Inderdaad B737229, ik had eigenlijk de titel moeten veranderen in "vliegtuig met bestemming Brussel maakt voorzorgslanding" ipv de originele titel te behouden.B737229 wrote:Het gaat hier om een voorzorgslanding, er wordt niet eens gesproken dat de motor uitgevallen was, maar dat er een indicatie was.
De media speelt er gretig op in, gaat het om turkse maatschappij dan is dit nieuws. Anderen halen amper de krant.
Vliegtuig met bestemming Brussel maakt noodlanding
Moderator: Latest news team
Dear Nico,MKAirlines wrote:Check there sites they all have there headquarters in EnglandAvro wrote: MK airlines -> registered as 9G in Ghana
DAS Air Cargo -> registered as 5X in Uganda (isn't it)
African International Airways -> regsitered as ZS in South Africa
Chris
Das Air Cargo and MK Airlines are both owned or started by british citizens
not sure about African International
Greetings,
Nico
We are talking about safety of airlines here and as far as I know the planes have to fullfill the norms of the country where they are registered and not where the headquarter is. So I would still qualify those airlines as African ones !!
Chris
You can count out MK airlines, as their airplanes will soon be re-registered to G-**** instead of 9G-***.Avro wrote:Dear Nico,MKAirlines wrote:Check there sites they all have there headquarters in EnglandAvro wrote: MK airlines -> registered as 9G in Ghana
DAS Air Cargo -> registered as 5X in Uganda (isn't it)
African International Airways -> regsitered as ZS in South Africa
Chris
Das Air Cargo and MK Airlines are both owned or started by british citizens
not sure about African International
Greetings,
Nico
We are talking about safety of airlines here and as far as I know the planes have to fullfill the norms of the country where they are registered and not where the headquarter is. So I would still qualify those airlines as African ones !!
Chris
Greetz,
Don't dream your life, live your dream !!!
Inderdaad heel veel ophef rond dit thema.
Maar laat het ons toch over één ding zeker zijn. De mensen die werken bij Sabena Technics doen prima, zelfs uitstekend hun job. Naar mijn mening ga ik ervan uit al wie klant is bij Sabena Technics mag ervan uitgaan dat hun toestellen zeer degelijk zijn gecontroleerd. Al mogen we nooit een menselijk fout uitschakelen, maar dat is normaal. Het blijven mensen en geen robotten. Alleen misschien spijtig dat ze echt moeten vechten om klanten binnen te krijgen.
Deze mensen zijn echt over de hele wereld gekend over hun kunnen en presaties op het gebied van onderhoud aan de Boeing 737. Zie maar naar de tijden van Sabena.
Wat er echt zou moeten gebeuren en moet komen zijn de zogenaamde zwarte lijsten. Naar aanleiding van de crash in Venezuela heeft de Franse overheid dit opnieuw geopperd. Het meredeel van de slachtoffers waren Fransen. Het zou dus niet slecht zijn moest Europa dit kunnen doordrukken.
Het mogen dan al de veiligste jaren zijn, er is echter veel verborgen wat zou kunnen leiden tot één van de slechtste jaren. Vroeg of laat moet er toch iets gebeuren.
Laten we gewoon de kalmte bewaren en hopen dat diegene die bevoegd zijn om controles te doen en overheidsinstanties van alle lidstaten en daarbuiten hun gezond verstand laten gebruiken en in actie komen.
Groetjes
Maar laat het ons toch over één ding zeker zijn. De mensen die werken bij Sabena Technics doen prima, zelfs uitstekend hun job. Naar mijn mening ga ik ervan uit al wie klant is bij Sabena Technics mag ervan uitgaan dat hun toestellen zeer degelijk zijn gecontroleerd. Al mogen we nooit een menselijk fout uitschakelen, maar dat is normaal. Het blijven mensen en geen robotten. Alleen misschien spijtig dat ze echt moeten vechten om klanten binnen te krijgen.
Deze mensen zijn echt over de hele wereld gekend over hun kunnen en presaties op het gebied van onderhoud aan de Boeing 737. Zie maar naar de tijden van Sabena.
Wat er echt zou moeten gebeuren en moet komen zijn de zogenaamde zwarte lijsten. Naar aanleiding van de crash in Venezuela heeft de Franse overheid dit opnieuw geopperd. Het meredeel van de slachtoffers waren Fransen. Het zou dus niet slecht zijn moest Europa dit kunnen doordrukken.
Het mogen dan al de veiligste jaren zijn, er is echter veel verborgen wat zou kunnen leiden tot één van de slechtste jaren. Vroeg of laat moet er toch iets gebeuren.
Laten we gewoon de kalmte bewaren en hopen dat diegene die bevoegd zijn om controles te doen en overheidsinstanties van alle lidstaten en daarbuiten hun gezond verstand laten gebruiken en in actie komen.
Groetjes
Nog even dit:
De luchtvaart heeft vele facetten, ik ben en blijf een groot luchtvaartfanaat
vooral voor wat betreft militaire vliegtuigen, maar ook voor general aviation, recreational flying, oldtimers, ultralights, helicopters, ruimtevaart en noem maar op.
Maar wat betreft commerciele luchtvaart, meer bepaald airliners en vooral LCC's ben ik inderdaad sceptisch geworden, mijn kritiek uit zich dan ook enkel op dit facet van de luchtvaart. Daar waar vliegen big-business als bedoeling heeft...
vooral voor wat betreft militaire vliegtuigen, maar ook voor general aviation, recreational flying, oldtimers, ultralights, helicopters, ruimtevaart en noem maar op.
Maar wat betreft commerciele luchtvaart, meer bepaald airliners en vooral LCC's ben ik inderdaad sceptisch geworden, mijn kritiek uit zich dan ook enkel op dit facet van de luchtvaart. Daar waar vliegen big-business als bedoeling heeft...
Ja man, wat wordt hier allemaal gepredikt...Pluto777 wrote:Nog even dit:
General Aviation, Business jets, Sky Jet, Flying partners...
dit is geen commerciele activity ??
ppfff Pluto777 je bent sterk bezig de laatste posts precies...
Been fired recently ???
Daar is geen enkel probleem aan verbonden, maar gelieve die mening dan ook te staven met harde bewijzen.Pluto777 wrote:
maar daarom mag ik toch wel mijn mening en mijn eigen
vaststellingen te kennen geven ?
Of mag op een dergelijk forum geen kritisisme te lezen zijn misschien beste Andries ?
U haalde aan dat U als technieker aan toestellen hebt gewerkt waar dubieuze herstellingen aan uitgevoerd werden, is het dan ook Uw taak niet om dit te melden (via officiële weg)?
Dan is mijn vraag nu: Waarom heb je dat niet gedaan, wanneer er zéker gevolg aan je aangifte zou gegeven zijn.
Het brengt nu niets op om via een forum wantoestanden aan te klagen die nu niet meer geverifieerd kunnen worden, en waarvan je nu geen bewijs meer kunt leveren. Dat is iets té gemakkelijk, niet?
Zoals Andries al aanhaalde lijken dit uitlatingen die we al te vaak elders kunnen horen en lezen, doch die eveneens nooit hard gemaakt kunnen worden...
Tekende jij die Release to service ????Rago wrote:Daar is geen enkel probleem aan verbonden, maar gelieve die mening dan ook te staven met harde bewijzen.Pluto777 wrote:
maar daarom mag ik toch wel mijn mening en mijn eigen
vaststellingen te kennen geven ?
Of mag op een dergelijk forum geen kritisisme te lezen zijn misschien beste Andries ?
U haalde aan dat U als technieker aan toestellen hebt gewerkt waar dubieuze herstellingen aan uitgevoerd werden, is het dan ook Uw taak niet om dit te melden (via officiële weg)?
Dan is mijn vraag nu:
ik kon moeilijk een release to service tekenen voor een collega die bovendien werkzaam was voor een ander bedrijf dan het mijne, nietwaar.
Blijkbaar zijn er hier op dit forum nogal wat personen die hun broodwinning in de commerciele luchtvaart hebben, dus ik begrijp dat mijn kritiek hier niet bepaald welkom is. Ik wil, vooraleer ik dit forum verlaat, (waarschijnlijk tot genoegen van de hiervoorgenoemden) nog dit toevoegen:
Ik ben mij zeker bewust van de exellente vaardigheden van belgische technici, het ging mij enkel over de problematiek van dringende herstellingen en vooral de decisie-drempel van wanneer een bepaalde herstelling al dan niet dringend is.
In bepaalde gevallen komt het vliegtuig zelfs niet to bij die vakkundige mensen en het blijft gewoon nog een tijdje doortoeren.
Maar blijkbaar is dit flauwekul, is er dus in gans europa niks aan de hand met de maintenance, de zg. economische druk hierop is sensatie, de toegevingen van Filip Van Rosum zijn dus uitspraken van een depressief man, de recente 5 crashes in 1 maand zijn puur toeval.
Er kan niets verkeerd gaan met maintenance want zoals ook al de Helios directeur verklaarde in een interview: "We are obliged to follow the european standards...
"Guys, always look at the bright side of life and remember, keep the pointed end forward and the dirty side down" ...
Blijkbaar zijn er hier op dit forum nogal wat personen die hun broodwinning in de commerciele luchtvaart hebben, dus ik begrijp dat mijn kritiek hier niet bepaald welkom is. Ik wil, vooraleer ik dit forum verlaat, (waarschijnlijk tot genoegen van de hiervoorgenoemden) nog dit toevoegen:
Ik ben mij zeker bewust van de exellente vaardigheden van belgische technici, het ging mij enkel over de problematiek van dringende herstellingen en vooral de decisie-drempel van wanneer een bepaalde herstelling al dan niet dringend is.
In bepaalde gevallen komt het vliegtuig zelfs niet to bij die vakkundige mensen en het blijft gewoon nog een tijdje doortoeren.
Maar blijkbaar is dit flauwekul, is er dus in gans europa niks aan de hand met de maintenance, de zg. economische druk hierop is sensatie, de toegevingen van Filip Van Rosum zijn dus uitspraken van een depressief man, de recente 5 crashes in 1 maand zijn puur toeval.
Er kan niets verkeerd gaan met maintenance want zoals ook al de Helios directeur verklaarde in een interview: "We are obliged to follow the european standards...
"Guys, always look at the bright side of life and remember, keep the pointed end forward and the dirty side down" ...
Idd, maar niets kon je tegenhouden om de bal aan het rollen te brengen, om de klok te luiden,...Pluto777 wrote:ik kon moeilijk een release to service tekenen voor een collega die bovendien werkzaam was voor een ander bedrijf dan het mijne, nietwaar.
...
Heeft een technieker geen deontologie?
Ik verkeer niet in die situatie, en gefundeerde kritiek is altijd welkom, wij voelen ons niet superieur of te goed om iets bij te leren!Blijkbaar zijn er hier op dit forum nogal wat personen die hun broodwinning in de commerciele luchtvaart hebben, dus ik begrijp dat mijn kritiek hier niet bepaald welkom is.
Uit de nek kletsen daarentegen brengt niets voor niemand op!
Kleingeestige reaktie! Blijkbaar zijn opmerkingen aan Uw adres nog minder welkom dan Uw ongestaafde beweringen, die ons niet welgevallen zouden zijn... So Please grow up man! BTW: wat kan het mij in hemelsnaam "plezieren" dat er iemand het forum zou verlaten? Vooral iemand die ons iets kan bij brengen...Ik wil, vooraleer ik dit forum verlaat, (waarschijnlijk tot genoegen van de hiervoorgenoemden) nog dit toevoegen:
Uit Uw uitermate positieve reakties viel volgens velen van ons af te leiden dat er precies een rekening diende vereffend te worden met vooral EBOS...het ging mij enkel over de problematiek van dringende herstellingen en vooral de decisie-drempel van wanneer een bepaalde herstelling al dan niet dringend is.
Weeral kan de technieker een grote en vitale rol spelen bij het aankaarten van deze problemen...In bepaalde gevallen komt het vliegtuig zelfs niet to bij die vakkundige mensen en het blijft gewoon nog een tijdje doortoeren.
Maar blijkbaar is dit flauwekul, is er dus in gans europa niks aan de hand met de maintenance, de zg. economische druk hierop is sensatie, de toegevingen van Filip Van Rosum zijn dus uitspraken van een depressief man,
Maakt U deel uit van de onderzoekscommissies om reeds besluiten te kunnen trekken? Normaal gaat daar toch een veel langere termijn over, niet?de recente 5 crashes in 1 maand zijn puur toeval.
Vriendelijke Groet
Amaai... blijkbaar begrijp je het "knipoogje" in mijn statements zelfs niet...Maakt U deel uit van de onderzoekscommissies om reeds besluiten te kunnen trekken? Normaal gaat daar toch een veel langere termijn over, niet?
Op dit forum zijn gelukkig veel mensen actief met een objectieve mening over luchtvaart-tecnniek... maar na een wandeling op dit forum kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat hier heel wat "real-stuff" jochies rondwaren ook hoor !
Je kent ze wel, jongeren die dromen van een pilotencarriere in de commerciele luchtvaart, maar die daar om een of andere reden nog niet in zijn geslaagd. Ze fungeren hier blijkbaar als de kruisridders voor de sektor.
Op forums weerleggen ze alle negatieve kritieken, en vragen om ervaringen te staven met harde bewijzen ( welke, foto's ?)
Maken een ietsje te opzichtig gebruik van "pilot-talk" en hangen veel rond in de aero-clubs, veelal voorzien van pilotenbril en jeppesen manuals, ken je ze ? Ik heb er vele zien komen.... en gaan....