Spaans vliegtuig voor Jetair?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Jense

Post by Jense »

Ok, over de RAT was ik fout: mijn excuses.

Toch vind ik het (en dat is ook zo) vreemd dat TUC eerst zooo lang aan de grond stond vooraleer de eerste (commerciële) vlucht te doen. Er waren problemen, geef dat nu toch eens toe...

TC-MNE

Post by TC-MNE »

voor de eerste keer wordt in de nieuwe Jetair zomerbrochure gesproken over Futura...

' sommige van de chartervluchten van Jetairfly worden uitgevoerd door Futura, op al deze vluchten wordt de service aan boord verzorgd door de Belgische crew van Jetairfly. Een aantal chartervluchten naar Tunesië worden uitgevoerd door Tunisair. op vluchten met andere maatschappijen kunnen de aangeboden extra's niet gegarandeerd worden en kunnen andere regels gelden, bijvoorbeeld in verband met het maximum toegelaten bagagegewicht en vervoer van huisdieren of sportmaterieel.'

lijkt wel of ze dit gelezen hebben... bij deze wordt mijn mening IVM de eerlijkheid TO de vakantiegangers volledig herzien!... puik werk, Jetair!!... :wink:

tanagra

Post by tanagra »

hoi dank je voor de info, ik was net op zoek naar de duur van de contracten bij TUI. Ik heb 28 februari bij hen gesolliciteerd, maar tot nu toe nog niets van hen gehoord. Iemand enig idee wanneer ik iets kan verwachten? bedankt!!

Sterre wrote:Futura vliegt inderdaad voor Tui én voor Thomas Cook.

De voorbije 2 maanden heb ik gevlogen met de IOU, IVR en de IYS.

Hola Airlines ken ik niet, maar ik weet wel heel zeker dat ze geen vluchten doen voor Tui.
Onlangs heeft Tui wel enkele vluchten gesub-charterd, maar ik weet niet aan welke maatschappij. Dat was dan ook maar een keer of 3, door een accuut tekort aan crew op die bepaalde dagen.
De vluchten naar Turkije worden gedaan door MNG Airlines.

Ik weet dat er een Futura-toestel op Tanger vliegt, want vorige week had mijn vriendin die vlucht. Maar welke reg. die heeft, kan ik niet zeggen. De reg. hangt ook niet vast aan een bepaalde vlucht/bestemming en wisselt regelmatig.
Ik kan wel zeggen dat het een B737-400 zal zijn! :lol:

In de zomer hebben ze inderdaad een pak meer cabin crew nodig en dat brengt met zich mee dat ze in februari/maart beginnen met het aanwerven van tijdelijke werkkrachten.
De seizoenscontracten (zomer) vormen nog altijd de grootste groep van werknemers bij Tui.
(oa. ik)
Sommigen hebben een contract van maart tot begin november, anderen van mei tot begin oktober, nog anderen van juni tot begin september...
De kans is wel groot dat als je je eerste seizoen goed werkt, Tui je het jaar erop in januari zélf contacteert om te vragen of je nog geïnteresseerd bent in een tweede zomerseizoen. Na 2 seizoenen heb je kans op vast contract, hoewel de geruchten nu de ronde doen dat er toch wel wat vaste contracten gaan uitgedeeld worden in oktober. En aangezien er amper 20 mensen zijn dit jaar die hun 2e seizoen bezig zijn en er daarvan al zeker 50% geen vast contract willen (verplicht LC), hebben wij, de eerste-seizoenertjes, ook een kansje. :D

Post Reply