Vliegtuig met bestemming Brussel maakt noodlanding
Moderator: Latest news team
Vliegtuig met bestemming Brussel maakt noodlanding
BOEDAPEST - Een vliegtuig met bestemming Brussel heeft vanmorgen in Boedapest een noodlanding gemaakt. Dat meldt het Hongaarse agentschap MTI.
Het vliegtuig had 293 passagiers en elf bemanningsleden aan boord. Niemand raakte gewond.
Het chartervliegtuig van vliegtuigmaatschappij Fly Air was op weg van Istanboel naar Brussel toen de boordinstrumenten plots aangaven dat een van beide motoren was uitgevallen. Het vliegtuig werd na de noodlanding aan een controle onderworpen.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 082005_013
Het vliegtuig had 293 passagiers en elf bemanningsleden aan boord. Niemand raakte gewond.
Het chartervliegtuig van vliegtuigmaatschappij Fly Air was op weg van Istanboel naar Brussel toen de boordinstrumenten plots aangaven dat een van beide motoren was uitgevallen. Het vliegtuig werd na de noodlanding aan een controle onderworpen.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 082005_013
verwondert mij niet... fly air deugt niet, net als onur air... dat is nu eens een VB van een slechte chartermaatschappij... en wij maar klagen over TUI...
ik vind het schandalig dat ze hier in België niks aan doen, toen ook de toesellen van onur air in NL aan de grond werden gehouden, deed België... gewoon niks...
hier moet er eerst een toestel neervallen vooraleer ze iets doen...
volgens mij moeten ze eens een grondig onderzoek doen bij Fly Air... en misschien ook wel bij MNG... maarja...
ik vind het schandalig dat ze hier in België niks aan doen, toen ook de toesellen van onur air in NL aan de grond werden gehouden, deed België... gewoon niks...
hier moet er eerst een toestel neervallen vooraleer ze iets doen...
volgens mij moeten ze eens een grondig onderzoek doen bij Fly Air... en misschien ook wel bij MNG... maarja...
En ook eens op EBOS bij de afrikaanse maatschappijen zeker ?ik vind het schandalig dat ze hier in België niks aan doen, toen ook de toesellen van onur air in NL aan de grond werden gehouden, deed België... gewoon niks...
hier moet er eerst een toestel neervallen vooraleer ze iets doen...
volgens mij moeten ze eens een grondig onderzoek doen bij Fly Air... en misschien ook wel bij MNG... maarja...
Volgen zij ook de european standards voor hun maintenance ?
Theoretisch wel waarschijnlijk, maar in de praktijk ???
Maar dit zijn freighters, die mogen misschien al eens iets meer uit de lucht vallen ?
Indien U beschuldigingen uit, kunt ge misschien evenveel moeite doen om Uw bewijzen daaromtrent te posten...Pluto777 wrote: Volgen zij ook de european standards voor hun maintenance ?
Theoretisch wel waarschijnlijk, maar in de praktijk ???
Maar dit zijn freighters, die mogen misschien al eens iets meer uit de lucht vallen ?
Plse note that the BCAA is definately performing SAFA inspections, even
in EBBR and EBOS.
Plse watch out with sometimes such a stupid remarks about unproven
statements.
Note that when an airliner makes an emergency landing, that this doesn t mean that they perform bad maintenance or maintenance on their a/c.
You have many factors, even system or part failure...
So, plse let s be more serious on this forum !
in EBBR and EBOS.
Plse watch out with sometimes such a stupid remarks about unproven
statements.
Note that when an airliner makes an emergency landing, that this doesn t mean that they perform bad maintenance or maintenance on their a/c.
You have many factors, even system or part failure...
So, plse let s be more serious on this forum !
Er moeten zeker geen vrachters vallen, maar in oostende gebeuren
af en toe bizarre dingen aan de afrikaanse bakken, op dusdanige wijze dat het mij verwonderd dat dit nog niet gebeurd is in oostende, er is trouwens een drietal jaren geleden een crash geweest in africa, met een 707 die in ebos was opgestegen.
Nogmaals, ikzelf ben oud-meccano en heb met eigen ogen gezien hoe destijds een hydraulische slang van een motor van 707 vervangen werd met een dubieuze slang uit een oude afbraakmotor.
Dat zo'n dingen gebeuren in de tweedehands autowereld, akkoord, maar toch niet met vliegtuigen...
af en toe bizarre dingen aan de afrikaanse bakken, op dusdanige wijze dat het mij verwonderd dat dit nog niet gebeurd is in oostende, er is trouwens een drietal jaren geleden een crash geweest in africa, met een 707 die in ebos was opgestegen.
Nogmaals, ikzelf ben oud-meccano en heb met eigen ogen gezien hoe destijds een hydraulische slang van een motor van 707 vervangen werd met een dubieuze slang uit een oude afbraakmotor.
Dat zo'n dingen gebeuren in de tweedehands autowereld, akkoord, maar toch niet met vliegtuigen...
Waar heb ik die taal nog gehoordPluto777 wrote:Er moeten zeker geen vrachters vallen, maar in oostende gebeuren
af en toe bizarre dingen aan de afrikaanse bakken, op dusdanige wijze dat het mij verwonderd dat dit nog niet gebeurd is in oostende, er is trouwens een drietal jaren geleden een crash geweest in africa, met een 707 die in ebos was opgestegen.
Nogmaals, ikzelf ben oud-meccano en heb met eigen ogen gezien hoe destijds een hydraulische slang van een motor van 707 vervangen werd met een dubieuze slang uit een oude afbraakmotor.
Dat zo'n dingen gebeuren in de tweedehands autowereld, akkoord, maar toch niet met vliegtuigen...
OK dan, alle vliegtuigen aan de grond, iedereen weer met paard en kar ... en stene zal geen last meer hebben ... of 't is van de paardestr***
Greetz,
Andries
Don't dream your life, live your dream !!!
- Airbus330lover
- Posts: 883
- Joined: 21 Jul 2005, 00:00
- Location: Rixensart
Zo ver moet het niet, maar toch een beetje meer controles en .... vleigtuigen aan de kettingAndries wrote:Waar heb ik die taal nog gehoordPluto777 wrote:Er moeten zeker geen vrachters vallen, maar in oostende gebeuren
af en toe bizarre dingen aan de afrikaanse bakken, op dusdanige wijze dat het mij verwonderd dat dit nog niet gebeurd is in oostende, er is trouwens een drietal jaren geleden een crash geweest in africa, met een 707 die in ebos was opgestegen.
Nogmaals, ikzelf ben oud-meccano en heb met eigen ogen gezien hoe destijds een hydraulische slang van een motor van 707 vervangen werd met een dubieuze slang uit een oude afbraakmotor.
Dat zo'n dingen gebeuren in de tweedehands autowereld, akkoord, maar toch niet met vliegtuigen...
OK dan, alle vliegtuigen aan de grond, iedereen weer met paard en kar ... en stene zal geen last meer hebben ... of 't is van de paardestr***
Greetz,
Andries
Ik was sarcastisch bezig
Het is eigenlijk al ver gekomen ... zelfs de luchtvaartfanaten beginnen maatschappijen zwart te maken zonder daar zelf ook nog maar over enig bewijs te beschikken. Ze vangen iets op uit de sensatie-media en het wordt geloofd en verspreid in de wereld ... Daar heb ik maar 1 woord voor : ZIELIG !
Het moet verdomme gaan gedaan zijn met die domme uitspraken ! De Belgische regie der Luchtvaart laat genoeg controles uitvoeren om ervoor te zorgen dat wij veilig kunnen reizen. Als je zelf niet op de hoogte bent over zo'n zaken en enkel maar kan zeggen wat je in de media gehoord hebt, ZWIJG DAN ! Ik denk dat iedereen ondertussen al weet hoe de media werkt ...
Nee Pluto777, deze opmerking was niet voor U, maar voor de luchtvaartfanaten onder ons.
Greetz,
Andries
Het is eigenlijk al ver gekomen ... zelfs de luchtvaartfanaten beginnen maatschappijen zwart te maken zonder daar zelf ook nog maar over enig bewijs te beschikken. Ze vangen iets op uit de sensatie-media en het wordt geloofd en verspreid in de wereld ... Daar heb ik maar 1 woord voor : ZIELIG !
Het moet verdomme gaan gedaan zijn met die domme uitspraken ! De Belgische regie der Luchtvaart laat genoeg controles uitvoeren om ervoor te zorgen dat wij veilig kunnen reizen. Als je zelf niet op de hoogte bent over zo'n zaken en enkel maar kan zeggen wat je in de media gehoord hebt, ZWIJG DAN ! Ik denk dat iedereen ondertussen al weet hoe de media werkt ...
Nee Pluto777, deze opmerking was niet voor U, maar voor de luchtvaartfanaten onder ons.
Greetz,
Andries
Don't dream your life, live your dream !!!
-
- Posts: 869
- Joined: 04 May 2004, 00:00
- Location: EBOS - Oostende, Belgium
- Contact:
Heeft EBOS dan afrikaanse maatschappijen ???????Pluto777 wrote: En ook eens op EBOS bij de afrikaanse maatschappijen zeker ?
Volgen zij ook de european standards voor hun maintenance ?
Theoretisch wel waarschijnlijk, maar in de praktijk ???
Maar dit zijn freighters, die mogen misschien al eens iets meer uit de lucht vallen ?
Misschien Egyptair ja ? maar die heeft toch een goede reputatie!
We zijn nu het jaar 2005 niet meer 1997 dus leef in het heden niet in het verleden !!
Egypt Air ==> Airbus A300MKAirlines wrote:Heeft EBOS dan afrikaanse maatschappijen ???????Pluto777 wrote: En ook eens op EBOS bij de afrikaanse maatschappijen zeker ?
Volgen zij ook de european standards voor hun maintenance ?
Theoretisch wel waarschijnlijk, maar in de praktijk ???
Maar dit zijn freighters, die mogen misschien al eens iets meer uit de lucht vallen ?
Saudi Arabian Cargo ==> B747 en MD-11
Ben ik er vergeten ?
Greetz,
Andries
Don't dream your life, live your dream !!!
-
- Posts: 869
- Joined: 04 May 2004, 00:00
- Location: EBOS - Oostende, Belgium
- Contact:
And what about:MKAirlines wrote:Euhmmm neeAndries wrote:
Egypt Air ==> Airbus A300
Saudi Arabian Cargo ==> B747 en MD-11
Ben ik er vergeten ?
Greetz,
Andries
MK airlines -> registered as 9G in Ghana
DAS Air Cargo -> registered as 5X in Uganda (isn't it)
African International Airways -> regsitered as ZS in South Africa
Chris
-
- Posts: 869
- Joined: 04 May 2004, 00:00
- Location: EBOS - Oostende, Belgium
- Contact:
Check there sites they all have there headquarters in EnglandAvro wrote: MK airlines -> registered as 9G in Ghana
DAS Air Cargo -> registered as 5X in Uganda (isn't it)
African International Airways -> regsitered as ZS in South Africa
Chris
Das Air Cargo and MK Airlines are both owned or started by british citizens
not sure about African International
Greetings,
Nico
-
- Posts: 869
- Joined: 04 May 2004, 00:00
- Location: EBOS - Oostende, Belgium
- Contact:
Daarom is dit forum er, om uw mening te brengen. Maar zeg er dan wel bij dat dit Uw mening is en niet een vaststaand feit !Pluto777 wrote:ik ben heel zeker luchtvaartfanaat, en heb zelfs ook mijn PPL sinds 1977,
maar daarom mag ik toch wel mijn mening en mijn eigen
vaststellingen te kennen geven ?
Of mag op een dergelijk forum geen kritisisme te lezen zijn misschien beste Andries ?
We weten ondertussen al dat op het forum van sommige omstaanders een eigen mening niet toegelaten is, maar wij gaan ons niet verlagen naar dat niveau !
Dat u Uw PPL hebt wil niets zeggen. Kijk maar naar die terroristen van 9/11 ... die hadden ook hun PPL !
In zo goed als al uw posts bent u negatief bezig over de luchtvaart. Misschien beschouwt u zich dan wel als luchtvaartfanaat, maar voor mij (en een heel deel anderen) bent u dat zeker niet !
Greetz,
Andries
Don't dream your life, live your dream !!!