Deurne 2006

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Piperalfa

Deurne 2006

Post by Piperalfa »

Zoals vermeld bij "latest aviation news" over "Brussel 2006". Wat kunnen wij volgend jaar verwachten van Antwerp Airport? Nog roddels over nieuwe verbindingen? Of gaan wij weer een heel rustig jaar meemaken?

Atlantis

Post by Atlantis »

Ik heb zo'n stil vermoeden dat het rustig zal blijven. Ik denk niet dat VLM veel nieuws gaat aankondigen. Zij hebben nu juist een reeks nieuwe verbindingen achter de rug en op sommige hebben ze de frequenties verhoogd. Indien toch nieuws vermoed ik eerder een toestel dat de vloot zal vervoegen.

blackhawk

Post by blackhawk »

Ik zou graag tekeningen, foto's, ... zien van de nieuwe terminal die ze aan het bouwen zijn. Amper iets van terug te vinden op het internet, laat staan op de site van Antwerp Airport.
Last edited by blackhawk on 18 Dec 2005, 18:17, edited 1 time in total.

thomascookie

Post by thomascookie »

Laat staan in het echt want veel vooruitgang zie ik er ook niet in en zie het toch bijna dagelijks

Atlantis

Post by Atlantis »

Gisterenavond zijn Kris Peeters en het gemeentebestuur van Borsbeek overeengekomen dat de bomen mogen gekapt worden. Men heeft ergens anders een stuk op het oog waar men een natuurgebied kan uitbreiden.

Het hoeft niet gezegd te worden dat Vanneste, VLM, uitermate tevreden is met deze uitspraak. Dit was uitermate belangrijk voor hun verdere ontwikkeling.

Atlantis

Post by Atlantis »

Voor diegene die dagelijks langs Deurne rijden, zouden nu toch wel wat meer beweging moeten zien.

The Flying Group gaat deze maand nog starten met de werken, of in ieder geval toch voortdoen, aan de nieuwe loods. Deze zou in april 2006 moeten afgewerkt zijn.

De reden van het definitief verder werken is mede dankzij Borsbeek en de toelating tot het kappen van de bomen. Daarmee is de toekomst van de luchthaven verzekerd.

The flying Group wil op de luchthaven fors uitbreiden wat de transcontinentale vluchten betreft. Vanaf 2008 gaat the Flying Group er de grootste transcontinentale zakenjet, Dassault Falcon 7X, huisvesten.

Atlantis

Post by Atlantis »

Ongeveer 1750 vierkant meter bedrijfsruimte komt erbij en in april wordt de nieuwe Falcon 900DX verwacht.

We moeten er inderdaad vanuit gaan dat Deurne enkel business related is. The Flying Group doet het uitstekend tesamen met VLM op deze luchthaven. Deze twee verzekeren toch de toekomst.

Ik denk niet dat we voor de rest iets "extra" moeten verwachten.

BMO

Post by BMO »

Atlantis wrote:Ongeveer 1750 vierkant meter bedrijfsruimte komt erbij en in april wordt de nieuwe Falcon 900DX verwacht.

We moeten er inderdaad vanuit gaan dat Deurne enkel business related is. The Flying Group doet het uitstekend tesamen met VLM op deze luchthaven. Deze twee verzekeren toch de toekomst.

Ik denk niet dat we voor de rest iets "extra" moeten verwachten.
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er minder passagiers waren in 2005 in EBAW, hopelijk herstelt zich dit in 2006!!!

ps binnenkort vlieg ik zelf (piper 28A) als training naar EBAW, iemand nuttige tips?

BMO

Atlantis

Post by Atlantis »

Ze hebben inderdaad minder pax over de vloer gehad dan in 2004, dit mede door het wegvallen van de lijn Antwerpen - Praag. Dit was niet echt een lang leven beschoren.

BMO

Post by BMO »

Atlantis wrote:Ze hebben inderdaad minder pax over de vloer gehad dan in 2004, dit mede door het wegvallen van de lijn Antwerpen - Praag. Dit was niet echt een lang leven beschoren.

Uit goede bron weet ik dat dat gedoemd was om te mislukken, ze hadden geen kantoor in Deurne (allé, er zat niemand) en als je dan belde naar Praag verstonden ze je niet :roll:

Atlantis

Post by Atlantis »

Tja, een beetje amaturistisch zeker?

In ieder geval veel plezier met je trainingsvluchten op Deurne.

BMO

Post by BMO »

jan_olieslagers wrote:
BMO wrote: Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er minder passagiers waren in 2005 in EBAW, hopelijk herstelt zich dit in 2006!!!
Nogmaals, aan de vaste lijndiensten zal niet veel veranderen. Enkel vakantievluchten zouden deze cijfers kunnen opkrikken. En ik denk niet dat de biz-passagiers zoals bv. van The Flying Group in deze statistieken worden opgenomen.
BMO wrote:ps binnenkort vlieg ik zelf (piper 28A) als training naar EBAW, iemand nuttige tips?
Bereid u voor op de vriendelijkste en bekwaamste ATC van Vlaanderen en verre omstreken! Wel strikt de procedures respecteren want de NIMBY's liggen op de loer. Alnaargelang uit welke richting ge aankomt wordt ge waarschijnlijk eerst naar waypoint PORTA of ALBER of LYRA of KONTI gestuurd en vandaar naar de downwind, L of R alnaargelang, van de actieve runway. Zie dus op z'n minst dat ge de waypoints een beetje kent. Bij druk verkeer gebeurt het al eens dat ze u vragen de downwind te extenden of zelfs een 360 op het einde van de downwind.
Na landing wordt ge van tower 121.4 doorverwezen naar ground 121.8, zet die al gereed als uw radio dat toelaat (COM2 of stby op COM1). Parkeren zult ge waarschijnlijk op de "General Aviation Parking" voor de blauwe hangars van het Stampe Center, als ge de weg niet vindt vraag maar aan de ground controller die legt dat geduldig uit.
Dit alles gebaseerd op horen zeggen van mijn neef uit Holland die een scanner heeft...
Bereid u voor op de vriendelijkste en bekwaamste ATC van Vlaanderen en verre omstreken! [/quote]

heb geen klagen van andere ATC's eigenlijk, zijn altijd behulpzaam en vriendelijk, zal wel overal eens ergens iets zijn zeker :wink:

Post Reply