Nieuws over de verlenging van de startbaan in Deurne?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Piperalfa

Nieuws over de verlenging van de startbaan in Deurne?

Post by Piperalfa »

Het is de laatste tijd weer heel erg stil over de tunnel- of omleidingsplannen. Is er nu al defintief iets beslist wat en wanneer er nu iets gaat veranderen?

Fiero

Post by Fiero »

Welkom in Belgie :p

Atlantis

Post by Atlantis »

Als ik me niet vergis heeft er deze week nog een gerechtelijke uitspraak plaats over de verlenging. Ook hier ja. Geen enkele luchthaven in dit land ontsnapt aan het gerecht. Het kan natuurlijk ook zijn dat dit weer maar eens is uitgesteld. Een aantal serieuse investeerders zitten met geld te wachten om fameus te kunnen uitbreiden op Deurne. Nieuwe loodsen, onderhoud, privé-mtsch, enz. Maar ja, als het telang gaat duren gaan ze ergens anders hun geld investeren.

peacemaker

Post by peacemaker »

ik heb in de standaard gelezen dat de verlenging er niet komt...

Atlantis

Post by Atlantis »

Het hele verhaal is deze week verschenen.

Kris Peeters heeft beslist dat de ondertunneling er niet komt wegens te duur. Langs de andere kant willen ze dan weer dat de bomen wel worden gesnoeid om de vliegtuigen veilig te laten landen. Ook hier komt er dus geen verlenging. Men heeft toen de vergelijking gemaakt met een bestaande spoorlijn waar bomen langs staan. Deze bomen moeten gesnoeid worden om de trein veilig te laten rijden.

En zo komen we steeds op hetzelfde neer. De ene wil het zo en nog een ander wil het anders.

Ik denk eerlijk gezegd dat het nu wel definiteif gedaan is met het getouwtrek of mogelijke verlengingen. De investeerders die er waren om uit te breiden op Deurne kunnen hun plannen opbergen.

Atlantis

Post by Atlantis »

Eind deze week is Kris Peeters nog gaan praten met de gemeente Borsbeek over het kappen van de bomen die hinderlijk zijn voor de landingen op Deurne. Ook gaat een nabijgelegen loods moeten afgbroken worden. Dit zal men nu effectief gaan uitvoeren omdat Peeters zijn definitief resultaat over Deurne heeft gegeven: een verlening van de starbaan komt er niet.

Post Reply