Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)
Albatros zweefvliegclub uit Hasselt organiseert een zweefvliegkamp van 21-30juli, dit is de ideale manier om kennis te maken met luchtvaart en vliegen in het algemeen.
In de prijs inbegrepen zit de bijdrage voor de liga, lidgeld voor de club en 20 sleepstarts tot 600m, dus voor iedereen die altijd al heeft wille vliegen maar nog twijfels heeft is dit de ideale manier om zonder verplichtingen toch een goede en uitgebreide kennis te maken met het zweefvliegen!
Bij zweefvliegen is het zo dat de theorie in de winter wordt gegeven omdat je al kunt beginnen met de praktijk zonder de theorie.
Wel zal er iedere voormiddag praktische theorie gegeven worden. Ik denk hierbij aan het leren begrijpen hoe een zweefvliegtuig boven blijft => wat is nu precies die thermiek; hoe moet ik mijn vliegtuig klaarmaken voor een vlucht; hoe werken de instrumenten en dergelijke, allemaal heel bruikbare dingen! Het is een echte aanrader voor alle mensen die iets met luchtvaart te maken hebben (willen doen...) Op een ontspannen manier samen zijn met gelijkgezinden die ook steeds naar boven kijken als ze een vliegtuig horen overkomen. Ieder jaar opnieuw is het een fijne week met een goede sfeer, ervaren instructeurs en veel vliegen!
Zelf ben ik sinds kort klaar met mijn opleiding als lijnpiloot maar ik moet zeggen zweven blijft voor mij de allergrootse uitdaging, waarin je steeds verder; hoger en sneller wil gaan. Ik ben ermee begonnen op mijn veertiende en zou het voor geen geld van de wereld meer willen missen! Je kan veel leren van de zeer ervaren mensen, niets zo fijn als samen 's avonds verhalen uitwisselen over de vliegdag.
En het antwoord op de vraag , dit kamp kan dienen als kennismaking met onze mooi sport en moest je ook gebeten worden door het virus en er verder mee willen gaan dan is de theorie in de winter volledig GRATIS
. Net als iedere instructievlucht, de instructeurs staan kosteloos ter beschikking van de leerlingen. Bij ons ook geen minutenprijs, enkel uren zorgeloos plezier zonder te hoeven kijken naar de portemonee
Voor iedereen die nog zou twijfelen, inschrijvingen kunnen ten laatste gebeuren tot 8juli, dit om de verzekering en vergunning tijdig gereed te krijgen voor het kamp...