Duizend banen voor de luchthaven van Oostende.
Moderator: Latest news team
Duizend banen voor de luchthaven van Oostende.
Minister Kris Peeters heeft verleden week het startschot gegeven om het nieuwe businessplan op te maken voor de luchthaven van Oostende. Er wordt duidelijk gestreefd naar een lange termijnvisie en een mikpunt op duizend banen.
Ook UNIZO Noord-West-Vlaanderen staat achter dit idee en voorstel. Men moet van deze luchthaven een nieuw groeipool maken naast de zeehavens.
Bron: luchtvaartnieuws.
Ook UNIZO Noord-West-Vlaanderen staat achter dit idee en voorstel. Men moet van deze luchthaven een nieuw groeipool maken naast de zeehavens.
-
jan_olieslagers
- Established02
Re: Duizend banen voor de luchthaven van Oostende.
En op hoeveel staat de tewerkstellingsteller van OST momenteel? Ik schat een 200-tal misschien.Atlantis wrote:Er wordt duidelijk gestreefd naar een lange termijnvisie en een mikpunt op duizend banen.
Ik had ook zoiets in gedachte.Established02 wrote:En op hoeveel staat de tewerkstellingsteller van OST momenteel? Ik schat een 200-tal misschien.Atlantis wrote:Er wordt duidelijk gestreefd naar een lange termijnvisie en een mikpunt op duizend banen.
Ben benieuwd hoe het businessplan er gaat uitzien. Mij lijkt het vooral nuttig voor een stevige samenwerking tss luchthaven en de zeehavens.
Duizend banen komen er nooit in de eerst jaren, dit zal vermoedelijk een fasenplan worden. Geleidelijke opbouw van projecten met de bijpassende arbeidsplaatsen, direct en in-direct.
Eenzelfde zal gebeuren voor de luchthaven van Deurne.
Mij lijkt het in ieder geval nuttig om voor de Vlaamse luchthavens te bekijken wat men ervan kan verwachten in de toekomst en of ze een toekomst hebben. Er is jaren niet naar omgekeken en men liet alles aanmodderen.
-
jan_olieslagers
-
jan_olieslagers
MK airlines heeft sinds kort een nieuwe loods in beslag genomen op EBOS, misschien dat zij ook voor extra jobs zorgen?Atlantis wrote:Minister Kris Peeters heeft verleden week het startschot gegeven om het nieuwe businessplan op te maken voor de luchthaven van Oostende. Er wordt duidelijk gestreefd naar een lange termijnvisie en een mikpunt op duizend banen.
Ik hoop het want EBOS is beter qua files dan EBBR
Ik herinner mij al dergelijke beloftes sinds het begin van de jaren '90... In elk geval, als degelijk project ooit gerealiseerd wordt is het noodzakelijk voldoende aandacht te besteden aan intermodaal transport. De nabijheid van haveninstallaties in Oostende en Zeebrugge kan een belangrijke bijkomende troef zijn...