Duizend banen voor de luchthaven van Oostende.

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Atlantis

Duizend banen voor de luchthaven van Oostende.

Post by Atlantis »

Minister Kris Peeters heeft verleden week het startschot gegeven om het nieuwe businessplan op te maken voor de luchthaven van Oostende. Er wordt duidelijk gestreefd naar een lange termijnvisie en een mikpunt op duizend banen.

Ook UNIZO Noord-West-Vlaanderen staat achter dit idee en voorstel. Men moet van deze luchthaven een nieuw groeipool maken naast de zeehavens.

Bron: luchtvaartnieuws.

jan_olieslagers

Post by jan_olieslagers »

Tsk. Er komen zekers verkiezingen?

Established02

Re: Duizend banen voor de luchthaven van Oostende.

Post by Established02 »

Atlantis wrote:Er wordt duidelijk gestreefd naar een lange termijnvisie en een mikpunt op duizend banen.
En op hoeveel staat de tewerkstellingsteller van OST momenteel? Ik schat een 200-tal misschien.

Atlantis

Post by Atlantis »

Established02 wrote:
Atlantis wrote:Er wordt duidelijk gestreefd naar een lange termijnvisie en een mikpunt op duizend banen.
En op hoeveel staat de tewerkstellingsteller van OST momenteel? Ik schat een 200-tal misschien.
Ik had ook zoiets in gedachte.

Ben benieuwd hoe het businessplan er gaat uitzien. Mij lijkt het vooral nuttig voor een stevige samenwerking tss luchthaven en de zeehavens.

Duizend banen komen er nooit in de eerst jaren, dit zal vermoedelijk een fasenplan worden. Geleidelijke opbouw van projecten met de bijpassende arbeidsplaatsen, direct en in-direct.

Eenzelfde zal gebeuren voor de luchthaven van Deurne.

Mij lijkt het in ieder geval nuttig om voor de Vlaamse luchthavens te bekijken wat men ervan kan verwachten in de toekomst en of ze een toekomst hebben. Er is jaren niet naar omgekeken en men liet alles aanmodderen.

SN30952

Post by SN30952 »

En intussen? :zzz: :zzz:

Atlantis

Post by Atlantis »

SN30952 wrote:En intussen? :zzz: :zzz:
Vul het zelf maar aan.

michiel

Post by michiel »

het zijn bijna verkiezingen he...

jan_olieslagers

Proficiat Michiel! U hebt er slechts 24 uur over gedaan om mijn idee te reproduceren!

Bottie

Post by Bottie »

jan_olieslagers wrote:Proficiat Michiel! U hebt er slechts 24 uur over gedaan om mijn idee te reproduceren!

Zouden het bijna verkiezingen zijn? :lol: :D

jan_olieslagers

grijns ....

SN30952

Post by SN30952 »

jan_olieslagers wrote:grijns ....
Ja, zijn reproductie kwam al na 24h, benieuwd hoelang het zal duren voor de reproductie van het zoveelste nieuwe luchthavenbusinessplan....

Bottie

Post by Bottie »

SN30952 wrote:
jan_olieslagers wrote:grijns ....
Ja, zijn reproductie kwam al na 24h, benieuwd hoelang het zal duren voor de reproductie van het zoveelste nieuwe luchthavenbusinessplan....

Het duurt eigenlijk lang naar de normen ;) ;)

BMO

Post by BMO »

Atlantis wrote:Minister Kris Peeters heeft verleden week het startschot gegeven om het nieuwe businessplan op te maken voor de luchthaven van Oostende. Er wordt duidelijk gestreefd naar een lange termijnvisie en een mikpunt op duizend banen.

Ook UNIZO Noord-West-Vlaanderen staat achter dit idee en voorstel. Men moet van deze luchthaven een nieuw groeipool maken naast de zeehavens.

Bron: luchtvaartnieuws.
MK airlines heeft sinds kort een nieuwe loods in beslag genomen op EBOS, misschien dat zij ook voor extra jobs zorgen?

Ik hoop het want EBOS is beter qua files dan EBBR :roll:

YYZ727

Post by YYZ727 »

Ik herinner mij al dergelijke beloftes sinds het begin van de jaren '90... In elk geval, als degelijk project ooit gerealiseerd wordt is het noodzakelijk voldoende aandacht te besteden aan intermodaal transport. De nabijheid van haveninstallaties in Oostende en Zeebrugge kan een belangrijke bijkomende troef zijn...

Post Reply