM-Solutions, integendeel ! Mooie prijzen en prima service ! Wat wil je nog meer ?

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:

Bottie

Post by Bottie »

Tommypilot wrote: Ik zie alvast uit naar je nieuwe foto's met de 50-500 op het net, Andries!

Groeten,

Tommy
Er staan er al een paar denk ik ;) ;)

Post Reply