Vliegtuig met bestemming Brussel maakt noodlanding

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

User avatar
blackhawk
Posts: 1595
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Location: Leuven

Vliegtuig met bestemming Brussel maakt noodlanding

Post by blackhawk »

BOEDAPEST - Een vliegtuig met bestemming Brussel heeft vanmorgen in Boedapest een noodlanding gemaakt. Dat meldt het Hongaarse agentschap MTI.
Het vliegtuig had 293 passagiers en elf bemanningsleden aan boord. Niemand raakte gewond.

Het chartervliegtuig van vliegtuigmaatschappij Fly Air was op weg van Istanboel naar Brussel toen de boordinstrumenten plots aangaven dat een van beide motoren was uitgevallen. Het vliegtuig werd na de noodlanding aan een controle onderworpen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 082005_013


TC-MNE

Post by TC-MNE »

verwondert mij niet... fly air deugt niet, net als onur air... dat is nu eens een VB van een slechte chartermaatschappij... en wij maar klagen over TUI...
ik vind het schandalig dat ze hier in België niks aan doen, toen ook de toesellen van onur air in NL aan de grond werden gehouden, deed België... gewoon niks...
hier moet er eerst een toestel neervallen vooraleer ze iets doen...
volgens mij moeten ze eens een grondig onderzoek doen bij Fly Air... en misschien ook wel bij MNG... maarja...

Pluto777
Posts: 31
Joined: 21 Jul 2005, 00:00

Post by Pluto777 »

ik vind het schandalig dat ze hier in België niks aan doen, toen ook de toesellen van onur air in NL aan de grond werden gehouden, deed België... gewoon niks...
hier moet er eerst een toestel neervallen vooraleer ze iets doen...
volgens mij moeten ze eens een grondig onderzoek doen bij Fly Air... en misschien ook wel bij MNG... maarja...
En ook eens op EBOS bij de afrikaanse maatschappijen zeker ?
Volgen zij ook de european standards voor hun maintenance ?
Theoretisch wel waarschijnlijk, maar in de praktijk ???
Maar dit zijn freighters, die mogen misschien al eens iets meer uit de lucht vallen ?

Rago
Posts: 680
Joined: 02 Aug 2004, 00:00
Location: Oostende (B)

Post by Rago »

Pluto777 wrote: Volgen zij ook de european standards voor hun maintenance ?
Theoretisch wel waarschijnlijk, maar in de praktijk ???
Maar dit zijn freighters, die mogen misschien al eens iets meer uit de lucht vallen ?
Indien U beschuldigingen uit, kunt ge misschien evenveel moeite doen om Uw bewijzen daaromtrent te posten... :roll: :roll: :roll:

Dude320
Posts: 336
Joined: 25 Feb 2004, 00:00

Post by Dude320 »

Plse note that the BCAA is definately performing SAFA inspections, even

in EBBR and EBOS.

Plse watch out with sometimes such a stupid remarks about unproven

statements.

Note that when an airliner makes an emergency landing, that this doesn t mean that they perform bad maintenance or maintenance on their a/c.

You have many factors, even system or part failure...

So, plse let s be more serious on this forum ! :!:

User avatar
Atlantis
Posts: 4990
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

@Pluto,

Waarom moeten er vrachters vallen? Zitten daar geen mensen in misschien? Van welke strekking bent u dat u zo'n onnozele dwaasheden uit?

Pluto777
Posts: 31
Joined: 21 Jul 2005, 00:00

Post by Pluto777 »

Er moeten zeker geen vrachters vallen, maar in oostende gebeuren
af en toe bizarre dingen aan de afrikaanse bakken, op dusdanige wijze dat het mij verwonderd dat dit nog niet gebeurd is in oostende, er is trouwens een drietal jaren geleden een crash geweest in africa, met een 707 die in ebos was opgestegen.
Nogmaals, ikzelf ben oud-meccano en heb met eigen ogen gezien hoe destijds een hydraulische slang van een motor van 707 vervangen werd met een dubieuze slang uit een oude afbraakmotor.
Dat zo'n dingen gebeuren in de tweedehands autowereld, akkoord, maar toch niet met vliegtuigen...

User avatar
Andries
Posts: 1670
Joined: 02 Feb 2003, 00:00
Location: OST
Contact:

Post by Andries »

Pluto777 wrote:Er moeten zeker geen vrachters vallen, maar in oostende gebeuren
af en toe bizarre dingen aan de afrikaanse bakken, op dusdanige wijze dat het mij verwonderd dat dit nog niet gebeurd is in oostende, er is trouwens een drietal jaren geleden een crash geweest in africa, met een 707 die in ebos was opgestegen.
Nogmaals, ikzelf ben oud-meccano en heb met eigen ogen gezien hoe destijds een hydraulische slang van een motor van 707 vervangen werd met een dubieuze slang uit een oude afbraakmotor.
Dat zo'n dingen gebeuren in de tweedehands autowereld, akkoord, maar toch niet met vliegtuigen...
Waar heb ik die taal nog gehoord :roll: :roll: :roll:

OK dan, alle vliegtuigen aan de grond, iedereen weer met paard en kar ... en stene zal geen last meer hebben ... of 't is van de paardestr***

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Don't dream your life, live your dream !!!

User avatar
Airbus330lover
Posts: 883
Joined: 21 Jul 2005, 00:00
Location: Rixensart

Post by Airbus330lover »

Andries wrote:
Pluto777 wrote:Er moeten zeker geen vrachters vallen, maar in oostende gebeuren
af en toe bizarre dingen aan de afrikaanse bakken, op dusdanige wijze dat het mij verwonderd dat dit nog niet gebeurd is in oostende, er is trouwens een drietal jaren geleden een crash geweest in africa, met een 707 die in ebos was opgestegen.
Nogmaals, ikzelf ben oud-meccano en heb met eigen ogen gezien hoe destijds een hydraulische slang van een motor van 707 vervangen werd met een dubieuze slang uit een oude afbraakmotor.
Dat zo'n dingen gebeuren in de tweedehands autowereld, akkoord, maar toch niet met vliegtuigen...
Waar heb ik die taal nog gehoord :roll: :roll: :roll:

OK dan, alle vliegtuigen aan de grond, iedereen weer met paard en kar ... en stene zal geen last meer hebben ... of 't is van de paardestr***

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Zo ver moet het niet, maar toch een beetje meer controles en .... vleigtuigen aan de ketting

User avatar
Andries
Posts: 1670
Joined: 02 Feb 2003, 00:00
Location: OST
Contact:

Post by Andries »

Ik was sarcastisch bezig :roll:

Het is eigenlijk al ver gekomen ... zelfs de luchtvaartfanaten beginnen maatschappijen zwart te maken zonder daar zelf ook nog maar over enig bewijs te beschikken. Ze vangen iets op uit de sensatie-media en het wordt geloofd en verspreid in de wereld ... Daar heb ik maar 1 woord voor : ZIELIG !

Het moet verdomme gaan gedaan zijn met die domme uitspraken ! De Belgische regie der Luchtvaart laat genoeg controles uitvoeren om ervoor te zorgen dat wij veilig kunnen reizen. Als je zelf niet op de hoogte bent over zo'n zaken en enkel maar kan zeggen wat je in de media gehoord hebt, ZWIJG DAN ! Ik denk dat iedereen ondertussen al weet hoe de media werkt ...

Nee Pluto777, deze opmerking was niet voor U, maar voor de luchtvaartfanaten onder ons.

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Don't dream your life, live your dream !!!

MKAirlines
Posts: 869
Joined: 04 May 2004, 00:00
Location: EBOS - Oostende, Belgium
Contact:

Post by MKAirlines »

Pluto777 wrote: En ook eens op EBOS bij de afrikaanse maatschappijen zeker ?
Volgen zij ook de european standards voor hun maintenance ?
Theoretisch wel waarschijnlijk, maar in de praktijk ???
Maar dit zijn freighters, die mogen misschien al eens iets meer uit de lucht vallen ?
Heeft EBOS dan afrikaanse maatschappijen ???????
Misschien Egyptair ja ? maar die heeft toch een goede reputatie!

We zijn nu het jaar 2005 niet meer 1997 dus leef in het heden niet in het verleden !!

User avatar
Andries
Posts: 1670
Joined: 02 Feb 2003, 00:00
Location: OST
Contact:

Post by Andries »

MKAirlines wrote:
Pluto777 wrote: En ook eens op EBOS bij de afrikaanse maatschappijen zeker ?
Volgen zij ook de european standards voor hun maintenance ?
Theoretisch wel waarschijnlijk, maar in de praktijk ???
Maar dit zijn freighters, die mogen misschien al eens iets meer uit de lucht vallen ?
Heeft EBOS dan afrikaanse maatschappijen ???????
Egypt Air ==> Airbus A300
Saudi Arabian Cargo ==> B747 en MD-11

Ben ik er vergeten ?

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Don't dream your life, live your dream !!!

MKAirlines
Posts: 869
Joined: 04 May 2004, 00:00
Location: EBOS - Oostende, Belgium
Contact:

Post by MKAirlines »

Andries wrote:
Egypt Air ==> Airbus A300
Saudi Arabian Cargo ==> B747 en MD-11

Ben ik er vergeten ?

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Euhmmm nee :!: :twisted:

User avatar
Avro
Posts: 8856
Joined: 28 Apr 2003, 00:00
Location: Belgium

Post by Avro »

MKAirlines wrote:
Andries wrote:
Egypt Air ==> Airbus A300
Saudi Arabian Cargo ==> B747 en MD-11

Ben ik er vergeten ?

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Euhmmm nee :!: :twisted:
And what about:

MK airlines -> registered as 9G in Ghana
DAS Air Cargo -> registered as 5X in Uganda (isn't it)
African International Airways -> regsitered as ZS in South Africa

Chris

B737229
Posts: 1175
Joined: 22 Jun 2003, 00:00

Post by B737229 »

Het gaat hier om een voorzorgslanding, er wordt niet eens gesproken dat de motor uitgevallen was, maar dat er een indicatie was.
De media speelt er gretig op in, gaat het om turkse maatschappij dan is dit nieuws. Anderen halen amper de krant.

MKAirlines
Posts: 869
Joined: 04 May 2004, 00:00
Location: EBOS - Oostende, Belgium
Contact:

Post by MKAirlines »

Avro wrote: MK airlines -> registered as 9G in Ghana
DAS Air Cargo -> registered as 5X in Uganda (isn't it)
African International Airways -> regsitered as ZS in South Africa

Chris
Check there sites they all have there headquarters in England
Das Air Cargo and MK Airlines are both owned or started by british citizens
not sure about African International

Greetings,

Nico

Pluto777
Posts: 31
Joined: 21 Jul 2005, 00:00

Post by Pluto777 »

ik ben heel zeker luchtvaartfanaat, en heb zelfs ook mijn PPL sinds 1977,
maar daarom mag ik toch wel mijn mening en mijn eigen
vaststellingen te kennen geven ?
Of mag op een dergelijk forum geen kritisisme te lezen zijn misschien beste Andries ?

MKAirlines
Posts: 869
Joined: 04 May 2004, 00:00
Location: EBOS - Oostende, Belgium
Contact:

Post by MKAirlines »

Pluto ik kan je verzekeren dat al die maatschappijen van vroeger de deur gewezen zijn en alles veilig en goed functioneert !!

User avatar
Andries
Posts: 1670
Joined: 02 Feb 2003, 00:00
Location: OST
Contact:

Post by Andries »

Pluto777 wrote:ik ben heel zeker luchtvaartfanaat, en heb zelfs ook mijn PPL sinds 1977,
maar daarom mag ik toch wel mijn mening en mijn eigen
vaststellingen te kennen geven ?
Of mag op een dergelijk forum geen kritisisme te lezen zijn misschien beste Andries ?
Daarom is dit forum er, om uw mening te brengen. Maar zeg er dan wel bij dat dit Uw mening is en niet een vaststaand feit !

We weten ondertussen al dat op het forum van sommige omstaanders een eigen mening niet toegelaten is, maar wij gaan ons niet verlagen naar dat niveau !

Dat u Uw PPL hebt wil niets zeggen. Kijk maar naar die terroristen van 9/11 ... die hadden ook hun PPL !

In zo goed als al uw posts bent u negatief bezig over de luchtvaart. Misschien beschouwt u zich dan wel als luchtvaartfanaat, maar voor mij (en een heel deel anderen) bent u dat zeker niet !

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Don't dream your life, live your dream !!!

Post Reply