Met Easyjet van Maastricht naar Berlijn--> foto's + film

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
AF332

Met Easyjet van Maastricht naar Berlijn--> foto's + film

Post by AF332 »

Op 20 september ('s morgens) ben ik met Easyjet - mijn eerste ervaring met een low-cost carrier - van Maastricht/Aachen (MST) naar Berlin Schönefeld (SXF) gevlogen. De vlucht werd uitgevoerd door een Airbus A319, het type waar ik al eerder mee vloog (o.a. SN Brussels Airlines). De vluchten verliepen perfect volgens tijdsschema, meer nog, de heenvlucht duurde 15 minuten minder dan begroot. In vergelijking met de luchthaven van Maastricht/Aachen mag Berlin Schönefeld er best wezen (de vroegere hoofdluchthaven van Oost-Duitsland). Het openbaar vervoersnet naar het hart van Berlijn is goed uitgebouwd en de prijzen zijn relatief laag.

Vermeldingswaardig is onze terugvlucht (22 september - avond). Ten eerste moest ik zelf inchecken in SXF (via een soort terminal), hetgeen ik eerder nog nooit gedaan had. Ik moet zeggen dat dit erg gemakkelijk ging (alle stappen worden immers mooi uitgelegd op het drukscherm). Je geeft gewoon je bevestigingscode in – die je ontvangt na de online boeking - en de kofferlabels + instapkaarten rollen eruit (je moet dus ook zelf de labels aan de koffers hangen).

Ten tweede was er een probleem net voor het landen in MST (het vliegtuig was nog maar een 10 meter van de grond verwijderd). De landing werd onverwacht afgebroken (dit ondanks de erg goede weersomstandigheden). De piloot maakte spoedig de melding dat een bepaald grondinstrument niet werkte. Volgens mensen die buiten stonden te kijken werd ook de landing van een ander vliegtuig afgebroken en was er een brandweerwagen op het terrein aanwezig. Na een tiental minuten rond de luchthaven te cirkelen gebeurde een succesvolle tweede poging.

Mijn conclusie: gezien het feit dat ik niet positief WAS voor low-cost carriers (heb eerder altijd met full-service maatschappijen gevlogen zoals SNBA en KLM) ben ik zonder meer van mening veranderd. Easyjet mag er best wezen en ik ben zeker van plan nog eens met Easyjet de lucht in te gaan.

Pluspunten Easyjet:
- Goedkoop als je tijdig boekt;
- Vriendelijk/behulpzaam personeel.

Minpunten Easyjet:
- Minder beenruimte (maar het prijsvoordeel maakt dit goed);
- Relatief dure catering aan boord (ergens wel normaal, de inkomsten moeten toch ergens vandaan komen).

Volgend een aantal foto’s + filmpjes:

KLM Cityhopper (een Fokker-50 als ik juist ben) in MST. Deze foto maakte ik vanuit de bus op weg naar het vliegtuig.

Image

Het instappen in de A319 van Easyjet (mijn favoriete vliegtuig uit het Airbus-gamma).

Image

Image

De piloten breiden de vlucht voor.

Image

In het vliegtuig (zitplaats derde rij).

Image

Image

In het luchtruim.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

In Berlijn Schönefeld.

Image

Image

De terugvlucht.

Image

Foto van de A319 in MST (aankomst rond 21 uur).

Image

Filmpje 1: het opstijgen in MST.

http://users.telenet.be/philippemielnik ... erlijn.WMV

Filmpje 2: tijdens de dalen net boven de wolken.

http://users.telenet.be/philippemielnik ... lijn_2.WMV

Filmpje 3: Easyjet A319 in SXF.

http://users.telenet.be/philippemielnik ... nefeld.WMV

Groeten,

Philippe

specht

Post by specht »

mooie foto's en zeker waard om ook eens te doen

Gr Theo

sab319
Location: Mortsel, antwerp, Flanders, Belgium, Europe, Earth, Milky way

Post by sab319 »

mooi verslag!!

sn26567

Post by sn26567 »

sab319 wrote:Mooi verslag!!
Dat is ook mijn mening. Maar Uw verhaal had waarschijnlijk meer sukses indien het in 't Engels was geschreven.
André
ex Sabena #26567

AF332

Post by AF332 »

sn26567 wrote:
sab319 wrote:Mooi verslag!!
Dat is ook mijn mening. Maar Uw verhaal had waarschijnlijk meer sukses indien het in 't Engels was geschreven.
Ik zal er de volgende keer aan denken (volgend jaar wellicht naar Moskou, hopelijk met Russian Aeroflot)! Voor de anderstaligen zijn er toch nog altijd de foto's en de filmpjes.

Groeten,

Philippe

killerwhale65

Post by killerwhale65 »

Sjiek met die filmpjes. Tijdens de take-off is duidelijk de mooie typsche airbus-sound te horen.
Mocht je de landing niet filmen?
Matthias Thoen
MicroWings - Aviation Hobby Store

Vinnie-Winnie

Post by Vinnie-Winnie »

Ik was verbaasd dat de ramen zo schoon waren!!! Daarom zijn the 2 filmpjes echt de moeite waard!

dezelfde opmerking als André jammer dat je geen nederlandse versie van deze trip report hebt geschreven!!!

Nu wil ik echt eens met easyjet vliegen! :)

AF332

Post by AF332 »

killerwhale65 wrote:Sjiek met die filmpjes. Tijdens de take-off is duidelijk de mooie typsche airbus-sound te horen.
Mocht je de landing niet filmen?
De landing mocht ik wel filmen denk ik, maar mijn geheugensticks waren bijna vol. Die Airbussen maken idd een mooi geluid. Van Boeing weet ik het (nog) niet, want ik heb tot op heden nog nooit met een Boeing-toestel gevlogen (vind ik niet zo erg, want ben eerder een Airbus-fan, alhoewel ik toch ook wel iets zie in de B-777). Tot nu alleen: Fokker (KLM), Airbus (SN Brussels Airlines, Air France en Easyjet) en British Aeropace (SN Brussels Airlines)

Gr,

Philippe

sn26567

Post by sn26567 »

Vinnie-Winnie wrote:dezelfde opmerking als André jammer dat je geen nederlandse versie van deze trip report hebt geschreven!
Een engelse versie zou nog beter zijn dan the bestaande nederlandse versie. :wink:
André
ex Sabena #26567

Post Reply